makoland

לחיות את הסיפור: ספרים או סרטים?

כולנו אוהבים להתכרבל ולצפות בסרט טוב, אבל לפעמים כדאי להתאמץ ולהרים ספר. הכתבת הצעירה שלנו דנה נוטוביץ' מספרת לנו מה היא מעדיפה

דנה נוטוביץ' | | פורסם 19/01/11 11:48:51
בית קולנוע בקולנוע יותר כיף? | צילום: RichLegg, Istock

מי לא אוהב לראות סרטים יפים כמו "שרק","אוואטר" ו"הארי פוטר" בבית או בקולנוע. במיוחד עכשיו כשהגשם מציף את הרחובות הריקים והקור פולש גם לבית, אין כמו לשים על עצמנו שמיכת פוך, שוקו חם, חיבוק מפנק ממישהו שאנחנו אוהבים וסרט שמחמם את האווירה. מודה, גם אני כמו רבים מכורה לסרטים, ואוהבת לראות כמעט הכל. כי בינינו, אין כמו לשבת בבית חם, לנתק לרגע כל קשר עם העולם החיצון ולשקוע אל תוך סרט מעניין.

 

גם ספר יכול לסחוף

אבל חשבתם פעם איך אנשים היו מבלים את זמנם הפנוי לפני שהיו סרטים? היום כולנו מבלים את רוב הזמן במחשב או בטלוויזיה. אבל דבר אחד אין שם - מקום לדמיון. עד לפני תקופת הסרטים בטלוויזיה ובקולנוע אנשים היו קוראים ספרים (קחו לדוגמא את אמא שלכם או סבתא שלכם). אם תשאלו אותם אם בתקופה שלהם היו סרטים מצוירים בטלוויזיה או במחשב בוודאי הייתם נענים בשלילה. אז אנשים היו בעיקר קוראים ספרים, והשאירו הרבה מקום לדמיון.

אף פעם לא באמת הבנתי מה יותר עדיף - ספר או סרט. נולדתי לתוך עידן הסרטים בבתי הקולנוע ובטלוויזיות אבל אני לא אומרת שלקרוא ספרים זה לא טוב, להפך. אני לא רוצה להישמע מורה או אמא, אבל מסתבר שבאמת ספרים תורמים הרבה יותר מאשר סרטים. כשקוראים ספר הדמיון שלנו מתפתח יותר. ספר הוא יותר כמו מחשבות מכוונות ,כלומר, יש סיפור עם עלילה ואתה מדמיין לעצמך את הדמויות, את האנשים, את העלילה ואפילו את המקום שבו הסיפור מתרחש.

לא סתם המורים וההורים (שבדרך כלל מעצבנים אותנו עם אמירות כמו "למה שלא תקרא פעם ספר?") אומרים לנו את זה. הספר תורם יותר לכתיבה שלנו ואפילו יש ספרים שמפתחים את רמת החשיבה שלנו. גם אני, כשהייתי ילדה קטנה, התעקשתי לראות יותר סרטים מאשר לקרוא ספרים. אבל היום, אני מודה שאני מצטערת על זה, כי גיליתי כמה שלקרוא ספרים זה לא רק חשוב אלא גם נורא מעניין.

 

תקרא, תבין!

קראתי לאחרונה את "דמדומים", ספר שעליו גם בנוי הסרט. בהתחלה ראיתי את הסרט אבל לא התרשמתי במיוחד, אבל אחרי שקראתי את הספר פתאום ראיתי זווית חדשה לסרט ולסיפור הזה, וזה השאיר לי טעם לעוד. יש ילדים אין תמונה דמדומים. הספר יותר טוב? שנוטים לחשוב שלקרוא ספרים זה רק לחננות, אבל כדאי שתזכרו שרוב האנשים הגדולים של היום (וכן, גם של פעם) קראו והחכימו הרבה יותר משלל הספרים שהם קראו.

היום, עם כל העידן האינטרנטי שהולך ומתפתח, אפשר למצוא ספרים או סיפורים מעניינים גם באינטרנט. כל מי שעדיין לא קרא אי פעם ספר בחיים שלו,אני חושבת שזה הזמן להתחיל לקרוא. תקראו משהו שנראה לכם מעניין, בין אם זה ספר מדע בדיוני, על אהבה או אפילו סתם ספר שמסביר על דברים שהייתם רוצים לדעת. אתם פתאום תראו איך אתם מבינים הרבה יותר, ואפילו חכמים הרבה יותר משאר החברים שלכם שעדיין לא פתחו ספר אחד. תאמינו לי,לא תצאו מאוכזבים! 

 

גם אתם רוצים לכתוב לנו כתבה ולהתפרסם? שלחו לנו מייל לכתובת contact@makoland.co.il  עם הפרטים שלכם והכתבה שכתבתם, ואולי תהיו גם אתם כתבים צעירים של מקולנד!

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: ספר   סרט   ספרים   סרטים   דמדומים  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן