makoland

הסרטים המצוירים שעשו לנו את 2011

אז מה היה לנו השנה: רנגו, קונג פו פנדה 2, ריו, מכוניות 2, דרושות אמהות במאדים, תזיזו ת'רגליים 2, החתול של שרק ועוד סרטים מצוירים וטובים. רגע לפני ששנת 2011 נגמרת, בואו ניזכר בסרטים שעשו אותה

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 27/12/11 09:48:33

מי לא אוהב סרטי אנימציה? אנחנו לא ממש בטוחים מי, אבל לגבינו אנחנו משוכנעים – אנחנו מתים עליהם, ואם אתם כאן כנראה שגם אתם. שנת 2011 הביאה לנו שלל רחב ומעניין של סרטים מחברות ההפקה הגדולות ביותר: דיסני, פיקסאר ודרימוורקס. עם שלושה מימדים, מלא כוכבים והמון כיף, קבלו את סרטי האנימציה הטובים של השנה החולפת:

רנגו

הבמאי של "שודדי הקאריביים", גור ורבינסקי, הוציא השנה את סרט האנימציה הראשון שלו, וגם בו הוא איכשהו מצא את עצמו עובד עם ג'וני דפ. "רנגו", עוקב אחר סיפורו של זיקית (בגרסת המקור - ג'וני דפ, בגרסה העברית – דרור קרן) שהעביר את רוב חייו באקווריום. יד הגורל גורמת לו להפוך לשריף של עיירת מדבר ולהגן עליה מפושעים, חיות מסוכנות ושחיתות שלטונית הולילינד סטייל.

הסרט עתיר האקשן מצליח להיות בו זמנית גם מצחיק וגם מותח, ופנינה מיוחדת בו היא סצנת מרדף שעושה מחווה לסצנת "כוכב המוות" מ"מלחמת הכוכבים". מבריק!

קונג פו פנדה 2

אחרי 3 שנים של ציפייה, פו וחמשת חבריו חוזרים לחיינו באנימציית הרפתקאות-פעולה סוחפת. הפעם נקרא פו (במקור - ג'ק בלאק, דיבוב – דביר בנדק) לעזוב את חייו השלווים כדי להגן על לוחמי הקונג פו וסין כולה מידיו של הטווס הלבקן הלורד שן (במקור – גרי אולדמן, בדיבוב – יוסי טולדו) ועוזריו הזאבים.

עוד עובדה מעניינת: הסרט נכנס למקום ה-49 ברשימת הסרטים המרוויחים בכל הזמנים, ובכך הפך לסרט הרווחי ביותר, בכל ההיסטוריה של הקולנוע, שבויים על ידי אשה – ג'ניפר יו.

ריו

קצת כמו בסרט אחר ברשימה, בלו (במקור – ג'סי אייזנברג, בעברית – דן קיזלר) הוא תוכי כחול מסוג נדיר שחי חיים די שלווים בבית במינסוטה, כשהוא אפילו לא צריך ללמוד לעוף. כל זה כמובן מגיע אל קצו כשמתברר שהוא אחד משני התוכים האחרונים מסוגו והוא צריך להגיע לריו דה ז'נרו, בירת ברזיל, כדי לפגוש את ג'ואל (בגרסת המקור – אן התאווי, בדיבוב לעברית – לורן סביר) תוכית יפה וחמת מזג שגורמת ללבו הכחול לפעום מאהבה.

יחד, וכשאנחנו אומרים "יחד" אנחנו מתכוונים לכך שהם כבולים אחד לשניה בשרשרת, יוצאים התוכים למסע מרתק בעיר הקסומה.

הסרט, מאולפני "בלו סקיי", בויים על ידי קרלוס סאלדנה שהביא לנו גם את כל סרטי "עידן הקרח" ועשה שימוש בטכנולוגיה חדשנית במיוחד לעיצוב הציפורים. אך חוץ מהסרט עצמו, גם הפסקול עשה השנה לא מעט עניין. "Telling the world" של טיו קרוז כבש את המצעדים, כך שכמו ש"ריו" שווה צפייה, הוא שווה גם שמיעה.

מכוניות 2

סרט ההמשך הראשון מבית פיקסאר שאינו בסדרת "צעצוע של סיפור" עוקב אחרי אלוף העולם – מכונית המירוץ ספידי מקווין (במקור -  אוון וילסון, בעברית – עופר שכטר) וחברו הטוב רכב הגרירה סר טו-מוטור, המתחרים במירוצים מסביב לעולם ונקלעים בטעות לפרשיית ריגול בינלאומית מסועפת.

הסרט הוא סרטם ה-12 של אולפני פיקסאר, ולמרות שהוא זכה לביקורות צוננות והכנסות נמוכות יחסית למה שרגילים בפיקסאר – הוא עדיין נכנס למקום הראשון ברשימת שוברי הקופות בארה"ב. כך שגם אם לא תקבלו עוד "צעצוע של סיפור" פיקסאר עדיין עושים את העבודה.

דרושות אמהות במאדים

זוכרים איך זה הרגיש כשהייתם קטנים ואיבדתם את אמא בקניון או בגן המשחקים? מילו בן ה-9 נאלץ להתמודד עם מצב מסובך מעט יותר. אחרי שהוא מסרב להקשיב לאמו, היא נחטפת על ידי חייזרים למאדים, כי זה כנראה מה שקורה כשלא מקשיבים לאמא. מילו הצעיר יוצא למסע הרפתקאות חללי על מנת להשיב את אמו משבי בני המאדים ובדרך מכיר חברים ולומד דבר או שניים על החיים.

תזיזו ת'רגליים 2

הפינגווינים המרקדים מהלהיט הענק חזרו למסך אחרי חמש שנים של ציפייה. במאי הסרט, ג'ורג מילר, חוזר להלהיב אותנו עם שירים וריקודים על טהרת הציפורים הצפוניות.

בסרט החדש אנחנו שבים אל מאמבל, הפינגווין המוזיקלי, ומגלים כי בנו, אריק, לא ממש ירש מאביו את הכישרון – והוא מפחד לרקוד. אריק מחליט לברוח ובמסעו הוא פוגש את סוון, הפינגווין המעופף וגיבורם של פינגוויני האדלי. אז מעמיד הגורל את החברים בפני אסון: הקרחונים שמסביב לעמק מתנגשים ולוכדים את כל קהילת הפינגווינים הקיסרים בין קירות של קרח.

הסרט עטור כוכבים יותר מכל סרט אחר השנה ובין השמות של השחקנים המדובבים ניתן למצוא את אלייז'ה ווד, רובין וויליאמס, בראד פיט, מאט דיימון והזמרת פינק בהופעת בכורה כמדבבת, לאחר שהחליפה את בריטני מרפי בתפקיד גלוריה.

החתול של שרק

החתול במגפיים מככב בסרט נטול חבריו הירוקים. החתול (במקור - אנטוניו בנדרס, בעברית – דרור קרן), יוצא בלווית החתולה המסתורית קיטי וחברו המפטי דמפטי למצוא את האווזה האגדית שמטילה ביצי זהב.

זהו אחד הסרטים המצחיקים והכיפיים של השנה, והדיבוב המקורי של אנטוניו בנדרס הופך אותו לעוד יותר טוב. אך הדבר הכי מעניין שיש להגיד על הסרט הוא דווקא בהקשר הישראלי שלו. "החתול של שרק" היה אמור להיקרא, כמו בכל העולם "החתול המגפיים", אך בגלל שכמה חודשים קודם לכן הופץ בארץ סרט צרפתי תחת השם "החתול במגפיים – הסיפור האמיתי", קיבלו המפיצים בארץ אישור מיוחד מאולפני דרימוורקס, לתת לו את שמו הנוכחי.

>> איזה סרט מצויר הכי אהבתם השנה? ספרו בטוקבקים!

>> פרסים חלומיים בסקר השינה הגדול

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן