mako
פרסומת

ירמי קפלן מתחדש ונושאי המגבעת מתעצבנים

לרגעים מסוימים בפינת המוזיקה זה מרגיש כאילו מבקרי "הבילויים" הביאו איתם מכונת זמן לאולפן, כשהם מספרים על הדרמה התורנית שמתרחשת ברשת בימים האחרונים, הכל סביב הרצון להוציא את הקסטה המיתולוגית של להקת "נושאי המגבעת" בפורמט של תקליט ויניל, יוזמה של אחת מחנויות התקליטים החדשות שנפתחו לאחרונה. מזל שיש את ירמי קפלן בשביל קצת רוק עכשווי

רועי דלמדיגו
ועופרי גופר
הבילויים | ערוץ 24
פורסם:
הקישור הועתק

ירמי קפלן לא עומד במקום

לאחרונה חבר הרוקר הוותיק ירמי קפלן לצמד מפיקים צעירים וחדשים, כל כך צעירים וחדשים שאפילו מבקר המוזיקה רועי דלמדיגו לא שמע עליהם: "קוראים להם 'ספנסרוסו' והם עושים מוזיקה די מגניבה, ובשביל ירמי קפלן זו בעצם פעם ראשונה שהוא סולן ראשי בלהקה, לפחות מאז 'להקת הפרחים' שלו בשנות התשעים. ירמי כבר בן 54, והוא תמיד עובד, אף פעם לא עומד במקום, מתחבר לצעירים - וכל הכבוד לו", פוסק דלמדיגו. "הפרויקט הזה בעצם גם מציין גם את חגיגות 20 השנה לקריירת הסולו שלו. הכי מפרגנים", מוסיף עופרי גופר.

אין תמונה
הקלטת המדוברת

חוזרים לשמונים

מרוקנ'רול עכשווי לכזה שהגיע בסערה היישר משמות ה-80': "זה סיפור די לוהט בתעשיית המוזיקה הישראלית שהתעורר בסוף השבוע האחרון", מקדים גופר, ומספק קצת רקע: "לאחרונה אנחנו רואים מין טרנד כזה של תחייה מחודשת של התקליט, כן, כן, אלה מהויניל שמנגנים על פטיפון וצריך להחליף צד. זה קורה גם בארץ: אנשים קונים תקליטים, האמנים מוציאים תקליטים בהתאם, ובעקבות זה נפתחו לא מעט חנויות תקליטים חדשות", הוא אומר, ונקטע על ידי אטדגי שמרגיש כאילו עבר מסע בזמן: "נפתחו חנויות תקליטים חדשות?!", הוא משתומם, וגופר מאשר. "כן, רק בפלורנטין נפתחו לא מזמן שתי חנויות. המדוברת שבהן נקראת 'בי סייד' והיא החליטה להוציא עכשיו מחדש את הקסטה המיתולוגית של נושאי המגבעת, שהלהקה הוציאה בשנת 1988".

"יש פה איזה תחום אפור. כנראה שמהבחינה המשפטית זה חוקי, אבל חברי הלהקה החשובה הזאת בעצם אומרים שהם היו רוצים להשאיר את השירים בפורמט המקורי של הקסטה, של ההקלטה הבוסרית ההיא שהביאה להם כל כך הרבה מעריצים. 'כשר אבל מסריח', הם מכנים את זה. לדעתי, אם אתה מעריץ של הלהקה, האינטרס שלך הוא שהלהקה תהיה מרוצה ומעורבת בתהליך. במקומו, הייתי לוקח עכשיו צעד אחורה ומוותר על הרעיון. זה בכל אופן יצר עניין גדול באינטרנט, הרבה דיונים סביב הפן המוסרי של הסיפור, וכך או כך – התקליט הזה נמכר בטירוף", מסכם גופר. "אני אשמח לייעץ להם, חינם אין כסף", מציע אטדגי בפניה נרגשת.

עוד בבילויים:

פרסומת

"הבילויים" עם אסף אטדגי ועינת ארליך, א'-ד', 14:00 עד 11:30, ערוץ 24