makoland

היום יום הולדת? אוף, איזה באסה

מי לא אוהב לכבות את הנרות על העוגה? לקבל מתנות? להיכנס לתוך בית חשוך וכמעט לקבל התקף לב כשלפתע בני משפחה וחברים קופצים עליו ושרים לו "היום יום הולדת"? זה צריך להיות היום הכי מאושר בשנה, אבל לא בוחרים מתי להיוולד, ויש תאריכים שפחות כיף לחגוג בהם

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 27/07/11 11:44:27

יום הולדת מבאס הופ, גדלתי בשנה | צילום: Zia Soleil, GettyImages IL

"יום הולדת, חגיגה נחמדת, ומה נעים ומה נחמד שכל בן וכל בת לא נולדו ביום אחד" - כך אומר השיר הידוע, אבל האמת היא שזה קצת פחות נחמד כשנולדת ביום הזיכרון, יום כיפור או סתם בחופש הגדול כשכולם לא נמצאים. מתוך הזדהות עמוקה עם הילדים שנולדו בימים אלה של החופש, ואין להם עם מי לחגוג, החלטנו להקדיש כתבה לכל אותם תאריכים שמבאס להיוולד בהם, ולהציע כמה פתרונות היצירתיים למי שנולד בימים האלה.

החופש הגדול

יש לכם מזל גדול שגדלתם אל דור הפייסבוק. כל מאות החברים שלכם יכולים לקבל הזמנה ליום ההולדת במחי לחיצת כפתור, אך ממש לא כך היה עד לפני כמה שנים בודדות. ממש לא מזמן, כל ילד יום הולדת היה מגיע אל הכיתה עם חבילת הזמנות צבעוניות ומחלק אותן באופן אישי לתלמידים. אם הוא היה רוצה להזמין מישהו שאינו מהכיתה, היה כמובן צריך להתקשר אליו בטלפון. דבר שכמובן הפך את מלאכת ההזמנה למשימה מסובכת הרבה יותר, ואם יום ההולדת שלכם חל בחופש הגדול היינו יכולים להתערב אתכם שלא הייתם מצליחים להזמין חצי מהכיתה.

יום הולדת מבאס תמיד אפשר לחגוג עם הכלבים של השכנים | צילום: Jan Tyler, GettyImages IL

היום, כמו שכבר הזכרנו, אנחנו חיים בדור הפייסבוק, והבעיה הנושנה נפתרת בלחיצת כפתור. אומנם קיים סיכוי שחברים מסוימים לא יהיו בארץ, או לא יוכלו להגיע, אך תתנחמו בזה שכל מסיבה באמצע הקיץ היא הזדמנות לראות את כל החברים שהתגעגעתם אליהם.

29 בפברואר

איך הייתם מרגישים אם כבר הגעתם לכיתה ו' ואתם חוגגים רק את יום ההולדת השלישי שלכם? לא כי אתם מחוננים במיוחד והקפיצו אתכם שמונים כיתות, אלה פשוט כי יום ההולדת שלכם חל אחת ל-4 שנים.

ה-29 בפברואר חל רק אחת ל-4 שנים. בשנה רגילה חודש פברואר מסתיים ב-28, אחריו מגיע ה-1 למרץ, אך בשנה מעוברת מוסיפים לחודש פברואר יום נוסף - הלא הוא ה-29 לפברואר, וזאת כי כדור הארץ משלים סיבוב סביב השמש אחת ל-365 ימים ורבע.

יום הולדת מבאס אני חוגג יומולדת פעם בשבע שנים | צילום: Meredith Parmelee, GettyImages IL

אבל עזבו אתכם מהסברים, ופשוט תחשבו עד כמה שזה מבאס להיוולד ב-29 בפברואר ולחגוג יום הולדת רק אחת ל-4 שנים. האמת היא שגם לבעיה הזו יש פתרון פשוט: לחגוג את יום ההולדת ב-28 לפברואר. לא נראה לנו שלמישהו תהיה בעיה.

פסח

לכאורה מדובר בזמן מעולה לחגוג בו יום הולדת - חופש מהלימודים (אך לא ארוך כמו החופש הגדול) ומזג אוויר אביבי ומואר, אך לצערנו במקרה הזה אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. בעצם, אי אפשר לאכול את העוגה בכלל.

יום הולדת מבאס תשכחו מעוגה כזאת | צילום: Neo Vision, GettyImages IL

יחד עם הפיתות והקרואסונים לוקח לנו חג הפסח את אחד ממנהגי יום ההולדת הכי שווים - עוגת יום ההולדת - ומשאיר אותנו עם כמה מצות, ביצה וקקאו שנושאים בקושי רב את התואר "עוגה כשרה לפסח".

אך במקום להתבאס שאתם צריכים לנשוף על נרות שתקועים בחתיכת דיקט, נסו להפוך את החיסרון ליתרון, ובמקום עוגה הגישו קינוח מקורי ומיוחד: נרות על חפיסת שוקולד, מרשמלו, גלידה, ג'לי או אפילו נרות שטמונים בתוך קערת סוכריות ענקית. זה הזמן שלכם להיות מקוריים!

יום הזיכרון/ יום השואה

לא רק שזה לא מכובד לחגוג בימים עצובים, אלא שגם לאף אחד אין באמת חשק לחגוג כשכל כך עצובים. למזלנו, כבני עם ישראל, יש לנו לוח שנה מיוחד משלנו, ואם במקרה יום ההולדת שלכם נופל בשנה מסוימת על אחד מהתאריכים האלו אתם פשוט יכולים לחגוג אותו לפי לוח השנה העברי.

יום הולדת מבאס בא לי לבכות | צילום: VStock LLC/Tanya Constantine, GettyImages IL

אם לפי לוח השנה העברי נולדתם באחד מהתאריכים האלו, יום ההולדת העברי שלכם תמיד יחול בהם, ואז תוכלו להיעזר באחינו מהגולה ולחגוג בתאריך הלועזי. איזה מזל שיש לנו שני לוחות שנה.

יום כיפור

זה היה יכול להיות נורא מבאס לחגוג יום הולדת בלי עוגה, במבה, ממתקים וקולה כשאף אחד לא יכול לנסוע כדי להגיע למסיבה שלכם. היינו יכולים להסתדר עם איזה צום גדליה שנגמר עם השקיעה, אבל לחגוג ביום כיפור היה יכול להיות ממש מבאס.

יום הולדת מבאס אני אף פעם לא צם | צילום: Pyza / Puchikumo, GettyImages IL

אך שוב, לעזרתנו נחלצת העובדה שיש לנו שני לוחות שנה, ואם נולדתם ביום כיפור, אתם יכולים לעשות כמנהג הגויים ולחגוג בתאריך הלועזי. רק חכו לגיל 19, כשהתאריך הלועזי והעברי מתאחדים, ואז, צר לנו לומר לכם - נדפקתם.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן