מדי שבוע יואב קוטנר חוזר לשנות התשעים ומארח בתכניתו "שינויים בהרגלי הצריחה" אמנים שונים שמספרים על התופעות המוזיקליות הייחודיות לעשור. הערב יגיעו לאולפן מוש בן- ארי, אברהם טל, שלמה בר וזהר פרסקו כדי לספר על התקופה של פריחת ז'אנר מוסיקת העולם בישראל: מתי זה קרה, מה מאפייני התקופה ומאיזה גורמים היא הושפעה.

במפגש עם מוש בן- ארי, הוא מספר לקוטנר על השלבים בדרך לשירים המוכרים הראשונים שלו שיצאו בתקופת חברותו בלהקת שבע: "כילד התחלתי לנגן בגיל 16 בעיקר רוקנרול, הנדריקס היה ה"לילה טוב שלי", סוג של שיר ערש. אחר כך הגעתי לנקודה בה הייתה לי סטייה קלה, במקום לטוס לניו יורק עם כל החברים מהילדות טסתי להודו". הוא נשאר שם מעל שנה וחצי ותוך כדי למד מוזיקה בסגנון המקומי הייחודי: "שמעתי קצת מוזיקת עולם כחייל בצבא אבל בהודו גיליתי את זה באמת. למדתי מוזיקה בורנאסי כי נמשכתי בעיקר למתמטיקה- למקצבים, לספירות". כשחזר לארץ הקים להקה בשם "אלגט" על שם מקום בהודו בו חבריה הכירו. הלהקה התפרקה אחרי תקופה ושם הוא חבר ללהקה שפרסמה אותו, להקת "שבע".

"הייתי אנטי- הופעות"

בן- ארי מספר שעבורו שנות ה-90 היו חלק מתקופה של "ילדי פרחים", ססמאות גדולות מהחיים, בעיקר כשרבין ז"ל היה בשלטון- הייתה תחושה שמשהו טוב הולך לקרות, הרבה אופטימיות הורגשה במדינה. בהתאם לרוח התקופה, בניגוד להרבה אמנים אחרים הלהקה התחילה להופיע ולנגן ממקום חברתי של הנאה בעיקר : "אני הייתי אפילו אנטי. לא רציתי להפוך את זה לכסף. בדיעבד כשאני מסתכל אחורה זה לא החומר שרציתי לצאת איתו, ליצור את "סלאם" ו"שיר המעלות" שבהם הייתי בפרונט זה דווקא היה על הדרך, אם לומר את האמת".

שינויים בהרגלי הצריחה, ימי שני, 22:45, ערוץ 24