ג'רי סיינפלד ומכונית פורשה (צילום: ap)
יש לבן אדם 50 מכוניות פורשה. כי כל אחד צריך תחביב | צילום: ap

"הפוליטיקלי קורקט יוצא מכלל שליטה. כבר אי אפשר לשאול בחור סיני איפה המסעדה הסינית בלי שהוא יעלב! כלומר, אם היו שואלים אותי איפה ישראל, לא הייתי נעלב!". יופי, ג'רי סיינפלד, אתה יהודי, ואפילו היית מתנדב בקיבוץ סער שבצפון בצעירותך, אבל כיהודי - היית נעלב אם היינו שואלים אותך כמה כסף יש לך ואיך אתה מבזבז אותו? מזל שאנחנו לא צריכים לשאול.

סיינפלד הטלוויזיוני הוא כמובן אדם הרבה פחות עשיר מיוצרו המציאותי, ששוויו על פי המגזין "פורבס" נאמד בכ-800 מיליוני דולרים. לא רע בשביל מישהו שכתב סדרה על "כלום", שהפרק האחרון שלה שודר אי שם ב-1998 נכון? אז איך מבזבז ג'רי את כל הכסף הזה?

לא תמיד היה סיינפלד אדם עשיר מאד. הוא בילה 15 שנים על הבמות כסטנדאפיסט מצליח, כתב ספרים והיה שותף בכתיבת תוכנית הלילה של לטרמן. כבר בתקופה זו הרוויח ג'רי כסף לא רע, אבל הכסף הגדול החל לזרום עם השקתה של סדרת הטלוויזיה הקרויה על שמו.

על פי פורבס, הרוויח סיינפלד בממוצע 5 מיליון דולר עבור כל פרק בתוכנית. תכפילו את זה ב-22 פרקים בעונה, כפול תשע עונות. חוץ מהסדרה קיבל ג'רי גם קמפיינים נחשקים, כמו זה הזכור (ולא ממש לטובה) למיקרוסופט, בו הוא מודד נעליים יחד עם ביל גייטס. האחרון נפרד מ-10 מיליון דולרים עבור הזכות לשוחח עם ג'רי שיחת חולין, שהמלה מיקרוסופט לא נזכרת בה כלל, באותה חנות נעליים.

החיים הטובים של סיינפלד

את כל הכסף הזה לא מוציא סיינפלד על "כלום". ג'רי הוא אחד מאספני המכוניות הגדולים בעולם, המחזיק אוסף של כ-50 (המספר המדויק לא ידוע) מכוניות פורשה, ועוד כמה אחרות, בשווי כולל של 15 מיליון דולרים. דוגמאות? בבקשה - בין הרכבים במוסך הענק של ג'רי במנהטן אפשר למצוא כמה דגמים של פורשה "911S" משנות ייצור שונות, יש לו גם פורשה "959" בשוויי 700 אלף דולרים, שהיא אחת מ-337 דגמים שיוצרו ולא ניתן לנהוג בה מכיוון שאין לה אישורי בטיחות, ופורשה "ספיידר 550" משנת 1955 בצבע פנינה כחולה, הזהה לדגם בו נהג השחקן ג'יימס דין כאשר התרסק ונהרג בתאונת דרכים קטלנית. גם סיינפלד עצמו עבר תאונה, כשנהג בפיאט 500 משנת 1966 שבבעלותו, אולם למרבה המזל הוא נותר בריא ושלם.

ג'רי סיינפלד (צילום: Handout, GettyImages IL)
יש לו סיבות מעולות לחייך | צילום: Handout, GettyImages IL

במכוניות הרבות שלו משתמש סיינפלד כדי להגיע מבית לבית, ויש לו כמה כאלה. ג'רי, אשתו השנייה ג'סיקה שקלאר ושלושת ילדיהם, חולקים חדרים באחוזה באיסט המפטון שבמדינת ניו-יורק. האחוזה הנאה, הממוקמת על חוף הים, נקנתה מהזמר בילי ג'ואל בסכום של 32 מילוני דולרים, ושוויה הנוכחי הוא 50 מיליון. יש בה, אם תהיתם, מגרש בייסבול, מטבח מפנק, ריהוט כפרי וכמובן שכמה וכמה חדרי שינה ואמבטיות. "זהו בית שאפשר להגדיר אותו כ'נינוח'", אמרה אשתו של הקומיקאי. "רצינו להימנע מתחושת אי שקט, כי ג'רי ואני אנשים פחות רשמיים".

