אין תמונה
מצטרפים לטייסטו באילת. דמיטרי וגאס ולייק מייק

פסטיבל המוזיקה "BLU 4 DANCE" באילת מכריז על הצטרפות של שני דיג'ייז חדשים ללין-אפ: דמיטרי וגאס ולייק מייק מצטרפים לטייסטו ודני אווילה, לפסטיבל שיתקיים ב- 17-19 באוקטובר בעיר אילת (כרטיסים כאן). כפי שפורסם ב-mako ינגן טייסטו באילת ב-19 באוקטובר, ואליו יצטרפו שלושה דיג'ייז נוספים מחו"ל.

דימיטרי וגאס ולייק מייק הם צמד אחים שגדלו בבלגיה, בה נערך פסטיבל הדאנס הגדול בעולם "Tomorrowland" שהם מכוכביו הקבועים ומספקים את ההמנון שלו בשלוש השנים האחרונות.

האחים ב"טומורולנד" 2013

ברזומה שלהם להיטים ושיתופי פעולה עם דאפט פאנק, ליידי גאגא וג'ניפר לופז. סיבוב הבכורה שלהם ביחד התקיים בארצות הברית לפני 3 שנים ומאז הם מופיעים בכל במה נחשבת אפשרית, כמו "Minstry of Sound" בלונדון ואיביזה, ומתברגים באופן קבוע במקום גבוה ברשימת מאה הדיג'יים הטובים בעולם של ה-DJ Magazine. להיטים גדולים נוספים: Wakanda, Mammoth.

דני אווילה
דני אווילה אפילו לא בן 20, אבל זה לא מונע מהדיג'יי הספרדי להיחשב לחם בסצינת ה-EDM העולמית. "הסופר טאלנט הספרדי" אמר עליו טייסטו, שגילה אותו ביביזה כאווילה היה בן 16. שנה לאחר מכן הוא כבר כיכב בבמה המרכזית של פסטיבל האולטרה במיאמי, שיחרר אלבום רשמי של ה"מינסטרי אוף סאונד", והוכתר כדבר הגדול הבא בטקס פרסי הדאנס של ה-MTV. ב-2012, לאחר שתקלט לצד הגדולים ביותר- מפדה לה גרנד, אפרוג'ק, מרטין סולביג ודייויד גואטה, והחזיק 2 רזידנסיס באיביזה, בחר בו טייסטו כאחד המחממים הרשמיים בטור העולמי שלו.

הגדול בכל הזמנים: דיג'יי טייסטו

לטייסטו יש יותר מ-15 מיליון מעריצים בפייסבוק, 1.5 מיליון עוקבים בטוויטר, מעל 400 מיליון צפיות ביוטיוב ותכנית רדיו בשם "קלאב לייף", עם מיליוני מאזינים מכל רחבי העולם. מדובר בתופעה בינלאומית. הוא מחזיק בתואר הדיג'יי הגדול בכל הזמנים של ה"DJ מגזין" משנת 2011, ונבחר לדיג'יי מס' 1 בעולם על ידי מגזין ה"רולינג סטון". הוא שיתף פעולה עם הכוכבים הגדולים בעולם - קניה ווסט, קולדפליי, קייטי פרי, נלי פורטדו, ארמין ואן ביורן, פרי קורסטן, אביצ'י ורשימת ההמתנה עוד ארוכה.

טייסטו ביתן (צילום: נעם וינד)
חושף השפעות. טייסטו | צילום: נעם וינד

טייסטו נחשב לאחד ממייסדי ז'אנרי הקלאב טראנס והטראנס המלודי. הוא הוכתר לזה שחולל מהפכה בעולם המוזיקה האלקטרונית בסוף שנות ה-90' ונחשב כמובן לגיבור תרבות במולדתו הולנד. טייסטו הפך לתופעה עולמית כשייסד ב-97' את הלייבל "בלאק הול" האגדי ושחרר אלבומים פורצי דרך שהקנו לו תהילת עולם ומקום טוב ברשימות המוזיקאים המשפיעים ביותר בתבל.

טייסטו הוא הדיג'יי הראשון בהיסטוריה שזכה שלוש פעמים ברציפות במקום הראשון בדירוג הדיג'ייז העולמי של ה"DJ מגזין", כשעד היום, מדי שנה, הוא מאכלס דרך קבע את אחד משלושת המקומות הראשונים. בנוסף, הספיק ההולנדי להיות הדיג'יי הראשון שניגן בטקס הפתיחה של אולימפיאדה - באתונה 2004. לאחרונה קיבל חוזה עתק על סך 65 מליון דולר לשנתיים של הופעות בלאס וגאס.

טייסטו בוחר את הטראקים והשירים שהכי השפיעו עליו

Sigur Rós, ‘Untitled #1

Sigur Rós - Untitled #1 (aka Vaka) from sigur rós on Vimeo.


לפני שמונה או תשע שנים צפיתי בטקסי פרסי ה-MTV ושמעתי את השיר הזה של סיגר רוס. שמעתי אולי חמש או עשר שניות ממנו, והפסנתר שם היה פשוט יפיפה. כך התאהבתי בסיגר רוס. התחלתי להוריד את כל המוזיקה שלהם ולקנות את כל האלבומים. אני מעריץ גדול של הסאונד שלהם. בשבילי, משום שאני מאזין כל הזמן למוזיקת דאנס, האזנה למוזיקה שלהם מקבילה להליכה לספא לשעה. האוזניים שלך מתרעננות מלהאזין להם. זה כ"כ יפה ושונה מכל דבר אחר.



Santigold, ‘L.E.S. Artistes

האלבום הראשון שלה הדהים אותי. בעצם, גם האלבום השני שלה. הקול שלה ענק- יש לה קול פשוט נהדר, והיא גורמת לשירה להיראות כמו דבר קל. השירה שלה גדולה מהחיים. השיר הזה פשוט משמח אותי.



Lil Louis, ‘French Kiss

אחד משירי הדאנס/האוס הראשונים ששמעתי אי פעם. יש לו הפסקה מטורפת באמצע, והמוזיקה נעשית איטית יותר ולחלוטין רפטטיבית. בפעם הראשונה שהאזנתי לטראק, הוא פשוט הדהים אותי. חשבתי לעצמי "זה כל כך מוזר!", פתאום יש לך טראק אינסטרומנטלי עם מן נפילה כזו באמצע. זה הטראק שהכניס אותי לתוך מוזיקת הדאנס.



U2, ‘Gloria

ברור שאני מעריץ ענק של U2. מי לא, בעצם? יש להם שיר שנקרא "גלוריה", שיר נורא יפה ואופורי. לשיר הזה יש משמעות מיוחדת בשבילי. בזכותו גיליתי את הלהקה הזו. נראה לי שהלכתי להופעות של U2 עשר או אולי חמש עשרה פעמים בחיי.



Eurythmics, ‘Sweet Dreams

מדהים בעיני שיש שיר שנכתב בשנות השמונים שגם היום כשאתה משמיע אותו לאנשים כולם פשוט משתגעים ממנו. אין אדם שלא מכיר את השיר הזה, לא משנה באיזה גיל הוא. זה הישג מדהים לדעתי, שאתה יכול ליצור שיר שיישאר רלוונטי כל כך הרבה שנים. השיר הזה ראה את כל הדורות וחווה כל רמיקס אפשרי. זה ממש, ממש מגניב.



Tiësto and Diplo, ‘C’Mon

הייתי חייב להכניס לרשימה גם טראק שלי שהיה משמעותי בעיני. זה טראק שעשיתי ביחד עם דיפלו, שנקרא ‘C’Mon’. הוא משמעותי עבורי כי הוא מסמל את הרגע שבו הקריירה שלי השתנתה. זה טראק שנוצר בזמן שבו עשיתי את המעבר מדיג'יי של מוזיקת אנדרגראונד לדיג'יי של מוזיקה שהיא יותר האוס מתקדם ואלקטרו. זה לגמרי שינה את הסגנון שלי.



Avicii, ‘Bromance

Avicii ואני היינו חברים הרבה לפני שהוא הפך לתופעה. הזמנתי אותו איתי לבית-חוף ובילינו שם ביחד את כל הקיץ. מדהים לחשוב על זה שכשפגשתי אותו בהתחלה הוא מעולם לא תיקלט, וכיום הוא אחד הדיג'יים הגדולים בעולם. אני גאה מאוד בעובדה שיש לי איזה חלק בזה. זו הייתה תחילתה של הנסיקה של הקריירה שלו- הוא עשה את זה לפני שהוא עשה את “Levels” ושאר הלהיטים הגדולים שלו, זה היה הלהיט הראשון שלו. כשהוא נתן לי לשמוע את זה, אמרתי לו "וואו, זה מדהים. אתה תראה, אתה הולך להצליח בגדול". וזה באמת קרה.



Jay-Z and Kanye West, ‘Ni**as in Paris

הייתי בפריז ולג'יי-זי וקניה ווסט הייתה הופעה משותפת שם. היפ-הופ ו- R&B זה לא ממש הסגנון שלי, אבל אני מת על קניה ווסט. הוא מלך. את השיר הזה הם נגנו איזה 15 או 16 פעמים ברצף, פשוט ניגנו את זה שוב ושוב. זה היה קורע. לאנשים פשוט לא נמאס מהשיר הזה. אף אחד אחר שאני מכיר לא יכול לנגן את אותו השיר במשך 15 פעמים ברציפות. היית חושב שפעם אחת זה מספיק, אבל בכל פעם שהם התחילו לנגן אותו שוב הקהל השתגע. אני לעולם לא אשכח את זה.