להקת "ג'ירפות" מציינת בימים אלה 15 שנה להוצאת אלבום הבכורה שלהם "משוחח עם כיסא". חברי הלהקה מגיעים היום (רביעי) לתוכנית מיוחדת בערוץ 24 בהנחיית לירון תאני, כדי לבצע שירים נדירים, להיטים גדולים ולספר על הקמת הלהקה והדרך שעשתה עד לפה.

מייסדי "ג'ירפות", גלעד כהנא ויאיר קז, מספרים ללירון תאני כיצד יצאו לדרך, כצמד קומי שהפך ללהקה מוזיקלית: "הדרך המשותפת של גלעד ושלי התחיל במופע נונסנס", אומר הבסיסט יאיר קז, "אז מעולם לא קראו לזה ג'ירפות, או 'בנות יפתח', שזה היה השם המקורי, וזה לא היה קשור למוזיקה בכלל. ואותם אנשים החליטו לעשות מוזיקה ביחד".

"בשבילי זו היתה ההתנסות הראשונה בכלל על במה", אומר גלעד כהנא, "כשהופענו ב'דומינו גרוס' במזכרת 'בוב קורדרוי מת', שהיה מופע נונסנס, ואותן בנות חזרו שוב ושוב לראות את זה. אני יכול להעיד על עצמי שאני לא בן-של, לא גדלתי בצילו של אמן גדול, וראיתי אנשים שעושים אמנות ולא למדת אמנות ולא נת'לתי בבמה. זו היתה הבמה שעליה גדלנו וגילינו את האהבה לקבהל. גילינו שאנחנו שונאים את עצמנו כשאנחנו מנסים להצחיק אנשים כל הזמן. כי לנסות להצחיק זה מאוד אכזרי. זה אפס או אחד. זה או שאתה מצחיק או שאתה אפס, ואנחנו היינו אפסים המון פעמים".

"ג'ירפות" ביצעו באולפן כמה משיריהם, וביניהם השיר "ויכוח", שיר שיועד לאלבום הבכורה, הוצא ממנו, נגנז, ולאחרונה יצא כסינגל לרגל האיחוד. מהאלבום הראשון הם שרים גם את הלהיטים "יש לו בחורות כמו מים" ו"וואו", להיט הפריצה שלהם, שלאחרונה נחשפה הסקיצה הראשונה שלו.

אגב, בראיון מיוחד לחדשות 2, סיפרו מייסדי הלהקה, גלעד כהנאויאיר קז, שהאלבום הוקלט תחת השפעת סמים כמו גראס ואחרים.

ב-17 וב-18 באוקטובר (חמישי-שישי), יציינו גלעד כהנא, יאיר קז וחבריהם ל"ג'ירפות", 15 שנה להוצאת האלבום. זה יקרה בצמד הופעות מיוחדות, אשר יתקיימו במועדון בארבי בתל אביב. בהופעות יארחו על הבמה חברי ההרכב הנוכחי של ג'ירפות - הסולן כהנא, הבסיסט קז, הגיטריסט ארז רוסו והמתופף אסי ששון - שניים מחברי ההרכב המקורי, שכבר עזבו את הלהקה - הקלידנית רותם דרור והמתופף דידי ארז. זו תהיה הפעם הראשונה מזה עשור שההרכב המקורי של "ג'ירפות" נפגש. ביחד הם ינגנו שירים מאותה תקופה, כולל כאלה שלא נכנסו לאלבום ובעצם לא נוגנו מעולם.

*ספיישל "ג'ירפות" ישודר בערוץ 24 הערב, רביעי, 9.20, בשעה 22:45