makoland

עצה אישית: פחות סומכת על חברות שלי

שאלה: גיליתי שחברה אחת מגלה דברים אישיים שאני מספרת לה ושהחברה השנייה ממציאה עליי שמועות. אני רוצה להפסיק להיות חברה שלהן אבל מפחדת להיות בודדה מאוד. מה לעשות?

ד"ר רות אנגל אלדר | מקולנד | פורסם 11/10/12 12:34:12
שלוש בנות האם להישאר מקובלת בכל מחיר? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

לרות שלום,

אני לומדת בכיתה ו' ויש לי שתי חברות מאוד טובות, אבל אני מתחילה פחות ופחות לסמוך עליהן. גיליתי שאחת מגלה דברים אישיים שאני מספרת לה והשנייה ממציאה עליי שמועות. חוץ מזה, הפריע לי מאוד בקשר איתן שהן מאוד רכלניות, ומשפילות בנות מסיבות שטותיות (הלק, הנעליים, הציון במבחן).

אני רוצה להפסיק להיות חברה שלהן, אבל אני מפחדת שאז אהיה בודדה מאוד, כי את השנים האחרונות העברתי במיוחד איתן.

יש ילדה אחת שהתחלתי להיות חברה שלה והיא מאוד נחמדה, ואני נהנית להיות איתה והיא איתי. אני מפחדת שאם אני אהיה איתה ולא עם שתי הבנות שהזכרתי קודם (הן מלכות הכיתה עם עוד ילדה), הן לאט לאט ינדו אותי, ואני לא אוזמן למסיבות כיתתיות או סתם יציאות לקניון.

את שאר הבנות בכיתה אני פחות מחבבת. יש כמה בנות שהן חברות טובות שלי אבל אני לא בונה על קשר מחוץ לבית הספר כי יש להן הרבה חוגים וחברות טובות ואני גם לא ממש רוצה. מה אני אמורה לעשות? אני רוצה להישאר מקובלת אבל בכל זאת להיות עם מי שטוב לי איתו יותר.


שלום לך,

את לומדת בכיתה ו' ובאותה מסגרת של בני כיתה עמם למדת קודם. את מציינת בפנייתך שיש לך שתי חברות, עמן את מקיימת קשר קבוע וארוך. גילית, לאחרונה, שהן מרכלות - האחת מספרת דברים אישיים שאמרת לה לאחרים והשנייה ממציאה עלייך שמועות. את גם מעריכה אותן כרכלניות וככאלה שמשפילות בנות אחרות מסיבות "שטותיות": הלק, הציון במבחן.

שלוש בנות "בידן הכוח לנדות אותך, לחדול מלהזמין אותך למסיבות ולצאת איתך לקניון" | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

התחלת קשר עם בת שלישית שלעומתן, היא נחמדה ואני מניחה שאת נהנית מחברתה ולא נפגעת ממנה. הבעיה שלך היא שאינך יכולה, על פי תפיסתך, לבחור ולהעדיף אותה על שתי חברותייך הקודמות. הן מלכות הכיתה ונראה לך שבידן הכוח לנדות אותך, לחדול מלהזמין אותך למסיבות ולצאת איתך לקניון, דברים שאת נהנית מהם. את גם לא רוצה שבגלל יחסן העלול להשתנות, מצבך בחברה יהיה פחות טוב וזאת כשאת רוצה להמשיך ולהיות מקובלת.

יש בלבול ומבוכה מתוך הדברים שאת כותבת. נראה לי, עם זאת, שאת מחמירה בניתוח שלך של הבעיה בה את נתונה.

היותך מקובלת ומוזמנת למסיבות אינה תלויה בהחלטתן של אותן חברות. את עצמך התחבבת על בני הכיתה ויכול להיות שאפילו יותר מהן, וזו הסיבה שחברה חדשה וחמודה רקמה איתך קשר ולא איתן. האין זה כך? הליכה לקניון יכולה להיעשות עם אותה בת שלא תפגע בך, תשפיל, תרכל ותמציא עלייך שמועות.

ככל שאת נמצאת יותר עם הבנות יש להן יותר תכנים לרכל ולהמציא עלייך, ואת סודותייך רצוי שתשמרי לעצמך או תחלקי, בהדרגה, עם חברתך החדשה.

שתי ילדות מדברות במיטה לכי על החברה החדשה | צילום: DNF-Style, Istock

הבחירה שאת תעשי בינן לבין חברתך החדשה יכולה להיות גם בשילובה במערכת של חברותייך הקודמות, כך שיכול להיות שדווקא שתיכן תוכלנה להשפיע לטובה על התנהגותן של אותן בנות, שאת קשורה אליהן אך הן מתנהגות בצורה בלתי חברית. מה דעתך לנסות? בהצלחה!

רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

>> במדור הקודם: איך להיות יותר מקובלת בכיתה?

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן