ל"חתונת השנה" של mako

שלומי שבת הופעה 1 (צילום: עודד קרני)
נשמה מתוקה. שלומי שבת | צילום: עודד קרני

הקלאסיים

ברית עולם/ מתי כספי – אהוד מנור היה אחד המשוררים שידע להביע בצורה הכי טובה אהבה ישראלית מהי. בשילוב שירה מתוקה של כספי, שגם הלחין, השיר מתא,ר בתמימות הראויה ליום הזה, את המסע שזוג צעיר יוצא אליו.

בואי כלה/ אחינועם ניני- כי יש קלישאות שפשוט עובדות. החברות תתחבקנה צמוד צמוד, אימא תמחה דמעה ואפילו סבתא הסנילית תבין שמסמר הערב הגיעה.

לא יכול להוריד ממך את העיניים/ מאיר אריאל - אם הקדשת לי את זה רגע לפני שקידשת אותי, אז זה תופס גם אחרי 3 לידות, עשרה שקעי צלוליטיס, 2 עיגולים שחורים מתחת לעיניים וקמט עמוק בין הגבות. נכון?

גיטרה וכינור/ אריק איינשטיין ושלום חנוך– כשאריק איינשטיין שר מילים של שלום חנוך, אף אחד לא יכול להישאר ציני או להאשים אתכם בקיטשיות. כי מה יותר רומנטי מלהפוך לשני כלי נגינה שמשלימים אחד את השנייה? קלאסיקה רומנטית מנצחת.

נשבע/ חיים משה – כי זאת המהות של כל הטקס הזה, לא? חיים משה בלהיט על-זמני ששום דבר לא יכול עליו באמת.

דויד ברוזה הופעה 11 (צילום: עודד קרני)
זמן מתחת לשמיים. דויד ברוזה | צילום: עודד קרני

מתחת לשמיים/ דייויד ברוזה – כבר שילמנו הון תועפות על חתונה בחוץ, לא נחגוג את זה בשיר? חוץ מזה שדויד ברוזה פטיש אויר.

הזמנה לחתונה/ אורי בנאי –  למה לנסות לסחוט בכוח דמעות בכניסה לחופה כשאפשר להיכנס עם חיוך, כפיים ואווירה אתנטית?

לכל אחד יש/ שלומי שבת וליאור נרקיס –  כי מהרגע שיצאת מהבית של אמא שלך ועד שפגשת אותי, גרת בדיר חזירים עם שישיית בירה ובקבוק קטשופ מעלה עובש במקרר. ובלעדי אתה בעצם כלום. ואל תשכח את זה לעולם.

הכי יפה בעולם/ מאור כהן – מאז שאת בת 4 את חולמת על היום הזה, שתהיי בו נסיכה וכולם יגידו לך כמה את מדהימה ויפה. ואם אפשר אז שישירו את זה גם בקולי קולות בדרך לחופה.

אהובתי/ משינה – לא משנה כמה פעמים השיר הזה כבר נשמע, בסיטואציה הזו הוא מרגש כל פעם מחדש.

חתונה עודד קטש - אלין לוי ואלישי כדיר (צילום: אלעד דיין)
יתחתנו עם הפיל הכחול? אלין ואלישי | צילום: אלעד דיין

העכשוויים

בן סנוף/ אם אשכחך ירושלים – אין כמו שיר שמצטט תפילה כדי שאבא יהיה מבסוט והבעל לעתיד יהיה בטוח שהוא למד בעל פה את הטקסט הנכון. מומלץ להשתמש בשיר הזה כמה שיותר מהר, שכן הוא כבר נבחר לשיר הפופולארי ביותר לעונת החתונות 2010. אבל אם קולו של סנוף הוא זה שכבש אתכם, גם "האישה של חיי" יכול לשמש כמדריך מוצלח להתנהלות תחת החופה ואחריה.

יסמין/ הפיל הכחול – אם הכרתם בשנה האחרונה, גם ככה רוב הסיכויים שזה "השיר שלכם". ואם לא נפלתם כשאלין יבבה אותו על הרצפה בבית "האח הגדול", לפחות תדאגו לצמרר את כל האורחים שלכם שכן עשו את זה.

אישה נאמנה/ ישי לוי – זאב נחמה, שכתב והלחין, הצליח ליצור איזון מושלם בין ריאליזם, שאיפות נאיביות, גיטרות חשמליות וריח ים תיכוני. שאפו.

את האחת של חיי/ קובי פרץ – שילוב של טרנד, רומנטיקה וזמר עם קול שאין עליו עוררין. מה עוד צריך בשביל שיר כניסה מושלם?

