makoland

"משחקי הרעב" השלישי: סוף סוף בחנויות, ובקרוב הסרט

"דמדומים" ו"הארי פוטר" אאוט - "משחקי הרעב" אין. לקראת הסופ"ש יצא בארץ "עורבני חקיין" - הספר השלישי בסדרת רבי המכר "משחקי הרעב" של הסופרת סוזן קולינס, ומה רבה השמחה. קבלו סקירה של הטרילוגיה והצצה לסרט שיוצא בסוף מרץ הקרוב

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 13/01/12 16:16:02
אין תמונה יש!!! הספר כבר יצא

את "דמדומים" כבר מיצינו, וגם מ"הארי פוטר" נפרדנו יפה, אבל לא נותרנו לבד בעולם, כי "משחקי הרעב" ממלא את מקומם של הראשונים בהצלחה רבה. ביום חמישי יצא בחנויות בארץ הספר השלישי בסדרה, "עורבני חקיין". אם לשפוט לפי כמות העותקים שנמכרה עד כה רק מהספר הראשון (למעלה מעשרת אלפים) ולפי כמות התגובות בדף הפייסבוק הרשמי של הספר עם יציאת השלישי בסדרה, ניתן לומר שמדובר בלהיט. יציאת הסרט "משחקי הרעב" ב-23 במרץ 2012 בוודאי תהפוך את זה ממש ללהיט היסטרי.

אז איך הכול התחיל?

הסופרת סוזן קולינס הצליחה לטלטל את ציבור הקוראים האמריקני, המתורגל בספרי נוער המציגים מציאות ורודה, כשהציגה עולם קודר ומאיים בספרה הראשון בטרילוגית "משחקי הרעב". מדובר בתופעה חסרת תקדים בספרות הנוער העולמית שהכניסה את קולינס לרשימה היוקרתית של מאה האנשים המשפיעים שמפרסם מגזין "טיים". עלילת הספר מתרחשת במדינת פאנם בצפון אמריקה, ובמרכזו התחרות החולנית "משחקי הרעב" – מדי שנה מוגרלים 24 ילדים המתחרים ביניהם באיצטדיון רחב ידיים אל מול קהל צופים רב. המנצח הוא מי שנותר בחיים.

מדינת פאנם מחולקת ל-12 מחוזות, ויש לה עיר אליה עולים לרגל הלוחמים הנבחרים של כל מחוז. נערה ששמה קטניס מתנדבת להחליף את אחותה הקטנה כדי להשתתף בתוכנית הריאליטי שמאורגנת על ידי הממשלה. הזוכה בתחרות בנוסף להישרדותו בחיים, גם זוכה בתהילה ובאוכל. ועל זה נאמר: יאמי.

אין תמונה קטניס: נערה אמיצה

את ההשראה לעולם המלחמה שאבה הסופרת קולינס מחייה האישיים: היא בילתה את החופשות המשפחתיות בשדות קרב בעקבות אביה – איש קבע בחיל האוויר האמריקני שלחם בוויאטנם ורצה להבהיר לילדיו מהי מלחמה ומהן השלכותיה. האסימון האחרון נפל בשנים האחרונות, בזפזופ בין תוכניות ריאליטי לסיקור של זירות הלחימה של ארה"ב באפגניסטן ועיראק – אז התגבש אצל קולינס הרעיון החריג והנועז של הספר, שמערבב מלחמה, תחרות והישרדות אל מול עיני הציבור כולו.

ספר הסנדוויץ' - "התלקחות"

במהלך השנה האחרונה יצא בארץ גם הסרט השני בסדרה שנקרא "התלקחות". מה קורה בעלילת הספר השני? חצי שנה חלפה. קטניס חזרה למחוז 12 וכעת מנסה להשאיר את משחקי הרעב מאחור ולשוב לשגרה. אבל זה לא כל כך פשוט: גייל, חברה הטוב של קטניס, לא סולח לה על קרבתה לפיטה בזירה (נער שנשלח ביחד עם קטניס לתחרות) וגם פיטה מרוחק וקריר.

כשברחבי המחוז נפוצות שמועות על התקוממות שהחלה בעקבות התמרדותם של "הנאהבים חסרי המזל", ברור שרק הרומן שלהם יוכל להציל אותם ואת הקרובים להם. כעת על פיטה וקטניס לצאת ל"סבב הניצחון" האכזרי של הקפיטול (העיר המרכזית בה יושבת הממשלה החזקה), להוכיח לתושבי פאנם ולנשיא סנואו שהם מאוהבים עד כלות הנשימה ולעצור את אש המרד המתלקחת. אם ייכשלו, ישלמו על כך מחיר כבד.

אין תמונה נווו מתי כבר יוצא הסרט?

חדש על המדף: "עורבני חקיין"

ומה קורה בספר השלישי שיצא השבוע בארץ? אה, זו שאלה מצוינת! ב"עורבני חקיין" מדינת פאנם בוערת. בכל המחוזות מתנהלים קרבות נוראיים בין חיילי הקפיטול והמורדים. אבל ההתקוממות לא תוכל להמשיך ללא מנהיג שיחדיר בעם אומץ ותקווה. המורדים זקוקים לעורבני החקיין שלהם. כעת עומדת קטניס בפני הקרב הקשה מכול - הקרב המתחולל בתוכה: האם תוכל לקחת על עצמה תפקיד גורלי שכזה? ואם תעשה זאת, מה יעלה בגורלו של פיטה השבוי בידי הקפיטול?

שמחים שסוף כל סוף הגיע אלינו הספר השלישי? בטח אתם לא יכולים לחכות עד שייצא גם הסרט "משחקי הרעב" ב-23 במרץ. את הסרט ביים גארי רוס ומי שמככבת בו בדמות קטניס בת ה-16 היא ג'ניפר לורנס ("קר עד העצם"). לצדה משחקים ליאם המסוורת', ג'וש הארצ'סון, אליזבת' בנקס, וודי הארלסון, ווילו שילדס וסטנלי טוצי. בינתיים, עד שהסרט ייצא, תיאלצו להסתפק בטעימה מהטריילר:


>> זריזים וכבר קראתם את הספר "עורבני חקיין"? ספרו בטוקבקים לכולם איך היה לכם

>> רוצים לזכות ב"עורבני חקיין"? כנסו למקולנד ביום ראשון כי מחכה לכם הפתעה!

 

>>מראה מראה, מי החתול הכי מצחיק בעיר?

 

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן