makoland

רישיון לצייד: על פשע הטבע הגדול

צ'רלס טי. פוט, הסייר והמומחה מספר אחת של אקולוקו, מסביר לנו שיש אנשים שעדיין מתייחסים להרג של חיות כאל ספורט ומשתף אותנו בהשלכות של הצייד על העולם שלנו

מקולנד | פורסם 13/09/10 10:58:20
אקולוקו -צ'רלס טי. פוט סייר אקולוקו - צ'רלס טי. פוט | צילום: מקולנד

בעקבות השמועות על ציידים לא חוקיים, שמתכננים מסע ציד בהנהגת גוליית סמוג בג'ונגלים של אקולוקו, יצאנו שוב אל עמדת השמירה של צ'רלס טי. פוט לשאול את הסייר והמומחה מספר אחת של אקולוקו, כמה שאלות בנושא:

ח. אקולוקו: צ'רלס, מה זה בכלל ציד לא חוקי?

צ'רלס: צייד לא חוקי הוא הריגת חיות ממינים שמוגנים לפי חוקי המדינה והכוכב, ציד בשמורות טבע, וצייד במספרים שחורגים מהרישיונות שניתנים לציידים חוקיים.

ח. אקולוקו: מה זאת אומרת, ציידים חוקיים?

צ'רלס: במקומות שונים בעולם, יש אנשים שעדיין מתייחסים להרג של חיות שלא לצורכי הישרדות כאל ספורט. במקומות האלה ניתנים לציידים רישיונות צייד למקומות מסויימים, למינים מוגדרים של חיות שאינן בסכנת הכחדה או היעלמות, ולעונות מסוימות בשנה. כל צייד שאינו כזה – הוא צייד לא חוקי ופושע נגד הטבע ונגד האנושות! אני למשל, תפסתי בשנה שעברה משאית שהיו בה 40 טון שנהב. כדי להשיג 40 טון שנהב, היה על הצייד להרוג 4,000 פילים! פילים, הם זן בסכנת הכחדה והנזק שאותו צייד גרם למערכת האקולוגית היה גדול לאין שיעור! כמובן שמסרתי אותו מיד לשריף גרינגו.

ח. אקולוקו: אנחנו מבינים למה אנשים היו צריכים לצוד פעם, לפני המון שנים. צייד היה הדרך שלנו להשיג מזון ולשרוד. אבל למה אנשים צדים היום?

צ'רלס: חמדנות!! הציידים היום צדים בעיקר כדי להרוויח כסף. מסתבר שבמקומות מסוימים אנשים מוכנים לשלם המון כסף עבור עורות נחשים ותנינים, שנהב מחטים של פילים וקרניים של קרנפים, עורות של חיות טרף נדירות, ואפילו בשר ואבקות עצם של חיות שיש אנשים שמאמינים שיש להן סגולות על טבעיות.

ח אקולוקו: ויש להן?

צ'רלס: שטויות במיץ קוקוס! וביררתי את זה אצל מסאימארה!

ח. אקולוקו: מה הנזק שעלול לקרות מצייד לא חוקי

צ'רלס: הנזקים הם עצומים! לא חסרים מינים של חיות שניצודו עד שנעלמו לחלוטין, כמו ציפור הדודו, או זאבי הכיס הטזמניים באוסטרליה. יש גם מיני חיות שנמצאות בסכנת הכחדה ממשית ורצינית כמו דובי פנדה. סביבה ביולוגית עלולה לסבול מנזקים חמורים ביותר מהיעלמותו של כל מין, כי המערכת היא עדינה וכל מין תלוי במינים שלצידו. שלא לדבר על הנזק העצום שסופגים אוהבי החיות, שלעולם לא יוכלו ליהנות מיופיים של היצורים הללו בטבע!

ח. אקולוקו: אז איך נלחמים בצייד הבלתי חוקי?

צ'רלס: הרשויות צריכים לאכוף את החוקים ולהיאבק בציידים הלא חוקיים עד חורמה. חוץ מזה, כל אחד מאיתנו יכול להיות מודע למוצרים שמגיעים מצייד לא חוקי, ולהחרים אותם! לא לקנות תיקים ונעליים מעורות תנינים ונחשים, בטח שלא לקנות פסלים ותכשיטים משנהב, או פרוות של חיות. אם נעשה כך, נוריד את החשק של הציידים החמדנים לצוד, כי לא יהיה מי שייקנה מהם. ככה נכה בנבלים האלה במקום שהכי כואב להם: הארנק!

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: אקולוקו   טבע  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן