makoland

עצה אישית: הוא חבר של שתינו

שאלה: ילד מהכיתה הציע לחברה שלי חברות והיא אמרה "כן". לא ידעתי על זה! לאחר מכן, באותו יום, הוא הציע גם לי חברות והסכמתי. עכשיו היא וחברים שלנו כועסים עליי. דוקטור רות, מה לעשות?

ד"ר רות אנגל אלדר | מעריב לילדים | פורסם 27/08/12 13:45:47
משולש רומנטי בכיתה משולש רומנטי? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

שלום רות,

יש לנו ילד בכיתה והוא ממש חתיך! הוא הציע לנעמה (חברה שלי) חברות והיא אמרה "כן". לא ידעתי על זה! לאחר מכן, באותו יום הוא הציע גם לי חברות וגם אמרתי "כן". ונעמה לא ידעה על כך.

בהתחלה הוא חיבק אותי ואז השכבה התחילה ללחוץ עלינו שנתנשק. בסוף התנשקנו ונעמה ראתה את זה! הסברתי לה שלא ידעתי שהוא גם חבר שלה, והיא לא מסכימה להקשיב לי.

כולם חושבים שאני לא נחמדה ולא מדברים איתי בגלל המקרה. מה לעשות?
אני אשמח אם תוכלי לעזור לי,

בת 11

 

שלום לך,

אני מבינה שאחד הבנים בכיתתך הציע לך ולחברתך נעמה חברות באותו היום. שתיכן הסכמתן מבלי שידעתן האחת על השנייה. אותו בן, שהוא לדברייך חתיך, חיבק אותך בפני תלמידי השכבה ובלחץ מסוים שלהם התנשקתם מול כולם.

אני מניחה שהקשר שלו עם נעמה היה אישי יותר ולכן גם לא נחשפת ולא ידעת עליו. נעמה לעומתך ידעה, מן הסתם, על הקשר שלך והמגע שלך עם אותו בן.

נעמה נפגעה ואני תוהה מדוע את מגלה קושי וחשה אשמה במה שקרה.

משולש רומנטי בכיתה היא לא צריכה לכעוס עלייך | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

החבר המשותף הטעה את שתיכן. הצעת חברות לשתי בנות בעת ובעונה אחת עלולה, ואכן כך קרה, לפגוע בשתיהן. מקובל להציע חברות רק לבת אחת. יתר על כן, החיבוק שאותו בן נתן לך בפני חברי השכבה מעוררת בי תחושה שהוא רצה להשוויץ בכך. תגובתך ונכונותך לשתף עימו פעולה עודדה אותו לנשק אותך. לא ברורה לי נכונותך וההסכמה שלך לשתף עימו פעולה.

נשיקות וחיבוקים נעשים בהסכמה ובצורה אישית בין שניים שרוצים בכך כי הם אוהבים אחד את השני. לצערי לא נהגת כך ואת חשה פגועה. מתברר שאותם ילדים שעודדו אתכם להתנשק הם אילו שמסתייגים ממך ובצדק. לחץ חברתי אסור שיהיה הגורם לנשיקות ולחיבוקים בין בן ובת.

הפגיעה של חברתך אינה במקום. הכעס שלה צריך להיות כלפי אותו בן שהטעה גם אותה.

משולש רומנטי בכיתה בנות, אל תריבו בגלל בן | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

אני מציעה שתנתקי כל קשר עם אותו בן ובהדרגה ההתרגשות שנוצרה סביב הנשיקה שלכם תדעך. חברי השכבה יחזרו להיות איתך בקשר. נראה לי ששיחה בינך לבין נעמה בה תבהירי שהגורם העיקרי האשם בכל מה שהתרחש הוא אותו בן ופחות כל אחת מכן תיישר ביניכן את ההדורים.

בהצלחה.

 

רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן