מאמאלנד (צילום: אורטל דהן)
צילום: אורטל דהן
לוח השנה העברי לא זכה לקבל יותר מדי חגי חורף, וחוץ מחנוכה, ט"ו בשבט מתפקד כחג השני הכי חשוב בעונה הקרה. על מנת להעניק לחג האילנות את הכבוד שמגיע לו, כינסנו את בנות "מאמאלנד" כדי שיבחרו את השיר הכי אהוב עליהן בחג.

פורחת בגנים – הבחירה של עדן הראל

עדן בחרה לחזור למקורות, שלה, ושל כולנו בעצם: "השיר שלי הוא הפרח בגני. זוהר ארגוב מזכיר לי את הילדות, את ימי הפנימיה ואיך היינו צורחים את השירים שלו. חוץ מזה, אבא שלי מאוד אהב אותו."

 

"זה שיר שמזכיר לי את עצמי" – הבחירה של נילי בייטל

נילי, שתמיד שואפת לפסגות גבוהות, בחרה שיר שיתאים לה בצורה מדויקת לאותן שאיפות: "ברוש בגרסה של אביתר בנאי ואפילו בגרסה של אריאל זילבר. זה שיר שמזכיר לי את עצמי - לא משנה מה אני עוברת, אני תמיד נשארת בצבע ירוק בדיוק כמו הברוש, איתנה, חזקה ואפילו שלפעמים אני מתכופפת בגלל המציאות, אני לא נשברת."

 

רומנטית וקסומה – הבחירה של מירי לוי

רומנטיקה, אתם יודעים איך זה, היא משהו שמירי לוי מרגישה היטב מבית, בכל זאת, נישואין ללטיני הכי מפורסם בישראל דורשים בחירה בהתאם: "השיר שלי הוא ללא ספק סיגליות. זה שיר רומנטי מאוד, ואהוב עלי במיוחד, הוא מזכיר לי רגעים רומנטיים וקסומים, שיר שמרגש אותי כל פעם מחדש ובלי קשר, אני מאוד אוהבת את דייויד ברוזה."

 

זוהרת לא פחות - הבחירה של שרי אלפי

שרי החליטה לא לברוח רחוק מדי מעדן, בחרה גם כן בזוהר ארגוב, אבל כמובן, בשיר אחר: "צל עץ תמר הוא אחד השירים האדירים של זוהר. הביצוע תמיד מרגש אותי, ואי אפשר שלא לסגור את החלונות באוטו ולשיר איתו בקול ׳נגן, נגנה....׳. חוץ מזה, אני מאוד אוהבת את החידוש המקסים של קרולינה, ריספקט!"

 

ומה איתכן, מהו שיר הט"ו בשבט שהכי עושה לכן ירוק בלב?