makoland

מאיפה צצה רבקה בלאק?

כוכבת היוטיוב הצעירה פרצה לחיינו עם השיר הטיפשי וקליט "Friday". מאיפה היא באה, האם יש לה עתיד ואיך היא הפכה לסנסצית פופ?

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 30/03/11 14:44:48
אין תמונה רבקה בלאק

היא רק בת 13 וכבר כוכבת יוטיוב ענקית שסוחפת את הרשת עם הלהיט "Friday" שזכה ליותר מ-60 מליון צפיות. הגולשים הספיקו להכתיר אותה לתואר המפוקפק 'זמרת הגרועה בכל הזמנים' וליידי גאגא הכתירה אותה ל"גאונה". היא העלתה דיון פילוסופי על "מהו בעצם טוב" ועל הגבולות שבין הצלחה לפארודיה. אז מי את בעצם, רבקה בלאק?

מזמרת אנונימית לתופעת רשת

ליידי גאגא מתלבשת רעה אפילו ליידי גאגא מפרגנת | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

כדי באמת להבין את תופעת רבקה בלאק לעומק יש להכיר את סיפור הצלחתה הקצרצר של הזמרת בת ה-13 שתוך חודש ימים הפכה מילדה אנונימית מקליפורניה לשיחה הכי מדוברת בעולם הפופ. רבקה בלאק הייתה עוד אחת ממיליוני ילדות צעירות עם חלום גדול. היא הופיעה במחזות של בית הספר, למדה ריקוד ולא חשבה שהשיר  אותו היא הקליטה בחברת ההפקות המקומית Ark Music Factory  בעלות של 2000 דולר יגיע ליותר מכמה חברות מהשכבה.

חודש מהיום בו השיר עלה ליוטיוב ב-10 לפברואר, עם אלף צפיות בלבד, היה נדמה כי הוא נידון להעלות אבק וירטואלי בין מדפי הרשת ולהפוך ללא יותר מזיכרון נעורים משעשע עבור הילדה הברונטית. אבל אז קרה משהו לא צפוי והקליפ החל להתפשט ברשת, בעיקר כבדיחת פייסבוק על שיר לא מתוחכם במיוחד. עד היום צבר השיר יותר מ-60 מליון צפיות ביוטיוב, ובין השאר הפך לאחד היותר מבוקשים באייטיונס של אפל ולסנסציה סלולרית.

עם הצלחתה הגוברת, בשבוע האחרון ממש, הספיקה בלאק להופיע ב"טונייט שואו" עם ג'יי לנו ולהתראיין על הלהיט השנוי במחלוקת, לקבל מחמאות מראיין סיקרסט, סיימון קאוול, ניקול ריצ'י ו-ווילו סמית' ואפילו לרכוש כבוד ממלכת הפופ העכשווית, ליידי גאגא שאמרה בראיון כי רבקה היא "גאונה".

כישרון או כישלון?

אך סיפור הצלחתה של רבקה בלאק שונה מזה של קודי סימפסון ושאר כוכבי יוטיוב הצעירים. היא, בניגוד אליהם, לא הוכתרה ל"כישרון הגדול הבא" אלה התפרסמה בעיקר כבדיחה על "השיר הגרוע בכל הזמנים". עם מילים כמו "שבע בבוקר, מתעוררת בבוקר, צריכה להיות רעננה, צריכה לרדת במדרגות, צריכה את הקערה שלי, צריכה את דגני הבוקר שלי" השיר הפך למושא לפרודיות יוטיוב מבריקות.

פארודית יוטיוב שצוחקת על בלאק:

בימים אלו מנהלת בלאק חשבון "טוויטר" עם עשרות אלפי עוקבים, מחזיקה אתר אינטרנט רשמי, עובדת על אלבום בכורה ומקליטה את השיר הבא שלה "LOL". מבחינתה "Friday" הוא להיט ענק, והיא הדבר הגדול הבא.

אז האם מדובר בכוכבת מזן חדש, כזו שיכולה הייתה להיווצר רק בעשור השני של שנות ה-2000 או בבדיחת יוטיוב שתישכח בעוד חודשיים? התשובה הנשית לג'סטין ביבר או הגרסה הבינלאומית של ענת בנאי? והאם בכלל יש הבדל בין השניים? חכו לאלבום (שאולי יגיע) ותחליטו לבד.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: רבקה בלאק   youtube   יוטיוב  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן