makoland

מדריך ט"ו בשבט: המלצות איך לחגוג

פסטיבל "דרום אדום", אליפות ישראל ביריקת חרצני זיתים, "שבוע ירוק" בעמק המעיינות ולקינוח, סדנה להכנת חטיף אנרגיה מפירות יבשים: המלצות בילוי ט"ו בשבטיות (שאולי ימתיקו את קבלת התעודות)

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 06/02/12 14:24:49

ט"ו בשבט הגיע ולא נרשה לכם לבלות אותו מול הפייסבוק בנשנוש בננות מיובשות. לא ולא! אתם חייבים לעצמכם לפחות פעם בשנה לצאת ולהתחבר אל הטבע, בין אם בפסטיבל או בטיול או בנטיעות. אין, זה מאסט בל יעבור. קבלו מאיתנו כמה המלצות לפעילויות בין האילנות. ושיהיה לכם אחלה של חג!

פסטיבל "דרום אדום"

אין תמונה פסטיבל "דרום אדום": כי אדום שולט!

למרבה השמחה הגשם ירד כמו שצריך השנה ושדות צפון הנגב הוצפו במרבדים של מיליוני כלניות. זה בדיוק הזמן לקפוץ לבקר בחגיגת הפריחה המסורתית בפסטיבל "דרום אדום", שמתקיים מדי סוף שבוע עד ה-03 במרץ.  במסגרת הפסטיבל יתקיימו מלא פעילויות בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב, בסימן הכלניות כמובן.

תפגשו שם דמויות מוכרות מסיפורי עמים ומאגדות (שלגיה, פיטר פן, רובין הוד ואפילו בן גוריון) ותוכלו לצאת למגוון סיורי פריחה בהדרכת הקרן הקיימת לישראל ורשות הטבע והגנים, סיורים חקלאיים, סיורים היסטוריים וסיורים מודרכים, אפילו באופניים.

בשבת הקרובה, ה-11.02.12, תתקיים צעדת הכלניות המסורתית לציון 100 שנים להתיישבות בנגב באזור שמורת בתרונות רוחמה. שם יהיה הפנינג מרהיב שכולל הפעלות רבות, שוק אמנים ודוכני אוכל. בסוף החודש, ב-24-25 בפברואר, ייערך מסט של כדורים פורחים בשמי צפון הנגב בליווי מופעי להטוטי קרקס וצניחות אקרובטיות. בקיצור, לגמרי שווה ביקור!

מתי? מדי סוף שבוע עד ה-03.03.12.

לפרטים נוספים (מידע על אתרי לינה, מסעדות ואטרקציות), כנסו לאתר הבא: www.habsor.co.il , או התקשרו ל: 052-9991003, 072-2510271.

אליפות ישראל ביריקת חרצני זיתים

אין תמונה אליפות ביריקת חרצנים: כי מי אמר שזה לא מנומס לירוק?


הו, איזה מתח, האם ישראל תצליח לשבור את השיא העולמי ביריקת חרצן זיתים למרחק? רוצים לחזות ברגע ההיסטורי הזה מקרוב? אל תחמיצו את אליפות יריקת חרצני הזיתים שתיארך ב-10 בפברואר במשתלות גבעת ברנר, במסגרת פסטיבל "כובשי הזיתים".

מסתבר שהאליפות הזו הפכה למסורת של ממש במספר מדינות בעולם. כעת מחזיקה בשיא העולמי קבוצה מספרד שחבריה המכובדים הצליחו לירוק גרעין זית למרחק של (תחזיקו חזק) 21.32 מטרים!

ואם כבר אתם באים לתחרות, תסתובבו גם בפסטיבל "כובשי הזיתים" שייערך במהלך הסופ"ש, שמסגרתו תיערך גם תחרות נוספת שתכתיר את הזית הטעים בישראל. אירועי הפסטיבל יתקיימו במספר מוקדים במרחב השפלה והדרום וזו יופי של הזדמנות לבקר בבתי הבד החדשים שהוקמו באזור ולטעום זיתים כבושים. חוץ מזה, יהיו פעילויות של יצירה העוסקות בזיתים.

מתי? האליפות תיערך ביום שישי, 10 בפברואר, בשעה 11:30 באיצטדיון "שתילי הזית" במשתלות גבעת ברנר במסגרת פסטיבל כובשי הזיתים. הכניסה ללא תשלום.

פרטים נוספים במשתלות גבעת ברנר בטלפון: 08-9443810 ובאתר: www.gardens.co.il.

"שבוע ירוק" בעמק המעיינות

אין תמונה "שבוע ירוק": כי ירוק שולט!

השבח לאל, גם בעמק המעיינות ירדו גשמים רבים ועל כן הכול יפה וירוק. לכבוד ט"ו בשבט מתקיים "שבוע ירוק" בעמק עם פעילויות מגניבות בכל האתרים באזור. יש סיורי ג'יפים, טיולים מזמרים, סיורים מודרכים ברכבים ירוקים, סדנאות צילום טבע, סדנאות אפייה ומה לא.

בפארק המעיינות, למשל, יש שלושה מעיינות שנובעים בכל ימות השנה, בריכות דגים, שטחים חקלאיים, ציפורים נודדים וחגיגה שלמה של טבע ומים. ב-11.02, בשבת הקרובה, יתקיים בפארק בשעות 13:00 ו-15:00 סיור מודרך וחינמי למשכירי הרכבים הירוקים שכולל הסברים על המעיינות, טחנת הקמח העתיקה, תל השלושה ובעלי החיים והצמחייה האופייניים לאזור. לרישום ולפרטים נוספים צלצלו ל: 04-6881427 או בקרו באתר http://www.parkhamaianot.co.il.

אין תמונה איזה חמודדד!

אם אתם לא יכולים לעמוד בקסמם של בעלי החיים, בפארק האוסטרלי "גן גורו" יקיימו בשבת הקרובה בין השעות 11:00-15:00 סדנאות יצירה אבוריג'יניות בדגש על חיבור האדם לטבע: איפור פנים, צביעת קליפות אקליפטוס בצבעי אדמה וסדנת אבן הפלא (שהיא בתוספת תשלום): הכנת תליון מאבן טבעית. בשעה 14:30 תתקיים צפייה בהאכלת העטלפים ובשעה 15:00 צפייה בהאכלת הקואלות. לפרטים נוספים צלצלו ל: 04-6488060.

אקולוגיה פוגשת אמנות במוזיאון ישראל

אין תמונה מוזיאון ישראל: כי אקולוגי זה להיט עכשיו

לקראת החג הירוק מזמין אתכם מוזיאון ישראל לסדנה אקולוגית ויצירתית בחדר המיחזור באגף הנוער. זה קורה ביום שלישי, 07.02.12, בין השעות 16:00-19:00. חדר המיחזור מציע אוסף גדול של חומרי מיחזור לעבודה, התנסות ויצירה. החומרים נאספים ממפעלי תעשייה ברחבי הארץ ובחדר עושים מהם יופי של יצירות.

בנוסף, במקום מוצגות עבודות מיחזור שמשמשות השראה ליצירה חדשה משלכם. הרעיון הוא שאפשר לנצל חומרים פשוטים וזולים לשימוש חוזר ומגניב.  הסדנה תתקיים ביום שלישי הקרוב, מיועדת לגילאי 3-9 ועלותה 15 ש"ח. לפרטים נוספים צלצלו ל: 02-6708963.

סדנה להכנת חטיף אנרגיה

אין תמונה סדנה להכנת חטיף אנרגיה: כי זה טעים!

אין חג יהודי או ישראלי שעובר על בטן ריקה בלי מעדנים ומאכלי חג טעימים. ב"קניון הגבעה" בגבעת שמואל תיערך ביום שלישי, ה-07.02.12, סדנה מיוחדת בשיתוף עם "מבשלים עם תמי" להכנת חטיף אנרגיה שמורכב מפירות יבשים. תלבשו סינרים, תחשבו כובעים ותהפכו לשפים ליום אחד. גם ההורים מוזמנים להצטרף לתהליך ההכנה וללמוד איך להכין לכם חטיף טעים ובריא גם לבית ספר.

>> תחרות ט"ו בשבטית מיוחדת יוצאת לדרך!

>> בואו לזכות בחגיגת ט"ו בשבט משפחתית ב"מיני ישראל"

 


ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן