מדליק, גברי אבל לא מקורי / Zippo

אין תמונה
האריזה יותר מקורית מהריח. הבושם החדש של זיפו

הדבר הראשון שאתה חושב עליו כשאתה רואה את הבושם של זיפו הוא שהוא ככל הנראה הדבר הכי מקורי שראית בתחום הבשמים בשנים האחרונות. הדבר הראשון שאתה חושב עליו כשאתה מריח את הבושם של זיפו הוא שהמקוריות נגמרת עם האריזה. כי תכל'ס, האריזה המטאלית של הבושם, אכן נראית בדיוק כמו מצית זיפו - רק גדולה. ה"קליק" הקסום שנשמע בפתיחה ובסגירת הבושם, מחזיר אותנו לאיזה סיגר קובני שאף פעם לא עישנו על חוף הים בהוואנה. ויודע מה? יכול להיות שרק בשביל זה שווה שהבושם הזה יצטרף למדף שלך.

עד כאן החדשות הטובות. לצערנו הריח של זיפו לא שונה מהרבה בשמים אחרים, והריח שלו מתנדף לא פחות מהר מהם. למרות המותג היוקרתי שהוא מלווה, אין שום חידוש בריח ולא נראה שהוא עומד ברמה שהוא מציב לעצמו.

בשורה התחתונה: אם אתה מאגניב, אתה יכול לחיות עם הבושם הזה בכיף  - אמנם אף אחת לא תתרגש יתר על המידה מהריח, אבל כשהיא תקום בבוקר אחרי לילה סוער ותראה את הבושם-מצית הנוצץ שלך, יש מצב שהיא תחייך ותברך את עצמה על בחירת גבר מוצלחת.
(עמית בן מנחם)

מחיר: 550 ש"ח ל-100 מ"ל

כבד אבל איכותי / A*MEN Pure Havane של טיירי מוגלר

אין תמונה
רק אם אתה גבר עמוק. א-מן של טריי מוגלר

כשמריחים בפעם הראשונה את הניחוח של א-מן התגובה המיידית היא: "וואו". יש כאן שילוב ניחוחות של עלי טבק רעננים, דבש, וניל, פטצ'ולי ופולי קקאו מריר - ומרגישים את זה. בעיקר את הריח השוקולדי הסמיך עם הארומה הכבדה, שמתפוגגת ומפנה מקום לריח גברי ואלכוהולי יותר, אבל לא חריף או מוגזם. אחרי כמה רגעים שני הריחות מתחברים ויוצרים את אחד הבשמים הנעימים שיצא לי להריח לאחרונה.

כל התווים מורגשים ומשתלבים יחד בצורה נעימה, הוא נראה טוב ויושב טוב על הגוף, וממש לא מתנדף בקלות. האריזה מאוד מפוארת ומושקעת. הבקבוקון מאוד נעים. קווים חלקים וגמישים (עטוף גומי חום) ולא סימטרי. לוגו הכוכב העקום באמצע, בשקוף ענברי, מאפשר לראות את הנוזל. נעים למגע, נעים לעין.

יאמר לחובתו וגם לזכותו של הבושם שהוא לא מתאים לכל סיטואציה. הוא עמוק אבל זה הופך אותו גם למעט כבד. בבוקר, לפני שאתה יוצא לעבודה, זה לא זמן טוב להשתמש בו. הוא מתאים לערב, אחרי שהשמש מפסיקה לצרוב את העור וכשהרוח מתחילה לנשוב. הוא עמיד ברוחות הקיץ ומריח שונה מרוב הבשמים האלכוהוליים. לא זול, אבל כאמור, הריח מעולה.
(אורן דותן)

מחיר: 402 שקלים ל-100 מ"ל

נשי או בנאלי? תחליטו בעצמכם / Burberry Summer 2011

כשקיבלתי לידי את מהדורת הקיץ של בושם החדש לגבר מבית BURBERRY, המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש הייתה שאפשר היה להשקיע מעט יותר בתחושה הגברית שהבושם אמור להעניק. הבקבוקון סגלגל ומעוטר בגווני כחול ותכלת לגברים. אבל כל זה לא היה כל כך משמעותי אם הריח לא היה נשי כל כך. עם ההתזה מורגשת חריפות המתגברת לחריפות-יתר. הבושם נרגע מהר מאוד, והופך להיות חמצמץ, אפילו לימוני. לפי החברה מדובר בעלי יוזו ומנדרינה. מאוד מרענן אבל לא הבחירה הראשונה שלי, כשאני חושב על ניחוחות של בשמים.

