makoland

שיחק אותה: צעד עם יניב קטן אל המגרש בגביע המדינה

לכל ספורט יש חוקים משלו. גם אצלנו, כמו בחו"ל, יש כלל ברזל כי בכל משחק כדורגל חשוב צועדת עלית השחקנים אל המגרש בלוויית ילדים נבחרים. הוד מזרחי בן ה-8 זכה לכבוד הזה במשחק גמר גביע המדינה, שנערך בשבוע שעבר בין הפועל ת"א למכבי חיפה. איך מרגישים במעמד כזה? הוא משתף אותנו

טל שריג | מקולנד | פורסם 29/05/11 14:00:49
מאבטחים, אילוסטרציה הנפת גביע המדינה בגמר | צילום: ערוץ הספורט

כחודש לפני המשחק, בישרה אימא להוד מזרחי, בן 8, שהוא עומד ללוות את השחקנים במשחק גמר הגביע. מאז הוא התחיל להתרגש. לא עבר יום בלי שהוא דמיין את זה, תכנן את מי הוא רוצה ללוות ודיבר על זה עם החברים. הוא אפילו חלם על זה בלילה. עד שהיום הגדול הגיע. "ביום המשחק התעוררתי מוקדם בבוקר", משחזר הוד. "התרגשתי כמו שלא התרגשתי בחיים. ספרתי את הדקות עד המשחק. אבא ליווה אותי למגרש. כשעמדנו וחיכינו לשחקנים במנהרה, הרגשתי שאני כבר מתפוצץ".

ואז השחקנים מגיעים ו...?
"בעיקרון כל ילד אמור לתת יד לשחקן שנעמד הכי קרוב אליו, אבל אני כל השבוע תכננתי ללוות את יניב קטן, שאותו אני מעריץ. אז כשהוא הגיע פשוט רצתי אליו ונתתי לו יד לפני שמישהו אחר יתפוס לי אותו".

דיברתם?
"בטח, אמרתי לו שהוא חייב, אבל פשוט חייב, להכניס גול בשבילי. הוא הבטיח להשתדל. היה מאוד נחמד. שמחתי ללוות אותו. הכי מרגש היה לשמוע את כל הקהל שואג כשיצאנו מהמנהרה, זה היה כמו חלום. אח"כ גם התרגשתי לפגוש את הנשיא שמעון פרס וללחוץ לו את היד".

אין תמונה מימין: הוד מזרחי ויניב קטן

מה אמרו החברים בכיתה?
"כולם התרגשו בשבילי, אבל גם מאוד קינאו בי. הבנים קינאו בי שפגשתי את השחקנים והבנות שהופעתי בטלוויזיה".

מותק של ילד

משהו שפחות מעורר את קנאת החברים היא מחלת סכרת הנעורים שהתגלתה אצלו לפני כשנה. סכרת נעורים היא  מחלה הגורמת לכך שבדם יש הרבה סוכר, אבל הוא אינו מגיע למקום בו הוא צריך להיות, בתוך התאים. היא משנה את חיי היום יום, שכן מי שחולה בה צריך הזריק לגופו אינסולין כ- 12 פעמים ביום.

חשוב לשמור על אורח חיים קפדני במיוחד ולהתחשב במחלה בכל שעה במהלך היום. אצל הוד התגלתה המחלה לפני כשנה, אך למרות השינוי הגדול בחייו הוא לא מתלונן לרגע, שמח על ההזדמנות שניתנה לו ואפילו מצהיר שהוא בריא יותר.

הוד הגיע למעמד הרם של מפגש עם השחקנים במשחק הגביע הודות לשיתוף פעולה מקסים בין האגודה לסוכרת נעורים בישראל לבין התאחדות הכדורגל. במסגרת הפרויקט מוזמנים ילדים חולי סכרת ללוות את השחקנים בכל משחקי נבחרת ישראל ובגביע המדינה.

אין תמונה כל הילדים שליוו את השחקנים

תגיד, איך אתה מתמודד עם המחלה?
"בהתחלה זה היה קשה להתרגל לשינוי, אבל אחרי זמן קצר התרגלתי. גם בהתחלה הייתי צריך להזריק אינסולין והיום יש לי משאבה מחוברת לגוף שעושה את זה אוטומטית וזה הרבה יותר נוח. הבעיה היחידה היא שאחת לשלושה ימים אני צריך להחליף את החיבור של המשאבה לגוף וזה לא כל כך נעים"

מה עם ממתקים?
"אסור. בהתחלה היה מאוד קשה אבל גיליתי שיש המון ממתקים ללא סוכר שאני יכול לאכול. זה הרבה יותר בריא ומומלץ גם לאדם בריא".

זה מפריע לך לשחק כדורגל?
"בכלל לא מפריע. להפך, טוב לשחק ולעשות ספורט כי זה מוריד את רמת הסוכר בדם".

מה יש לך להגיד לילדים אחרים שחולים בסוכרת?
"שזה לא כל כך נורא כשמתרגלים. אני חי חיים בריאים יותר וכך גם המשפחה שלי בזכות זה. חוץ מזה, כדאי להצטרף לאגודה. היא דואגת לעשות לנו טיולים ולפעילויות כל השנה וגם כל הצטרפות תורמת למחקרים חשובים ולפיתוח של המחלה".

>>אתר האגודה לסכרת נעורים

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן