זה היה ככל הנראה היום הארוך בחייו של ירון ברובינסקי. 9 שעות שידור רצופות, כלוא בתוך אולפן ענק בנמל תל אביב, עם הפסקות בודדות ולא ארוכות, הכל במסגרת פתיחת משחק הטלוויזיה המוזיקלי הארוך בהיסטוריה, ה-MUSIXBOX.

קצת אחרי שסיים, ברובינסקי עדיין מנסה לעכל איך זה עבר לו כל כך מהר, אבל כמו שאומרת הקלישאה – הזמן רץ כשנהנים. "התוכנית הזו מאוד נחמדה במובן שהיא מצד אחד בנויה מאוד מהודק", הוא מסביר, "ומצד שני זה שידור חי עם אוויר פתוח ונוף, וזה מאוד עוזר בהתנהלות, שאפשר ליהנות מסביב. אתה יכול גם להגיד שלום לאנשים שצופים בנמל, לדבר עם ההפקה בשידור, להגיד שאתה עייף או צמא. זה כיף, זה משחרר".

ועם זאת, אחרי שעתיים וחצי שעות שידור בלבד – הכל יחסי - הייתה לברובינסקי נקודת שבירה. "בערך בשתיים וחצי אמרתי לעצמי 'ג'יזס, אנחנו עוד לא בחצי", הוא מספר, "אבל אז הגיע ארבע וחצי ועברנו את החצי וזה זרם טוב. אבל תכלס אני לא מבין איך זה עבר ככה מהר. כי אני מכיר את זה מטיסות ושם 9 שעות עוברות נורא לאט. אני באמת לא יודע איך עברתי את זה, אבל עברתי. נראה איך אני אקום מחר".

ירון ועדן מזמינים אתכם למיוזיקס בוקס (תמונת AVI: mako)
ירון ברובינסקי ועדן הראל - המנחים של מיוזיקבוקס | תמונת AVI: mako

יש לך עוד קול בכלל אחרי כל כך הרבה שעות דיבור?

"מחר בבוקר אני אדע אם יש לי קול או לא. תראה, אני יודע איך לנהל את מיתרי הקול, לשתות כל הזמן, לעשות חימום קולי. זה גם לא כמו לדבר על במה שאתה צריך ווליום חזק, כאן זה ווליום רגיל, הקול לא מתאמץ. אבל אני לא זוכר מתי לאחרונה דיברתי 9 שעות רצוף. בטח יהיו לי סיוטים בלילה מהקול של עצמי, אני אשמע את עצמי מדבר ואגיד לעצמי 'שתוק כבר'".

איך שומרים על אנרגיות גבוהות כל כך הרבה זמן ברציפות?

"אין ברירה. יש שידור חי, אני אמור להחזיק אותו, אתה לא יכול פתאום להיות בשבירה נפשית או פיזית ולרצות מנוחה. התכוננתי לזה מבחינת אנרגיה. באתי קול. ישנתי טוב בלילה, עשיתי מתיחות, שתיתי תה ירוק, בפרסומות אכלתי קצת שקדים ופירות ושוקולד וקצת אורז, ושתיתי קפה שחור".

יש באמת זמן בכלל לאכול, ללכת לשירותים?

"האמת שלא היו לי הפסקות בכלל, חוץ מפרסומות שזה כמה דקות. אין זמן באמת לאכול, אין זמן לכלום, הכל בקטנה. נגיד יש כל רבע שעה הפסקת פרסומות שהיא לפעמים 2 וחצי דקות ולפעמים 5. בשתיים וחצי דקות תכננו הכל – עוזר הפקה בודק שהשירותים הקרובים פנויים, מחכים לי שם. יש מאבטח שמונע מאנשים מסביב לעצור אותי ולהסתובב והולך באיזי לשירותים. אבל נגיד בהפסקת פיפי ויתרתי על לשתות, כך שעשיתי הפסקה לשירותים, הפסקה לשתות והפסקה לאוכל, לא ערבבתי כי אין זמן".

ירון ברובינסקי קורא לכם (תמונת AVI: mako)
בואו לשחק במשחק המוזיקלי הארוך בהיסטוריה | תמונת AVI: mako

קצת מרגיש כמו האח הגדול להמונים? אולפן ענק, כולם רואים, הרבה שעות, אין לאן לברוח כמעט...

"יש הבדל גדול. הייתי ג'ובניק בצבא ובשנה הראשונה היה קצת צולע, אבל כל פעם הייתה לי נחמה שלא משנה מה יקרה ביום, בערב אני חוזר הביתה. גם פה, לא משנה מה יקרה – בערב חוזרים הביתה לנוח. לא חשבתי על זה שאני סגור בכלוב זכוכית ושאנשים מסתכלים. אבל אולי ממחר אני אחשוב על זה, כי אני בנאדם חרדתי, ועכשיו הכנסת לי את הפחד הזה לראש. תודה לך".

חדי העין יכלו להבחין שברובינסקי משדר עם אמה חבושה ביד אחת. זכר לתאונת עבודה ביזארית במיוחד מהשבוע שעבר. "קרעתי גיד בצילומי הפיילוט", הוא מתאר את המקרה, "הורדתי את הג'ינס מהר מדי, עשיתי תנועה מוזרה ותוך כדי משכתי ובזווית של האצבע שמעתי קנאק. והיו צריכים לשים לי סד ולקבע. אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל זה קורה".

עלית פצוע לשידור, אתה גיבור

"אתה מבין מה זה? הקרבתי מגופי ומדמי".

החל מהיום (שני) ברובינסקי יחלוק בנטל ההנחייה עם עדן הראל. היא תשגר את ארבע השעות הראשונות, והוא את חמש השעות האחרונות. "חמש שעות אני לא רואה ממטר אחרי יום כזה", הוא אומר בביטחון, "צריך לבדוק בגוגל אם נעשה כזה דבר בעולם, תשע שעות רצופות. זה בטח קשור רק לטרגדיות שמעבירים בשידורים חיים".

יש לך טיפ לעדן איך להעביר את הזמן?

"יש לה כל כך הרבה ניסיון בטלוויזיה, היא אכלה את כולנו באם.טי.וי, והיו לה שידורים חיים ויש לה אנרגיות מטורפות. הכי קלישאתי זה ליהנות, פשוט ליהנות. זה כיף. זה אור יום, האולפן ממוזג ונעים. יש את הירקון, ודשא, והמון אנשים מסביב. ליהנות ולא לחשוב על כלום. היא תעשה את זה על אוטומט".

אגב, איך הידע המוזיקלי שלך? היית מחזיק מעמד שעה כמתמודד?

"אני חושב שכן. ראיתי שאני יודע לא מעט. אמנם זה תלוי בז'אנר, אבל גם בז'אנרים שאני פחות שומע ביומיום כמו ים תיכוני אני מצליח לענות. אני אוהב מוזיקה ישראלית מאוד ומכיר המון שירים. אני לא יודע את השאלות מראש ונהנה לבחון את עצמי תוך כדי. והופתעתי מעצמי שידעתי כל כך הרבה תשובות".

אם תהיה מתמודדת חמודה שנראית טוב, תעביר איתך שם כמה זמן, ותהיה כימיה, יש סיכוי שתתחיל איתה ותעשו איזה דייט בחשיכה באור יום?

"למה לא. הנני גבר. ואם כן תהיה מישהי כזו, אז למה לא – זו הזדמנות. מצד שני, אני לא בתקופה כזו בחיים שלי, ואני נהנה מלהיות לבד. אבל אני בטוח שמתוך העשרות שיש פה כל יום תהיה מישהי שמוצאת חן בעיניי, אחרת משהו לא בסדר בי. מה אני אעשה עם זה אני לא יודע".

בואו לשחק במשחק המוזיקלי הארוך בהיסטוריה

MUSIXBOX,  א'-ה', 12:00-21:00, ערוץ 24