איך הכי נכון לחגוג יום הולדת? אם תשאלו את רונית שחר, התשובה תהיה כנראה אירוח בוקר חורפי וחמים אצל "הדצים", וכך, 24 שעות לפני יום הולדתה, התייצבה שחר באולפן, קיבלה עוגה מפנקת, שיר בהקדשה מאורנה ודץ, וכמובן, שלוש משאלות. "אני אמנם לא מאנשי הפסטיבלים, אבל אני אוהבת לחגוג, השנה אני קצת עסוקה אז אחגוג במופע החדש שלי", סיפרה שחר בחיוך רגע לפני כיבוי הנרות המסורתי.

בשנים האחרונות בנוסף להופעות הקבועות שלה, הפכה שחר למנטורית של אמנים צעירים ואחרי 20 שנות קריירה, נראה שאין מישהו ראוי ממנה. "זה משהו שאני הולכת איתו. לפעמים אנשים באים שאעזור להם בכתיבה. זו סוג של בועה מלאת יצירה ואני מנסה להסביר להם לאיזה עולם הם נכנסים, עולם בו הם חייבים לדעת שהם לא נמדדים לפי אלבום או שיר. מצד שני, אני לא חושבת שהייתי יכולה לעשות את זה במסגרת תכנית מסוימת כי יש שם איזה קונפליקט בין האמנות להתנהלות בתוך המסגרות האלה", היא מספרת בשקט שכל כך אופייני לה.

אז מתי ייצא האלבום הבא של שחר? אם זה תלוי בה, ממש בקרוב: "אני כבר עובדת על האלבום הבא, ובזמן הזה יצא במקרה גם האלבום הקודם, שלי .אני עובדת כל הזמן, זה נראה כאילו זה יבוא מחר, אבל אני עובדת לאט ובסבלנות", היא מספרת, ואורנה משתפת שגם היא זכתה לקבל כמה וכמה שירים משחר במהלך הקריירה אחרי הפרגון ההדדי, תפסה שחר את הגיטרה ונתנה ביצוע אקוסטי ומחמם לשיר שכתב לה גלעד כהנא, סולן הג'ירפות, ונקרא "כפפת זכוכית". 

"הדצים", ראשון עד רביעי, 10:00, ערוץ 24