הוא דועך במהירות, אך נשאר לרחף קלות ברקע. לדברי החברה, הריח העדין ברקע הוא "תווים עציים, רכים ויבשים, של ארז, סנדלווד, מאסק ואמבר". זה תמיד נשמע הרבה יותר טוב מאיך שזה מריח באמת. הקונספט הוא "המזג הנינוח והרגוע של בוקר קיצי בממלכה הבריטית" - בבקבוק. אבל איך שלא ימכרו את זה וימתגו את זה, בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בריח, אז אם ניחוחות עדינים ומראה נשי לא פוגעים בתחושת הגבריות שלך, אתה יכול ללכת עליו בכיף.
(אורן דותן)

מחיר: 347 ש"ח ל-100 מ"ל

רק אם אתה גבר-גבר / Black XS של פאקו רבאן

אין תמונה
לא מומלץ לרואי חשבון. החדש של פאקו רבאן

את הבושם המתקתק של פאקו רבאן קיבלתי עם אזהרה מחבר הומוסקסואל: "יש לו ריח חזק מאוד". זה אמור היה להפחיד אותי אבל דווקא בגלל חוש הריח, המוגבל גם ככה שלי, הריח החזק והייחודי של ה-BLACK XS כבש אותי מהשפריץ הראשון. ובכל זאת, יש להניח שהריח הגברי והחזק לא יתאים לכל אחד, ולכן הוא לא מומלץ לשימוש יומיומי, ובוודאי שלא למתנה.

הבושם מכיל ריחות של מנטה, ברגמוט, פרחי בר וגם מושק. במילים אחרות, ריח של תה ארל גריי עם הרבה סינגל מאלט מעורבב בפנים. התגובות לריח מעורבות מאד: או שאוהבים אותו, או ששונאים. מה שבטוח, לא מומלץ לצאת איתו בבוקר למשרד רואי החשבון שאתה עובד בו, אבל כן כדאי לשים אותו לפני יציאה לפיק-אפ בר מיוזע.
(עמית בן מנחם)

מחיר: 199 ש"ח ל-100 מ"ל

המקור עדיף / Pop 212 של קרולינה הררה

אין תמונה
משדר רעננות, אבל לא עומד במילה. פופ 212

אחרי שפינקה אותנו בריח המשכר של "212" ובאחיו הצעיר והשווה לא פחות –  "212 SEXY MEN", מציגה קרולניה הררה לעולם את "212 POP", שמשווק באריזה מקורית ומפתה במיוחד. הבושם חבוי בתוך שתי קוביות פלסטיק בדמוי קוביות קרח כחולות עם קריצה שובבה לעולם הפופ-ארט.

אין מה לומר, הקנקן בהחלט מרהיב, אבל מה לגבי מה שבתוכו? ובכן, בתוך הקוביות מסתתר לו בקבוקון כחלחל, שזורק אותנו היישר למחוזות הבשמים הספורטיביים, וכך גם ריחו – יומיומי, קליל, לא מתחכם ולא מתאמץ. פשוט נעים ופרשי כמו אחרי מקלחת.

אבל למרות הניסיון לשדר רעננות, עקבות ה-212 המקורי בהחלט מורגשות כאן. ובגדול. למעשה, הם כל כך מזכירים אחד את השני שההשוואה ביניהם היא בלתי נמנעת. אמנם ה-POP 212 הוא בהחלט לא בבחירה רעה, אבל כמו בהרבה מקרים אחרים גם כאן המקור מנצח בעיני. מה לעשות, לא קל לשחזר הצלחה.
(ניר סלונים)

מחיר: 199 ש"ח ל-100 מ"ל.

מרענן ומרגיע / L'Eau d'Issey pour home Summer של איסי מיאקי

אין תמונה
עושה את העבודה, גם אתה לא גבר של בושם. מהדורת הקיץ של איסי מיאקי

הדבר הראשון שמשדר הבושם של החדש של מותג העל היפני הוא רוגע. הבקבוק הסטנדרטי והמוכר של איסימיאקי (רחב וצר ככל שמתקדמים למעלה עד קצה הפקק) לבש צבעים וגוונים שונים לאורך השנים. לפי המסורת הצבע אמור לשקף את הריח והתחושה שהבושם אמור לספק. הגרסה שקיבלתי ליידי הייתה גרסת הקיץ של 2011. הבקבוק מגיעה בצבעי תכלת-ירקרק ושקוף עם ציורי של מה שנראה כמו צמחי מים ב"קרקעית" הבקבוק.

העיצוב המינימליסטי מצא חן בעיני. אין כאן ניסיון לשדר "גבריות מתפרצת" מצד אחד, אבל ברור לחלוטין למי הוא מיועד מצד שני. הניחוח הוא שילוב מרענן של פירות קיץ, תבלינים ועשבים. ריח עדין שמייצר תחושה נעימה מבלי להישאר בחדר גם שעתיים אחרי שעוזבים אותו. עבור מי שבושם עבורו הוא תוספת קטנה והכרחית ולא אמצעי לזיהוי ממרחק שתי קומות בבניין, הבושם הזה בהחלט יעשה את העבודה.
(נועם לידור)

מחיר: 365 ל-125 מ"ל

>> אלכוהול רוסי מעניין אותך? ניסינו אותו בשבילך