אקסל רוז הופעה 1 (צילום: דרור נחום)
יהיה איחוד? אקסל רוז, גאנז נ' רוזס | צילום: דרור נחום

אתמול הוכרזו באמריקה הנכנסים בשעריו של "היכל התהילה של הרוקנ'רול" השנה. הנבחרים הם חברי הלהקות גאנז נ' רוזס, רד הוט צ'ילי פפרז, הביסטי בויז והפייסז (להקת-האם של רוד סטיוארט) ולצדם זמר הפולק הבריטי דונובן, גיטריסט הבלוז פרדי קינג גיבור טקסס, ולורנה ליני, הזמרת הניו-יורקית שהלכה לעולמה לפני 14 שנה. האמנים שנבחרו יצורפו ל"היכל התהילה" באופן רשמי בטקס חגיגי שייערך בהיכל המפואר בקליבלנד, אוהיו ב-14 באפריל 2012. בטקס צפויים האמנים להופי, עד כמה שניתן בהרכב המקורי, כמיטב המסורת משנים עברו.

את הבחירה ביצעו 500 מוזיקאים, מבקרים ובכירים בתעשיית המוזיקה האמריקאית. מי שלא נבחרו השנה הן הלהקות "הקיור" הבריטית, ג'ואן ג'ט אנד דה בלאק הארטס ודה ספינרס שיאלצו לחכות למועמדות נוספת בשנים הבאות.

פלי מהצ'ילי פפרז: "זה היה חשוב להלל סלובק. לפרושיאנטה יש לי רק רגשות טובים"

אנתוני קידיס, רד הוט צ'ילי פפרז, הופעה (צילום: Frank Micelotta Archive, GettyImages IL)
"בכיתי לאבא בטלפון". אנתוני קידיס | צילום: Frank Micelotta Archive, GettyImages IL

התגובות מכמה מהזוכים היו מרגשות במיוחד. אנתוני קידיס, סולן הרד הוט צ'ילי פפרז, אמר ל"רולינג סטון": "התקשרתי לאבא שלי ובכיתי. הרגע המרגש ביותר עבורי הייתה המחשבה על הלל סלובק", התייחס קידיס לגיטריסט הישראלי של הפפרז שמת ממנת יתר של סמים עוןד בשנות ה-80' והיה ממייסדי הלהקה.

"הלל לא נמצא כאן כבר זמן מה, אבל אני יודע כמה זה היה חשוב עבורו, וזה דבר חזק", הוסיף פלי, בסיסט ההרכב, בראיון ל"Pop&hiss". "זה רגע מאוד מאוד מרגש עבורי אבל אני לא בטוח מאיפה מגיע הרגש הזה, כנראה שזה ערבוב של הרבה דברים יחד". על הגיטריסט ג'ון פרושיאנטה, שכנראה יצטרף לצ'ילי פפרז על הבמה בטקס, אחרי שעזב את הלהקה פעמיים, אמר פלי: "הוא עזב אותנו והשאיר אחריו המון מתנות. הוא מוזיקאי גדול. יש לי כלפיו רק רגשות טובים". הרד הוט צ'ילי פפרז יופיעו בפארק הירקון בתל אביב בספטמבר הקרוב, חמישה חודשים אחרי כניסתם להיכל התהילה של הרוק.

ההערכות כרגע מדברות על איחוד של "The Faces" עם רוד סטיוארט בטקס בקליבלנד. גם הביסטי בויז צפויים לתת שם את שלהם, אבל הסוגיה הבוערת היא איחוד אפשרי של גאנז נ' רוזס בהרכבה המקורי, שלא ניגן יחד מאז 1990. מי שכרגע ממשיך להופיע עם המותג "גאנז נ' רוזס" הוא הסולן אקסל רוז, שאירח בשנים האחרונות על הבמה את הגיטריסט איזי סטראדלין והבסיסט דאף מק'קגיאן.

סטיבן אדלר: "אקסל וסלאש לא זוכרים בכלל על מה הם רבו"

 

המתופף היהודי הותיק סטיבן אדלר, שנזרק מהלהקה לפני כעשרים שנה בגלל בעיות סמים, הגיב על הזכיה ב"היכל התהילה" למגזין "רולינג סטון", וסיפר כי ניסה להשתלב אף הוא כמתופף באחת ההופעות של גאנז נ' רוזס החדשה, אבל המנהל של אקסל רוז אפילו לא טרח לחזור אל הסוכן שלו עם תשובה. "אני מחזיק אצבעות לאיחוד שלנו", אמר אדלר. "אני חושב שאקסל הוא 'קול' עם איזי ועם דאף, וגם איתי לא אמורה להיות לו בעיה, הבעיה שלו היא עם סלאש, ותאמין לי שהריב ביניהם היה שטותי ואני בטוח שהם אפילו לא זוכרים על מה הם רבו", אמר אדלר על הסולן והגיטריסט המיתולוגיים של גאנז, שלא מדברים ביניהם כבר שנים ואף כינו זה את זה בשמות גנאי כמו "סרטן".

כרגע נראה כי כדי להוציא לפועל איחוד של גאנז נ' רוזס ב-14 באפריל בקליבלנד בכניסה ל"היכל התהילה של הרוקנ'רול", צריכים אקסל רוז וסלאש לעשות איזושהי "סולחה" ביניהם, או לפחות לבלוע את הצפרדעים. בראיון שנתן אקסל רוז לפני כחודש ל-VH1 הוא לא פסל את רעיון האיחוד: "אני לא יודע מה זה אומר במובן שלי עם הלהקה הישנה וההרכב הישן. אם נוזמן, אני לא יודע מה הם יבקשו ממני. זה תלוי באוויר".