תומר יוסף הגיע לתוכנית "מדברים מוסיקה " עם לירון תאני במסגרת ציון עשור של פעילות מוסיקלית. כן, זה נשמע לא הגיוני, אבל מסתבר שעבר כבר עשור מאז החליט לוותר על קריירה כקומיקאי ולעלות על הבמה כמוזיקאי. מאז אגב, הוא לא ירד ממנה. 

הופעה ראשונה מול 10,000 איש

יוסף, מחזיק בשלושה אלבומים כסוליסט, ואחראי על עשרות שיתופי פעולה שונים, כשהאחרון ביניהם הוא האלבום המשותף עם יענקלה רוטבליט, איתמר ציגלר וגדי רונן "החצר האחורית" וכמובן, היותו חלק מרכזי בהרכב חוצה הגבולות "בלקן ביט בוקס".

ההצלחה ההיסטרית לה זוכה "בלקן ביט בוקס" ברחבי העולם, בכלל לא הייתה בתכניות של תומר יוסף: "אף פעם לא חשבתי להיות אמן גלובאלי, לא היו לי תכנית כיבושים", הוא מספר על תחילת הדרך, "תמיר ואורי, חברי ההרכב הנוספים, הציעו שנעלה עם הדבר המדהים הזה שנקרא "בלקן ביט בוקס" על הבמה, ואני מיד הסכמתי".

למרות שחברי ההרכב לא תכננו לכבוש פסגות בינלאומיות, ליקום, כך מתברר, היו תכניות אחרות לגמרי, ולהופעה הראשונה של ההרכב מחוץ לגבולות ישראל בצרפת, הגיעו למעלה מ-10,000 איש. באותו רגע הבין יוסף שמשהו מדהים מתרחש, וזה היה ברור לו שהעניין רק יילך וישתפר. 

"קנדי קראש מוזיקלי"

יחד עם עידן רייכל, ו"אינפקטד משרום", אפשר להגיד בוודאות שה"בלקן ביט בוקס" הם נכון להיום, אחד מענפי הייצוא המוזיקליים הכי פוריים בישראל: בכל קיץ חורש ההרכב את הפסטיבלים הכי גדולים באירופה, ומתפקדים על פי לירון תאני כחנות ממתקים בלתי נגמרת או כמו שהוא אוהב לקרוא להם: "קנדי קראש מוזיקלי".

למרות ההצלחה מלאת החלב והדבש, לא מעט מהאנשים שמגיעים לקפוץ בהופעות שלהם, בכלל לא יודעים שהגרעין החזק של ההרכב מגיע מישראל: "יש בלבול בעניין הזה, כי תחילתו של ההרכב הייתה בניו יורק: אורי התגורר 16 שנה בעיר, תמיר תשע שנים, ואני שלוש. מעבר לזה, יש לנו גם חברי להקה שהם לא ישראלים", הוא מספר, ומגלה שעל הכרזות השונות שמתפרסמות לקראת ההופעות, משתנה בכל פעם המקום ממנו מגיע ההרכב - פעם הם מישראל, לפעמים מארה"ב ומדי פעם גם מאירופה: "זה יוצר בלבול כי אין ללהקה הזו לאום, אבל גם למוזיקה שלנו אין ממש לאום, הגרעין של ההרכב הזה הוא ישראלי".

את העבודה על האלבום הבא של ה"הבלקן", יתחילו חברי ההרכב בפברואר, וגם הוא כמו האלבום הקודם, GIVE, יוקלט כל כולו בישראל. במידה ושאלתם את עצמכם איך שלושה אנשים כל כך מוכשרים ודומיננטיים עובדים יחד, ומי מביא מה, ליוסף יש תשובה די פשוטה לעניין: "לכל אחד יש את הפורטה שלו, וכל תהליך היצירה קורה בלי לדבר: תמיר עושה ביטים הכי טוב,  אורי על המלודיות, ואני זה שמביא את הטקסטים".

במסגרת חגיגות העשור יגיע תומר להופעה מיוחדת בבארבי ב-28.12, ובה יארח את דנה עדיני, אניה בוקשטיין, שי צברי, ושלישיית הבנות  A-WA. 

"מדברים מוזיקה", רביעי 22:45, ערוץ 24