פרט לצי המכוניות, מחזיק סיננפלד גם במטוס פרטי מסוג "Gulfstream V", אחד המטוסים הבטוחים בעולם, וכזה שיכול להגיע לכל יעד בזמן שיא. מדובר במטוס סילון בשווי 7 מיליוני דולרים, עם ביצועים מפוארים, המופעל על ידי מנועי רולס רויס​​, וכמוהו יש גם ל(רשימה חלקית) ניקול קידמן, ג'וליה רוברטס וטום הנקס. לכל אלה ולג'רי שלנו יש עוד משהו משותף - הם   לא אוהבים את עלויות השמירה והאחזקה הכרוכות במטוס פרטי, ובוחרים להחזיק בו בבעלות חלקית בלבד. גם במקרה זה התחכם סיינפלד, ורכש חלק מחברת התעופה "NetJets", שהמטוס אותו הוא מחזיק נמצא בבעלותה.  

בנוסף, מחזיקים בני הזוג גם דירה במנהטן וגם בית חווה מפואר בטולריד קולורדו, השווה 26 מיליון דולר, והועמד למכירה בסכום של 18 מיליונים. החווה הזו, שהמתגוררים בה נהנים מנוף עוצר נשימה של הרי קולורדו, יושבת על שטח קטן בן 14 אלף מטרים רבועים. היא מוקפת עצי צפצפה ואשוח, ויש בה 11 חדרי שינה, 3 אמבטיות וג'קוזי ענק, בר מפנק, מרפסת בגודל 5,500 מטר רבוע וכמובן שני לופטים ודירת אירוח. ברשימת השכנים שיכולים לקפוץ לדרינק נמצאים, בין היתר, ראלף לורן וטום קרוז. צנוע ולא רשמי כבר אמרנו?

אבל ג'רי סיינפלד הוא לא רק קומיקאי ציני ונהנתן, יש לו גם צד פילנתרופי. הוא הקים ארגוני צדקה וגם תומך ברבים מהם, כמו למשל הארגון למען האוטיסטים, עמותה התומכת בהיכרות עם אמנות ומארגנת לילדים ביקורים במוזיאונים ואיגוד שימור הפארקים הלאומיים בארה"ב. לכל אלה תרם סיינפלד בשנים האחרונות סכומים נכבדים, המסתכמים בכמה מיליוני דולרים.

בלי שאיפות מיותרות

בתי סלבס, ג'רי סיינפלד (צילום: www.sabado)
האחוזה באיסט המפטון. מהומה רבה על לא דבר | צילום: www.sabado

בשנים האחרונות הוריד סיינפלד הילוך. הוא מנחה תוכנית בשם "קומיקאים במכונית שותים קפה", בה הוא ועוד קומיקאי, ובכן, יושבים במכונית ושותים קפה, אבל מעבר לזה ולפרק איחוד כושל של הסדרה, לא ניתן למנות הישגים משמעותיים בקריירה שלו, שנראה כי עתידה כבר הרחק מאחוריה. האם זה נורא כל כך? לא בטוח. היה כבר מי שאמר כי: "אני שונא את ה-'המשך יבוא' בטלוויזיה. אתם צופים בתוכנית, נכנסים אל תוך העלילה, וחמש דקות לסיום מבינים 'הי, הם לא הולכים להצליח! טימי עדיין תקוע במערה! אין סיכוי שהם סוגרים את כל העניין בחמש דקות!'. הרי הסיבה היחידה לצפות בתוכנית טלוויזיה היא כי יש לזה סוף. אם הייתי רוצה סיפור ארוך, משעמם וחסר מסקנה, הייתי מסתפק בחיים שלי". (ג'רי סיינפלד).