"את שמה לב שבכוונה לא הגישו לך קפה, נכון?", צוחק משה דץ לאחר שהוא מברך לשלום את ג'ודי ניר מוזס שלום, חברה ותיקה וקרובה שלו ושל זוגתו המקצועית אורנה דץ, והאורחת הראשונה והחגיגית בתכניתם החדשה בערוץ 24, "הדצים". "אני דווקא אוהבת קפה שחור חזק", צוחקת האורחת, וכולכם ודאי יודעים היטב למה מתייחסת כל שיחת החולין הזאת.

כל מהדורות החדשות וכל העיתונים בארץ ובעולם סיקרו את הציוץ שלך שהציג בדיחה בעייתית על נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שלא לדבר על התגובות ברשתות החברתיות שהן בשנים האחרונות הפלטפורמה המועדפת עליך.

"העניין הזה של הרשתות החברתיות נבנה בדיוק בשבילי. עבדתי ב"ידיעות", עיתון ששייך למשפחתי ובין השאר גם לי, וכל דעה פרטית שלי שהייתי כותבת שם הייתה מתפרשת כדעה של העיתון, ולכן נאלצתי להימנע מהבעת דעותי. כנ"ל בתכנית הרדיו שלי ברשת ב' שהיא רשות ממלכתית. אז מצאתי את הנישה הזו, שבה אני יורה את מה שאני רוצה, ואני חושבת לפני שאני כותבת - בדרך כלל, אומרת את דעתי ולא אכפת לי. הלילה למשל פשוט רבתי עם אנשים שתומכים במלחמת הגז עד שתיים וחצי בלילה", היא אומרת ומציגה כראיה את השקיות השחורות מתחת לעיניה.

איך התחיל בכלל הסיפור עם הציוץ הזה?

"הייתי בלונדון, ישבתי אצל חברה בארוחת צהריים עם המון אנשים, ואחד מהאורחים, מהיהודים הבולטים באנגליה, ביקש מהמארחת 'קפה אובמה' שאלתי אותו מזה זה אומר, והוא, בתור יהודי שמאד מודאג מיחס הממשל האמריקני אלינו בנושא איראן, אמר 'זה קפה שחור וחלש'. אותי זה נורא הצחיק, וכולם צחקו, אז הלכתי לטוויטר".

אין תמונה
"הוא אמר לי שהוא יכול יותר"
אבל לא ידעת שהמילה "שחור" היא מילת גנאי?

"האמת היא שלא חשבתי על זה. צייצתי בדיחה ועשיתי טעות - אני לא גזענית, אבל אני חושבת שבגלל שלנו אין היסטוריה עם שחורים, לא העסקנו אותם כעבדים ולא התייחסנו אליהם כאזרחים סוג ב', אז אנחנו פחות ערים לרגישות. אני רוצה גם להגיד שאני חושבת שאובמה הוא אחלה נשיא לאמריקנים, ובעיקר אני מסירה בפניו את הכובע בנושא הנישואים החד- מיניים שאני מאד בעדו. בעניין האיראני הוא חלש", מסבירה ג'ודי.

היית מופתעת מהתגובות?

"איזו שאלה? אני בשוק מזה שמכל בדיחה, מכל ציוץ עושים כזאת מהומה".

איך סטיב הגיב? לא הגעתם לרבנות?

"כמעט", היא אומרת ברצינות גמורה. "הפעם זה היה ממש קרוב. הוא מאד מאד כעס, לא דיבר איתי יומיים. ברמה של 'אני לא יכול יותר'".

"הדצים" , א'-ד', 10:00, ערוץ 24