makoland

אח, איזה אח!

יש לכם את אותם הורים, אתם חיים יחד, נראים די דומים ובכל זאת אתם ממש לא מסתדרים זה עם זה! האחים הגדולים או הקטנים שלכם מעצבנים בלי הפסקה ואתם רבים כל הזמן ומתווכחים על כל שטות. אז כדי שיהיה סוף סוף שלום בבית, קבלו מאיתנו כמה עצות איך להסתדר עם האחים

מאיה בניטה | מקולנד | פורסם 14/11/11 11:40:14
איזה אחים יאללה חבר'ה, תעשו כבר שולם | צילום: Michael H, GettyImages IL

עכשיו תורי!

אתם בטח נוהגים לריב עם האחים שלכם על נושאים כמו מי ישחק עכשיו במחשב, או מי יאכל את החטיף הטעים. כדי שלא תגיעו לוויכוחים האלה, כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללמוד לחלוק. החליטו שלכל אחד מכם תוקצב שעה לשחק במחשב ומיד בתום השעה התחלפו. שעה אחת אתם תשחקו במחשב, שעה אחר כך אחיכם ישחק וכך הלאה.

ואם שניכם רוצים לצפות בטלוויזיה וכל אחד רוצה לצפות בערוץ אחר? החליטו שמיד בתום הסדרה שאחיכם צופה בה, אתם תצפו בתוכנית שאתם אוהבים. גם בצעצועים אפשר לחלוק שעות משחק, או אפילו לעשות החלפות בין משחקים. נמאס לכם מהמשחק שלכם ואתם חולמים לקבל את המשחק של אחיכם? בקשו ממנו להתחלף. אולי הוא יסכים. לגבי חטיפים, במידה ואין שני ממתקים תואמים, אפשר לחלוק חצי חצי בממתק. ככה יהיו לכם גם פחות חורים בשיניים!

אפשר קצת פרטיות?

לפעמים אתם בטח מרגישים צורך להיות לבד בחדר, בלי שאחיכם יהיה שם. אם אין לכם חדר משלכם ואתם נאלצים לחלוק חדר עם אחיכם, תוכלו להסכים ביניכם על פינה בחדר שתקרא "היכל הפרטיות". ב"היכל הפרטיות" תוכלו להניח כיסא ושולחן ולהדביק עליו את השלט "נא לא להפריע". בכל פעם שמישהו מכם ירצה לשחק בשקט עם עצמו, להכין שיעורי בית או לקרוא ספר בלי הפרעה, תוכלו לשבת בפינה הזאת בחדר ואחיכם כבר יבין שעליו לתת לכם פרטיות.

איזה אחים עושים הכול ביחד | צילום: Betsie Van der Meer, GettyImages IL

שווה בשווה

"למה דן שקט כל כך ואתה לא?", "למה את לא יכולה להצליח בלימודים כמו מיכל?". לפעמים ההורים שלנו עושים השוואות בינינו לבין האחים שלנו, ולא מבינים שזה פוגע בנו. קשה לשמוע כמה אח שלנו מוצלח יותר מאיתנו, אפילו שזה לא נכון וגם אתם מוצלחים באותה מידה. אם ההורים שלכם נוהגים לומר לכם משפטים כאלה, שבו איתם לשיחה ובקשו מהם להפסיק. לכל אחד יש את הכישרונות והיכולות שלו, ואין צורך שתהיו כמו אחיכם. אתם זה אתם וטוב שכך!

בשבילי?

אין מישהו שלא אוהב מתנות, אז למה שלא תתנו איזו מתנה לאחיכם? אנחנו לא מדברים על מתנות יקרות, אלא על משהו קטן וצנוע כמו כרטיס ברכה חמוד, סוכריות או ציור שציירתם בעצמכם. את המתנה תוכלו לתת לאחיכם מתי שתרצו או באירועים מיוחדים כמו בימי הולדת או ביום המשפחה. כך אחיכם יידע שאתם אוהבים אותו ובטח ישתדל לריב אתכם פחות. מי יודע? אולי גם הוא ייתן לכם איזו מתנה!

איזה אחים הכול מאהבה | צילום: Robert Daly, GettyImages IL

שולם שולם לעולם?

לא משנה כמה תשתדלו להתייחס יפה לאחיכם, ריבים תמיד יהיו. אתם חיים באותו בית וקשה להאמין שאף פעם לא תתווכחו. אבל גם כשרבים צריך לדעת איך. אף פעם אל תרביצו זה לזה ואל תקללו. זכרו שמדובר באח שלכם ולא בשק אגרוף. גם ידוע שמילים פוגעות אפילו יותר, ואתם תרגישו רע אם אחיכם ייעלב מכם. חוץ מזה, קללות ומכות לא יובילו לפתרון הבעיה. אז מה כן עושים? כשאתם מרגישים שהריב רק הולך וגדל הכריזו על פסק זמן. קחו דף וכתבו מדוע אתם כועסים זה על זה. אחר כך קראו את הדברים ונסו להחליט על פתרון. אם אתם לא מצליחים, בקשו מההורים שינסו לפתור את בעיתכם.

האח הגדול

אם יש לכם אח גדול, הוא יכול לתת לכם עצות כמו איך להציע חברות למי שאתם אוהבים, או לעזור לכם להכין שיעורי בית. נסו לבקש ממנו את העזרה הזאת. אתם תתפלאו לראות שהוא דווקא ישמח לסייע לכם. אם יש לכם אח קטן אתם יכולים ללמד אותו כל מיני דברים שאתם כבר למדתם מזמן. השתדלו להתנהג בצורה חברותית לאחיכם, ואתם עוד תראו שתהיו החברים הכי טובים!

איזה אחים החברים הכי טובים | צילום: Photodisc, GettyImages IL

*הכתבה כתובה בלשון זכר, אבל מתייחסת גם לבנות

>>כתבות מעניינות ומגניבות נוספות תוכלו לקרוא בגיליון השבוע של "מעריב לילדים"

>>תראו תראו: עז שמעזה לגלוש בים

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן