מוש בן ארי, 39, מהסמלים הגדולים של מוזיקת העולם והשאנטי בישראל, וסולן להקת "שבע" לשעבר, הוציא לאחרונה את אלבום הסולו הרביעי שלו "אנשום", ממנו יצאו עד כה השירים "זיכרון אחד מושלם" ו"לא נשבר". כמו כן כולל האלבום את רצועת הבונוס "ים המלח", שיר המחאה שיצר בן ארי נגד הכחדת אוצר הטבע המתכלה, בהקלטתו השתתפו ברי סחרוף, ארקדי דוכין ומארינה מקסימיליאן בלומין.

בראיון מיוחד לחדשות ערוץ 2 נחשף מוש בן ארי לראשונה ב-15שנות קריירה בביתו. מדובר במשכנו החדש יחסית במושב כפר ויתקין, בו הוא חי עם בת זוגו הבלגית אינקה. אחרי שנים של נדודים ברחבי העולם ומגורים בואן נדמה שבן ארי מצא את המנוחה והנחלה. "אחרי שנים של נדודים שהייתי בא לארץ לכמה חודשים ושוב ממריא לאיזו ארץ אחרת הבנתי שזה המקום שאני רוצה להיות בו וזה העם שאני רוצה לחיות איתו", אור בן ארי.

בהמשך חוזר בן ארי לקיבוץ עין גדי, הקיבוץ בו שירת במסגרת גרעין נח"ל ובו חווה כמה חוויות אופייניות כמו השתכרות כבדה בפאב של הקיבוץ. "היינו משתכרים בפאב הקיבוצי ואתה לא בדיוק יודע על איזו מדשאה ובאיזה מצב תגמור את הלילה", הוא נזכר. "פעם אחת הגעתי לאיזה עץ, שאין לי מושג איך עליתי עליו".

אבל אחרי שמזיזים הצידה את זכרונות השכרות מהפאב נשאר מוש בן ארי בעין גדי עם המציאות הכואבת של ים המלח ההולך ומתכלה, חידלון שלא מפסיק להטריד אותו. "זה לא אישי, אבל אנחנו גומרים אותך", הוא אומר לים. "ההכחדה של ים המלח היא הדוגמה הכי בולטת למצב שאנחנו חיים בו כיום, שבו הכסף הוא אלוהים", הוא אומר בהתרסה. "פשוט לא משתלם לנו כלכלית שים המלח יישאר, וזה נורא".