בשנות ה-90 פטריק סבג עמד בראש הרכב 'כשניקו תתחיל לדבר' (הזכור בעיקר בזכות השיר "צל כבד"), בהמשך הצטרף אליו ארז לב ארי כגיטריסט הלהקה. מאז התפצלו דרכיהם, לב ארי הוציא שני אלבומים מצליחים ('ארגמן' ו'שמחת הפרטים הקטנים), סבג הוציא אלבומים משלו ובמקביל עבד עם אמנים שונים ביניהם שלמה ארצי, אתי אנקרי ודוד ד'אור. לאחרונה הם חזרו לשתף פעולה ולפני מספר חודשים הוציאו דיסק משותף, “העץ הבודד”, שזכה לתגובות אוהדות מהמבקרים. 

"אנחנו חיים בתקופה בה הקהל והאנשים מוקפים באנשים ואמנים מהונדסים גנטית, יש המון מוזיקאים צעירים שעושים דברים מאוד מדויקים, לשם הם שואפים כל הזמן. אבל נוצר גם שובע מזה, אז כשאתה מביא משהו שיש בו קצת מוזיקה והוא יותר ארוך משלוש דקות- זה עובד. אנחנו מקבלים המון תגובות בסגנון 'וואו איזו מוזיקה'", אומר סבג.

כאמור, פטריק עובד עם אמנים מהשורה הראשונה ולאחרונה חבר לזמרת צעירה בתחילת דרכה ששייכת לאותה תרבות מוזיקלית חדשה שאותה הוא מבקר: "התחלתי לעבוד איתה כשהבנתי שהיא כותבת שירים. אני מאוד אוהב להפיק ובמקרה של יובל ראיתי שיש שם משהו מאוד שונה", הוא אומר. אבל בסוף גם הוא נאלץ להודות שבעולם של היום הוא חייב ליישר קו עם התעשייה, צריך להגיע לגלגל"צ".

הראיון המלא הערב ב"מדברים מוזיקה", 22:40, ערוץ 24