makoland

מלון חמישה ערפדים

בטח לא ידעתם, אבל המפלצות בסרט החדש "מלון של מפלצת" פוחדות מבני אדם! כן, כן. בסרט אנחנו מגלים מה קורה כשבחור רגיל מגיע במקרה למלון והמפלצות צריכות להתמודד עם הפחד שלהן. מה שבטוח - יהיה מצחיק ומפלצתי!

דודו בן שטרית | מעריב לילדים | פורסם 09/10/12 08:00
אין תמונה באמת שאין ממה לפחד

מפלצות תמיד היו משהו שרובנו מפחדים ממנו. השאלה היא למה אנחנו כל כך מפחדים מהדמויות המוזרות האלה? האם פרנקנשטיין אי פעם עשה לנו רע? האם דרקולה אי פעם רצה להפוך אותנו לערפדים? האם אי פעם מומיה ניסתה לאכול אותנו? נכון, כל הדמויות שהזכרתי כאן לא באמת קיימות במציאות, אבל למה תמיד בסרטים הן מוצגות בתור היצורים הרעים?

אולי הן בסך הכל רודפות אחרי הגיבורים שלנו כי הן רוצות לחבק ולאהוב אותם? בסרט החדש "מפלצת של מלון" אנחנו מגלים שאנחנו לא היחידים שמפחדים. תאמינו או לא, אבל המפלצות פוחדות מאיתנו! אנחנו גם מגלים שלמרות שהן נראות שונה ומתנהגות אחרת, הן בדיוק כמונו: רוצות ליהנות מהחיים ולחיות בכבוד בלי שבני האדם יטרידו אותן. כן, אנחנו יודעים, זה נשמע קצת מוזר...

עלילת הסרט נפתחת בהתכנסות המפלצות במלון טרנסילבניה, אותו מנהל דרקולה הערפד המפורסם, כדי לחגוג את יום הולדתה ה-118 של בתו האהובה – מאוויס. כולם נרגשים מהאירוע, ובמיוחד מאוויס. אבל כשבן אדם רגיל מגיע למלון, כל התוכניות משתנות. לפני שאתם רצים לראות את הסרט, בואו ללמוד דבר או שתיים על הדמויות המגניבות שעושות את הסרט למצחיק במיוחד.

אין תמונה לצאת עם בן אדם?!

 דרקולה

דרקולה הוא מנהל המלון הקפדן של "מלון טרנסילבניה".הוא שתלטן ורגזן, ובגלל זה כולם עושים מה שהוא רוצה ושומעים בקולו. בינינו, הוא גם הכי מתאים לתפקיד מנהל המלון. הוא מתלבש הכי מסודר, הוא גם חכם מאוד ומכיר יותר טוב מכולם את בני האדם, ולכן הוא היחידי שיכול להגן על המפלצות מפני רשעותם.

אבל יש לדרקולה גם צד מאוד רגיש ומבין. כשבתו מאוויס בת ה-118 חוגגת יומולדת הוא מיד נרתם למשימה כדי להפוך את היום למיוחד במינו. הוא יעשה הכל כדי שבתו תהיה מאושרת. אבל מה קורה כשמאוויס מתאהבת בבן אדם רגיל? שאלה טובה.

האם דרקולה הקשוח יוכל לקבל למשפחה בן אדם רגיל מהשורה? כזה שמעולם לא גדל עם מפלצות? לא בטוח שהוא יוכל לעמוד בזה. האם הוא יאסור עליה להיפגש בן האדם או ייתן לה לפרוש כנפיים (של עטלף כמובן) כדי לעוף ולהתאהב?

מאוויס

מאוויס היא בתו בת ה-118 של דרקולה. אולי 118 ישמע לכם כמו גיל ממש זקן אבל בשביל ערפדים זו רק תחילת החיים. כן, זה די מדהים אבל על פי האגדה ערפדים חיים לנצח. עבור מאוויס החיים בבית המלון של אביה היו מצד אחד טובים ונוחים אך מצד שני משעממים.

אין תמונה יומולדת 118 שמח!

במשך כל חייה היא כל חיה בבית המלון תחת החוקים המגוננים של אביה והיא לא ממש יודעת איך החיים מחוץ למלון נראים. כנראה שבגיל 118 הערפדים מתחילים לקבל חוש מרדנות (קצת כמו שזה קורה אצל בני האדם בגיל 18) ומאוויס מעוניינת לראות קצת עולם, אפילו שהיא אוהבת ומכבדת את רצונותיו של אביה. ואז זה קורה. מה בדיוק קורה? מיד תבינו.

ג'ונתן (או בשם המפלצת שלו ג'ונישטיין)

ג'ונתן, בחור בן 21, הוא ההפך הגמור ממאוויס. הוא מטייל בעולם כבר זמן רב עם התרמיל שלו וכל יום מחפש דברים חדשים לראות ולחוות. באחד ממסעותיו הוא מגלה את "מלון טרנסילבניה" ומחליט שהוא נראה כמו מקום מעניין והרפתקני (תודו שהוא צודק).

הבעיה היא שדרקולה חושש מהמפגש בין האדם הסקרן לבין המפלצות, ולכן הוא מחליט להסוות את זהותו של ג'ונתן, למצוא לו תחפושת של מפלצת ולהפוך אותו מג'ונתן לג'ונישטיין, קרוב משפחה רחוק של פרנקנשטיין. ג'וני מבטיח לדרקולה שיתחפף מהמלון בהזדמנות הראשונה, אבל אז הוא פוגש את מאוויס.

ג'וני מתאהב מיד בערפדית הצעירה וגם היא מגלה עניין בהרפתקן שנכנס לחייה. אבל איך יוכלו השניים לחיות זה עם זו כשאביה הערפד מתנגד?

קוואזימודו

אולי אתם זוכרים אותו בתור הגיבן מנוטרדם, אבל במלון של דרקולה קוואזימודו מנצל את הכישרון הצרפתי המולד שלו לבישולים, ויחד עם העוזרת שלו, העכברושית איזמרלדה, הם מבשלים את כל המטעמים המגעילים שהמפלצות במלון כל כך אוהבות לאכול.

אין תמונה תתנהג כמו מפלצת

קוואזימודו כנראה נפגע מאוד מבני האדם כשהיה הגיבן המסכן מנוטרדם, אחרת למה הוא חושד שיש בן אדם במלון ולמה הוא זומם לבשל אותו? כן, כשג'וני נכנס לתמונה, קוואזימודו חש בנוכחותו ומאיים להפוך אותו למנה העיקרית. האם הוא יצליח במזימתו ויהפוך את ג'ונתן לארוחה טעימה ברוטב מקקים? את זה תצטרכו לגלות כשתראו את הסרט.  

פרקנשטיין

פרקנשטיין הוא חברו הטוב ביותר של דרקולה, וגם הדוד האהוב על מאוויס. מאז שהוא הפחיד את אנשי הכפר ואת השוטרים, הוא הספיק להתאהב ולהתחתן. כשהוא מגיע ל"מלון טרנסילבניה" מצפה לו הפתעה: דרקולה מבשר לו שג'ונישטיין הוא לא אחר מאשר בן דודו האבוד. פרנקשטיין מתרגש מאוד למצוא קרוב משפחה ומאמץ אותו בחום. אבל מה הוא יעשה כשהוא יגלה שג'ונישטיין הוא בסך הכל ג'ונתן בתחפושת?

 

מוריי

מוריי המומיה היה בעברו בדרן של הפרעונים הגדולים במצרים. הוא בחור גדול, קולני ותסמכו עליו שהוא יהיה מסמר המסיבה. אל תשכחו שאת מרבית חייו הוא חי בקבר מצרי, אז כשהוא סוף סוף יוצא לחופשה הוא מוכן לחגיגה. אין ספק, כל מסיבה זקוקה למומיה!

גריפין

גריפין הוא האיש הרואה ואינו נראה. הוא אוהב לארוב לאנשים, ותמיד יש לו בדיחה בשלוף מהשרוול (זאת אומרת, במידה שהוא באמת לובש חולצה). הוא גם מאוד רגיש, במיוחד בקשר לשערו האדום המקורזל. כן, מתברר שהאיש שרואה ואינו נראה הוא ג'ינג'י!


אז עכשיו, כשאתם מכירים את כל המפלצות, אתם מוזמנים להצטרף בעצמכם ל"מלון טרנסילבניה" ולהכיר קצת יותר טוב את עולם המפלצות. ואם יש לכם מפלצת קטנה בתוך הארון או מתחת למיטה, אולי כדאי שתגידו לה "שלום" ותזמינו אותה לראות אתכם את הסרט. אחרי הכל, מפלצות לא כל כך מפחידות, נכון?

 

 >> את הכתבה המלאה וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?


>> אבק פיות: הכול על הסרט החדש "טינקרבל"

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן