מדי שבוע מארח טל פרידמן ביחד עם ההרכב "החתולים השמנים" את מיטב המוזיקאים הישראליים. השבוע הגיע להתארח ירמי קפלן שעדיין לא מוותר על נאמברים של רוקר אמיתי.

אחד השירים שביצעו השניים היה "כמה את יפה" וקפלן החליט ללמד את פרידמן לקח, אחרי שטען שהוא לא ניגן כמו שצריך. בלי לחשוב פעמיים הוא נתן לו סטירה, לא לפני שווידא שהקטע מתועד. פרידמן קיבל את הסטירה באהבה ומסתבר שהוא לא הראשון שהיה על הכוונת. בתקופה שקפלן עבד עם "מוניקה סקס" כמפיק מוזיקלי גם פיטר רוט קיבל את האיפוס שלו: "הקלטנו את הסולו גיטרה של השיר "הר של בייגלך" ופיטר ניגן עדין מדי בשיר כזה שבו הגיטרות אמורות לצרוח. החלטתי לנער אותו וזה עבד, בסוף זה יצא".

הכל עובר במשפחה

בשלוש השנים האחרונות ירמי עובד צמוד עם הלהקה האהובה עליו, ההרכב "347" בו חברים ילדיו. למרות שהוא אחד הזמרים המצליחים בישראל מסתבר שהוא לא ממש רוצה שבניו ימשיכו את דרכו ומנסה להשפיע עליהם בשיטת הפסיכולוגיה ההפוכה: "אני עושה איתם הרבה חזרות, אנחנו מנגנים יחד אבל תוך כדי אני מזכיר להם שעכשיו זאת תקופת הנגינה כדי שכשהם יתבגרו הם יעשו דברים אחרים".

הוא רצה להיות מתופף כבר מגיל צעיר אבל לקח לו זמן להתחיל לכתוב, והדרך שלו למוזיקה עברה בכלל דרך תואר במשפטים: "נרשמתי לאוניברסיטה ובחרתי בתואר דו- חוגי בפסיכולוגיה וקולנוע כי אני אוהב לדבר, ככה זה בזוגיות שלי ושל אשתי, אני החופר. כשנרשמתי אמרו לי שצריך לבחור עוד אופציה לתואר ופתאום גיליתי שהתקבלתי למשפטים". הוא התחיל ללמוד אבל אחרי שנה הבין שהתואר לא קשור אליו בשום צורה, והחליט לטוס לטיול גדול בארה"ב וברזיל, שם הוא הבין שהכיוון שלו זה רק מוזיקה.

במהלך התכנית קפלן ופרידמן בליווי "החתולים השמנים" יבצעו גם את "אני אשתנה" ו"הזונה והכלב" של ירמי ויציגו עיבוד חדש וקצבי לשיר  "Wicked game" של הזמר כריס אייזק. והדובדבן שבקצפת: בביצוע מיוחד לכבוד התכנית קפלן וילדיו מבצעים את הגרסא שלהם לשיר "Crosstown traffic" של גדול הגיטריסטים, ג'ימי הנדריקס.  

"טל פרידמן והחתולים השמנים מארחים", שבת, 22:40, ערוץ 24