משה פרץ קיסריה 2 (צילום: חן בבאני)
לא סתם נשבע, נשבע לך. משה פרץ | צילום: חן בבאני

נשבע לך/ משה פרץ – אפילו הדודה הפולנייה שלך תתרגש ממגוון השבועות שפרץ מפזר בשיר הזה. וזה רק חימום למגוון הלהיטים שלו שתיכף תפזזו על הרחבה.

את/ מוש בן ארי – תכל'ס, כל אחת מקווה שככה בן הזוג שלה רואה אותה ואין יום מושלם להודיע את זה קבל עם ועדה מיום החתונה שלכם. אבל אם המילים האלה לא מספיק מדויקות בשבילכם ואתם יותר בעניין של קאבר, אז לכו על "ואיך שלא", אם אתם בקטע של מילים מהמקורות, אתם יכולים להתכבד ב"שיר למעלות".

הינך יפה/ עידן רייכל – כבר ציינו שכדי לשמח את הכלה ביום הזה צריך להגיד לה שהיא יפה? אם אתם פחות בקטע, גם "ממעמקים" או "מי נהר" ירגש את המשפחה והחבר'ה. או שפשוט תעשו "מיקסטייפ" של רייכל ומוש בן ארי. רוב הסיכויים שתקלעו למטרה.

שיר של יום חולין/ מאור כהן – המבוגרים יתרגשו כי הם מכירים ואוהבים את הגרסה של אילנית. החבר'ה יעופו, כי כולם מתים על מאור כהן ומי שמבין עניין מבין, שזה אחד משירי האהבה הכי מקסימים שהיו פה.

שלומי סרנגה הופעה 4 (צילום: רועי ברקוביץ')
לבד. סרנגה | צילום: רועי ברקוביץ'

המקוריים

אם הומור זה לא הקטע שלכם, עדיף שתדלגו על החלק הזה.

מונו/ שלומי סרנגה – בוא נהיה דוגרים, גם ככה כולם יודעים שהיית רווק הולל קודם. אז החברים יחייכו ויהיו מבסוטים עליך, אימא שלך גם ככה באופוריה שמישהי סוף סוף לקחה אותך, אז לא באמת אכפת לה, והדודים כבר שלשלו את הצ'ק בתיבה, אז למי אכפת מה הם באמת חושבים עכשיו?

הדפוק הזה/ ירמי קפלן – שתקום הבחורה שלא שרה לעצמה את השיר באיזשהו שלב של כל מערכת יחסים שאי פעם הייתה לה. העיקר שבסופו של דבר הוא עושה לך טוב.

רומיאו ויוליה/ אביב גפן – תודה לאל שלפני 400 שנה שייקספיר כבר ניסה לרמוז לנו שאף אחד לא חי באמת "באושר ועושר". ותודה לאביב גפן שעשה מזה שיר כיפי שיכול להפוך כל כניסה כבדה לחגיגה וצחוק אמיתיים.

נשבע לך לא בוגד/ שימי מזרחי – וכל מילה נוספת מיותרת. אגב, הביצוע של דורון מירן משעשע לא פחות.

נינט, מופע מחאה 1 (צילום: נועה מגר)
חושבת עליך, אבל שוכבת עם כולם. נינט | צילום: נועה מגר

חופשי זה לגמרי לבד/ בנזין – כי רק הפנמה של מושג החופש יכולה לאפשר קיום מערכת יחסים תקינה בימינו.

יש לי סיכוי/ אביתר בנאי – לחן איטי, מרגש ומוכר ומילים שאם מקשיבים להן טוב טוב, יכולות בהחלט להתאים גם למעמד המרגש הזה.

נפלת חזק/ איפה הילד – תסביר לה שהמשפט החשוב בשיר הוא שהאישה "מוכרת לך סם אהבת אמת" ושאתה מודה שאין לך יותר שליטה בחיים שלך. אם זה באמת זה, היא תזרום איתך.

אתמול היית שונה/ שימי תבורי - כי יותר חשוב מהאדם שמתחתנים איתו, הוא האדם שמתגרשים ממנו. אגב, הוורסיה האשכנזית של הקטע היא משהו בסגנון "בואי ניפרד" של חמי רודנר ושליחי בלוז.

גבר הולך לאיבוד/ שלמה ארצי – איך אחרת אתה מסביר את זה שאתה עומד שם עכשיו? אם נתעלם מהבגידה שבשיר, סביר להניח שאתה מתחבר גם לקשיים הוורבאליים בהבעת הרגשות שלך, ממש כמו בשיר.

אל תדאג/ אביב גפן – רק בשביל לראות את הבעות הפנים של הקרובים שווה לשים את השיר הזה. לגרסה "מעודנת" יותר, אנחנו ממליצים על הקאבר של נינט.

למה לא אמרת לי/ אריק לביא – לא רק שאחותך יפה ממך, תראי את אחותה של החברה הכי טובה שלך! למה לא אמרת?!

ל"חתונת השנה" של mako