makoland

משפחה לא בוחרים - אבל בהחלט אוהבים

היום אנחנו חוגגים את היום הכי משפחתי בשנה. אז לכבוד האירוע המיוחד והחגיגי אספנו עבורכם עשר הצעות כיפיות לבילויים הכי משפחתיים שיש. תהנו!

מאיה בניטה | מעריב לילדים | פורסם 10/02/13 13:06:21
הצעות לבילויים משפחתיים הצעות לבילויים משפחתיים | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

1. הכינו פיקניק משפחתי

בין אם זה בפארק, בשמורת טבע מול נחל או אפילו בחצר ליד הבית, אין כמו פיקניק עם כל המשפחה! עזרו להורים לארוז בצידנית גבינות, ריבות, ממרח שוקולד, פירות, כריכים, עוגיות, שתייה, חטיפים וכל מאכל שאתם אוהבים לאכול. אל תשכחו לפרוש על האדמה שמיכה כדי שיהיה לכם נוח לשבת, ואם יש לכם ערסל זה בכלל יהיה כיף. כמובן שמומלץ לקחת איתכם מצלמה כדי לתעד את הפיקניק המושקע!


2. ערכו תחרות טריוויה

יודעים מי היה הנשיא הראשון של ישראל? מי האדם הראשון שנחת על הירח? ומי המציא את הטלפון? למה שלא תחשפו את כל הידע הכללי שלהם בתחרות טריוויה משפחתית? כל אחד מבני המשפחה יכין שאלות טריוויה, עם קצת עזרה מהאינטרנט והאנציקלופדיות, ואז שאר המשפחה תצטרך לענות על השאלות נכונה. מי שצבר הכי הרבה תשובות נכונות יהיה המנצח הגדול! אופציה נוספת היא לשבת מול אחד מהשעשועונים המשודרים בטלוויזיה, כמו "לעוף על המיליון" או "כלוב הזהב" ולערוך תחרות עם המשפחה מי יענה מהר יותר על השאלות שמופנות למתמודדים. שיהיה בהצלחה!

3. צאו לטייל

ולכו לטייל בארץ ישראל! ישנם מקומות יפים רבים בארץ שלנו, החל מהצפון הירוק ועד המדבריות של הדרום. כיף מאוד לראות נופים וללמוד קצת על הטבע של ישראל, והכי כיף לטייל עם המשפחה. בחרו מראש מסלול טיול שמקובל על כולם, כזה שגם אתם תיהנו בו וגם ההורים, קחו איתכם מפה, מים וחטיפים, וצאו לחרוש את הארץ. אנחנו ממליצים בחום (בעצם בקור) על טיול לחרמון!

הצעות לבילויים משפחתיים הצעות לבילויים משפחתיים | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

4. בשלו יחד

גם אם אתם לא ממש המתמודדים של "מאסטר שף ילדים", אתם עדיין יכולים להכין מתכונים פשוטים ובעזרת ההורים והאחים שלכם אנחנו בטוחים שהם ייצאו טעימים! אספו את כל המשפחה במטבח, לבשו סינר והתחילו לבשל. כל אחד יכול לסייע במשהו, בין אם לערבב או ללוש בצק. אחרי שתסיימו לבשל (וגם לנקות את המטבח, אין ברירה) שבו עם המשפחה לארוחה. אגב, אתם יכולים לשדרג את הארוחה על ידי הכנה של תפריט שבו יופיעו המנות שהכנתם. אחד מכם גם יכול להיות המלצר שיגיש את המנות לשולחן. שיהיה בתיאבון!

5. צפו בסרט

אין כמו לשבת יחד על הספה ולצפות בסרט משעשע וכיפי. בחרו עם המשפחה שלכם סרט שכולכם תאהבו וצפו בו יחד. זה יכול להיות סרט אנימציה או קומדיה קורעת, אבל מה שבטוח זה שכדאי לשים לב שכולם מרוצים מהבחירה, כדי שכולם יהיו מרוצים. רק אל תשכחו את הפופקורן!

6. בקרו בלונה פארק

אם המשפחה שלכם אוהבת אתגרים, מתקנים מפחידים ורכבות הרים, הלונה פארק הוא המקום בשבילכם! סעו לאחד מפארקי השעשועים בארץ ועלו יחד על המתקנים. אחרי שתעלו על הגלגל הענק ותצפו בכל העיר, תרכבו ברכבת ותעברו במבוכים, עוד תיווכחו שבילוי בלונה פארק יכול להיות חוויה משפחתית מגבשת. אחרי הכל, כולכם תצעקו יחד!  

הצעות לבילויים משפחתיים הצעות לבילויים משפחתיים | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

7. ספרו בדיחות

אין מישהו שלא אוהב לצחוק, נכון? אנחנו מציעים לכם לארגן מראש ערב משפחתי שבו כל אחד מבני המשפחה יציג מופע סטנד אפ. על כל אחד לספר בדיחות מצחיקות, לבצע חיקויים קורעים של בני המשפחה, של מורים או של מפורסמים, ובכלל לעשות כל דבר אחר שיפיל את בני המשפחה שלכם על הרצפה מרוב צחוק. את כל הערב הזה תוכלו לתעד במצלמת וידאו, וכך תוכלו לצפות בערב המשעשע שוב ושוב.

8. שחקו במשחקי קופה

בטח משחקי הקופסה שלכם מרגישים מוזנחים אם אתם רגילים לשבת מול המחשב והטלוויזיה כל היום. אבל האמת היא שאותם משחקי קופסה הם מהנים מאוד, במיוחד אם כל המשפחה מצטרפת למשחק. הוציאו מהארון את הדוקים, הדמקה, המונופול, הפאזל וכל משחק קופסה אחר ותתחילו לשחק! אתם יכולים לשדרג את המשחקים בעזרת אתגרים שונים כמו עמידה בזמנים או פרסים קטנים למי שינצח במשחקים השונים.

9. עשו ספורט

פעילות ספורטיבית לא רק עוזרת לבריאות, היא גם משפרת את מצב הרוח, בזכות הורמוני האנדורפינים שמשתחררים עם המאמץ, ושלא נדבר על כך שזה פשוט כיף! אז למה שלא תצאו קצת החוצה עם המשפחה ותיכנסו לכושר? אם יש לכם מספיק זוגות אופניים אתם יכולים לצאת לטיול רכיבה. אפשרות אחרת היא לצאת לריצה קלילה או לשחק במשחקי כדור כמו כדורגל, כדורסל או מחניים. התחלקו לשתי קבוצות ותתחילו לשחק!

הצעות לבילויים משפחתיים הצעות לבילויים משפחתיים | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

10. דברו ביניכם

בינינו, מתי בפעם האחרונה שאלתם את אמא שלכם איך עבר עליה היום? או מה אבא שלכם עושה בדיוק בעבודה שלו? אתם עשויים להיות מופתעים מהסיפורים המעניינים שבני המשפחה יכולים לספר לכם. שבו בסלון ופשוט תתחילו לדבר. אתם יכולים לזרוק נושא כלשהו לאוויר או פשוט להכין רשימה של שאלות מראש שעל כל אחד מבני המשפחה לענות, כמו למשל "מה הדבר הכי מצחיק שקרה לכם בחיים?" או "מה המשאלה הגדולה שלכם?". אנחנו מבטיחים לכם שיהיה מעניין!


>> כתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

>> בואו להקרנה עם תובל שפיר ודנה פרידר

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן