makoland

האזרח מספר 1: "הייתי לפעמים שובב"

לכבוד תחילת השנה קבלו שיחה אישית עם נשיא המדינה שלנו, שמעון פרס, שבגיל 88 עדיין מתרגש מהחזרה ללימודים. כמוכם, גם הוא אהב לאכול גלידה, לצאת ולבלות, וגם לנגן על מנדולינה

גדעון אוקו | המהדורה הצעירה | פורסם 04/09/11 13:15:34 

בפתח השנה החדשה, לנשיא המדינה, שמעון פרס, יש כמה מילים אישיות אליכם. חשוב להשקיע בחינוך שלכם כי "זה קובע את עתיד המדינה ואת עתידם של הילדים", הוא אומר. "אנחנו חיים בעולם שרץ קדימה בקצב עצום. מי שיפגר יהיה בפיגור, לא יוכל להתחרות עם חבריו וארצו לא תוכל להתחרות עם ארצות אחרות". אין כוונתו שאתם צריכים לבלות כל היום בין הספרים לבין המחברות, אבל בכל זאת, תשקיעו. "אני לא אומר לא לרקוד ולא לטייל, חס שלום", מדגיש פרס, "אבל קחו את הלימודים מאוד ברצינות".

80 שנה לאחור, איזה ילד היה שמעון פרס?
"את האמת, הייתי ילד מאוד עצמאי. מגיל צעיר מאוד לא הייתי זקוק לעזרה של הורים ואחים. למדתי חזק, השתדלתי לחשוב ולהבין, ולא להטריד את ההורים. ההורים אוהבים את הילדים, אבל אומרים איך אתה עושה ואיך אתה יושב וגוזלים מהם את החופש. לא רציתי שיגזלו ממני את החופש ועל כן הפעלתי את עצמי מגיל צעיר. אני אומר לילדים, תעשו אותו דבר".

שמעון פרס היה ילד שובב?
"כן, הייתי שובב, בטח. נולדתי בבלרוס שם היה שלג, עשיתי סקי, אהבתי גלידה, כל הדברים. יצאתי, ניגנתי במנדולינה, לא מנגן מי יודע מה, ניסיתי את כוחי גם בזה. הכול מותר, אבל יש דברים שמותר ויש דברים שחייבים לעשות. הילד הוא גם המורה של עצמו והילד הוא גם ההורה של עצמו. הילדים מבינים הרבה יותר ממה שההורים חושבים".

בתקופה הזו, יש משהו שאתה רוצה לאחל לילדי ישראל?
"הייתי מאחל להם שהם יעצבו את עתידם לפי הטעם שלהם. הזכרונות פחות חשובים. החלומות יותר חשובים. הרשות לחלום, הידיעה לחזות קדימה, זה הדבר המרתק ביותר בחיים, וזה גם מאפשר לילדה או לילד לעשות את הדבר הכי חשוב - לבטא את עצמם. דמוקרטיה זה לא רק הרשות לדבר או ביטוי חופשי, זה ביטוי עצמי גם. אם יש לך נטייה למוזיקה, למדע, לספרות, תתחיל ללכת מהגיל הצעיר ביותר".

רוצים לראות עוד ולהיות מעודכנים?  צפו בתכנית המלאה ב-VOD של מקולנד

צפו ב"מהדורה הצעירה" ביום שישי בשעה 14:45 בערוץ 2. מומלץ!

 

 

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן