מדי שבוע מארח טל פרידמן ביחד עם הרכב "החתולים השמנים" את מיטב המוזיקאים הישראליים כדי לדבר על הומור, מוזיקה ומה שביניהם. השבוע הוא סוגר עונה בהצדעה לכלי הנגינה שלטענתו נותן את כל הקצב אבל נשאר מקופח- גיטרת הבס. בתכנית הקרובה הוא יארח את שלושת הבסיסיטים הגדולים בישראל: אלון אולארצ'יק, מיקי שביב ויוסי פיין.

מלו ריד עד דיוויד בואי

בעברו ניגן פיין עם אמנים בין לאומיים כמו דייוויד בואי ולו ריד, ואף יצא איתם להופעות בכל העולם. לטענתו אפשר בקלות להתרגל לתנאים: יש לך מספר גיטרות, אדם אחד סוחב לך את אותן, אדם אחר מטפל בהחלפת המיתרים, אתה רק בא ומופיע. הוא למעשה הגשים חלום ילדות: "כל הפוסטרים שהיו לי בחדר וכל השאיפות שהיו לי בתור ילד התממשו, אתה מדמיין שיום אחד תהיה שם ופתאום זה קורה".

פרידמן משתמש בדימוי של בועת סבון כדי לתאר את החוויה, יפה מבחוץ אבל מתפוצצת והופכת לכלום ברגע אחד. פיין מסכים: "זה המון מלונות, אוכל טוב וכל הבונוסים הנלווים, עד שיום אחד הטור נגמר, נוחתים בניו יורק וכל אחד אוסף את המזוודה שלו וחוזר לדירה עם הפוטון, אפילו ארון לא היה לי בבית. עליתי לדירה, שמתי את המזוודה, נכנסתי לסאבווי והלכתי לאכול פיצה", הוא צוחק.

"רגע מעורר השראה"

במהלך התכנית יבצע אלון אולארצ'יק את '"גלים גלים", מיקי שביב יבצע את "שפוי מלחמה" ויוסי פיין יבצע את "higher ground" של סטיבי וונדר. את כלל הביצועים טל ילווה על הגיטרה החשמלית ולצדו הרכב "החתולים השמנים". ברגע חגיגי במיוחד, לכבוד סיום העונה, החליט פרידמן להרים ג'אם סשן משותף הכולל 3 בסים ו-2 גיטרות חשמליות. במהלך העונה התארחו מאור כהן, ירמי קפלן, דורי בן זאב ועוד רבים וטובים, אבל פרידמן מודה שביצוע הבסיסטים היה אחד מהרגעים האהובים עליו במהלך העונה: "זה הרגיש לי כמו רגע מיוחד. כל אחד מהם הוא עולם בפני עצמו ולעמוד שם איתם יחד זה היה מעורר השראה".

לסיכום, מגלה פרידמן שהדבר שהכי אהב בתכנית זה חוסר העריכה. דברים שבדרך כלל היו נחתכים כדי להיראות טוב הפכו בעיניו את הכל לאותנטי יותר- פליטות פה, תיקוני איפור מול המצלמה, פאוזות בדיבור, אלתורים, הכל היה הכי אמיתי שיש ולכן לטענתו צריך עוד תכניות כאלה, בהן מדברים בחופשיות מצד אחד ויורדים לעומקם של דברים מצד אחר. "אותי אישית מאוד מעניין קו התפר שבין קומדיה למוזיקה, יש עוד הרבה סטנדאפיסטים ומוזיקאים שהייתי רוצה לארח אבל אריק איינשטיין ואורי זוהר זה אחד החלומות שלי", הוא מגלה. 

"טל פרידמן והחתולים השמנים מארחים", שבת ב-22:50, ערוץ 24