makoland

שומרים על עצמנו באינטרנט

שאלות, תשובות וטיפים לילדים ולהורים על גלישה בטוחה ברשת. ריינג'ר בוננזה, אחראי החוק והסדר של אקולוקו, מזמין את כל ההורים והילדים של מקולנד לשאול שאלות הקשורות לאמצעי זהירות וגלישה בטוחה באינטרנט. מומלץ מאד לקרוא ביחד ולשוחח על העצות של הריינג'ר תוך כדי הקריאה. אז... מוכנים? בואו נתחיל בשאלה הראשונה

מקולנד | פורסם 01/08/10 07:00
אקולוקו ריינג'ר בוננזה לשירותכם | צילום: מקולנד

ריינג'ר בוננזה שלום!

קוראים לי תמר, אני בת 10 ואוהבת לגלוש במקולנד, באקולוקו,בפייסבוק ובעוד המון אתרים. בכל אתרי הילדים אומרים לי לא לחשוף פרטים אישיים. מה זה אומר? שם פרטי זה נחשב? ואם מישהו אומר שהוא בצופים, אני יכולה להגיד לו שגם אני, ולאיזה שבט אני הולכת?

ריינג'ר בוננזה עונה:

תמר היקרה (ואמא ואבא),

אתרי הילדים שבהם את גולשת צודקים. הכלל הראשון והחשוב ביותר בגלישה בטוחה של ילדים (וגם של מתבגרים עד גיל 16):

לעולם, לעולם, ולא משנה באילו נסיבות, לא לחשוף פרטים אישיים שמאפשרים לזהות ולמצוא אתכם בעולם האמיתי!!

תמר, את כבר בת עשר ואת ודאי מבינה שכמו בעולם האמיתי, כך גם באינטרנט יש ילדים ואנשים שרוצים להזיק לך ולהשתמש במידע שהם משיגים עליך כדי לעשות דברים רעים ולא נעימים. כשאני גולש ברשת, אני מדמיין שאני מרגל במשימה סודית, ושאסור לאף אחד לגלות שום פרט אמיתי עליי. זה גם משחק כייפי, והוא גם שומר עליי בטוח מפני ילדים ואנשים שמחפשים להזיק ולהרע.

נכון שלפעמים פוגשים באתרי צ'אט ועולמות וירטואליים ילדים חדשים נורא נחמדים, ושנדמה שאין שום בעיה לחשוף בפניהם את השמות האמיתיים שלנו, את כתובת המייל או הבית שלנו, את מספר הטלפון שלנו או לשוחח איתם על בית הספר, על חוגים או על תנועות נוער?

נכון!? לא נכון.

אקולוקו אני לעולם לא נותן פרטים אישיים! | צילום: מקולנד

 

האינטרנט הוא מסיבת תחפושות ענקית ואין שום דרך לדעת מי יושב מולך בצ'אט או מי מפעיל את האוואטר שפגשת בעולם הווירטואלי.

לכן, חשוב לזכור שחברים חדשים אמיתיים פוגשים רק בחיים האמיתיים. בבית הספר, בתנועת הנוער ובקייטנות ולעולם לא באינטרנט. באינטרנט מותר להתחבר רק "בכאילו". החברות האינטרנטית אינה כוללת החלפת פרטים אישיים, סיסמאות, כתובות מייל, פרטים אמיתיים על החיים שלנו (וכאן מגיעה התשובה לשאלתך תמר: בשום פנים ואופן אסור לספר לאיזה שבט את הולכת בצופים!!)

והכלל הכי חשוב:

לא קובעים פגישות, שיחות טלפון או צ'אטים עם ילדים שפוגשים ברשת!!!

את השם הפרטי שלך, תמר, (אם זה באמת שמך האמיתי, ואני מאד מקווה שלא) מותר לך להגיד, אבל תני לי לגלות לך סוד: זה פשוט הרבה יותר כיף להסתיר מידע או "לעבוד" על אנשים בנוגע לפרטים האישיים. (בעולם הריגול קוראים לזה "סיפור כיסוי") ובזמן הגלישה באינטרנט, זה מותר! בעצם... זאת אפילו חובה!!!

שלך בידידות, ריינג'ר בוננזה.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: דף הורים   מקולנד   טיפים  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן