makoland

איך לעבור את החופש בלי להשמין?

מה העיסוק המרכזי שלנו בחופש? צפייה בטלוויזיה, גלישה באינטרנט ולנשנש תוך כדי דברים טעימים. העניין הוא שזה לא כל כך בריא. נועה אברהם, דיאטנית קלינית, נותנת לכם טיפים בריאים לאכילה נכונה בחופש הגדול

נועה אברהם | מקולנד | פורסם 11/07/12 15:47:34
תזונת ילדים בקיץ טעיםםם אבל לא כזה בריא | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

גם בחופש הגדול, לא ניתן לקחת "חופש" מהרגלי תזונה נבונה ופעילות גופנית. אפילו שהפיתויים רבים: אוכל לא בריא בקייטנות כמו לחמניה עם שוקולד וחטיפים, בילוי זמן ממושך בבית, שעות שינה משובשות, הרבה גלידות, פיצות, פופוקורן ושתייה בכל מקום שאליו הולכים - סרט, בריכה וטיולים בארץ ובחו"ל. אז מה עושים כדי לעבור את החופש הגדול בשלום?

קבלו מספר כללים לתזונה נבונה בחופש הגדול:

1. לשמור על סדר יום תזונתי -  אתם אומנם קמים מאוחר כי הייתם ערים כל הלילה בבילוי עם חברים, משחק במחשב או צפייה בטלויזיה ולכן אתם גם קמים מאוחר, ההורים לא בבית  ואז אתם ישר טורפים חטיפים מהמקרר ומהארונות. במקום הביסלי-במבה או הלחם עם השוקולד,  תכינו לכם ארוחת בוקר מזינה גם אם קמתם מאוחר. במקום במבה תכינו סנדויץ מגבינה וביצה, וירקות טריים. אם בא לכם חטיף תתפנקו בחטיף אנרגיה עם שוקולד - הוא לא פחות טעים מכמה קוביות שוקולד שנגמרות בדרך כלל במהירות.

2. להתארגן מראש -  החופש כאן והים והבריכה קוראים לכם לקפוץ למים הקרים – תכינו לכם תיק אוכל קטן ומפנק. את הכסף כיס שנתנו לכם תשמרו למתנה שתקנו לעצמכם בסוף החופש הגדול - אני מבטיחה שזה יהיה שווה את זה. את תיק האוכל תמלאו בכריכים, פירות, חטיפי גרנולה ופירות יבשים. יהיה לכם יותר טעים ותצליחו לחסוך כסף כיס.

3. שתיה – המשפט "פיפי שקוף אלוף פיפי כתום אסון " צריך להיות המנטרה שתשננו כל יום. הכי חשוב בקיץ לשתות מים והרבה. תשתדלו לא לשתות שתייה מתוקה או מיצים, וגם לא מיצים טבעיים. אתם יכולים להכין לעצמכם בקבוק מעוצב וצבעוני ולהסתובב עימו כל היום.

תזונת ילדים בקיץ אנחנו יכולים לבלות את כל הקיץ ככה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

4. ממתקים – אומנם חטיפים זה דבר טעים וקשה להיפרד ממנו לשלום לחלוטין  אבל כדאי לכם להגביל את דברי המתיקה והחטיפים המלוחים, ולהעדיף על פניהם פירות, קרטיבים, חטיפי גרנולה, פופקורן ללא חמאה ובייגלה. היזהרו מגלידות ומארטיקים מצופי שוקולד. אפשר להביא הביתה גלידות יוגורט, גלידות על בסיס חלב המכילות סידן וארטיק קרח. תעשו לכם לוח שבועי ובו בקשה של החטיף היומי שתרצו להתפנק בו. ברגע שהלוח יהיה תלוי על המקר,ר אימא או אבא ידאגו שהפינוק יחכה לכם כל יום בבית .

5. אוכל זמין אם יש מוצרים מסוימים שאתם אוהבים במיוחד תבקשו מההורים להכין רשימת מצרכים משלכם שאיתה תוכלו ללכת לסופר או לשוק עם ההורים - גם עגבניות שרי מתוקות יכולות להיות חטיף טעים, אשכולות של ענבים ותפוז. קר, בריא ומזין.

6. אכילה ליד השולחן או מול הטלויזיה - לשבת לאכול מול הטלויזיה זה אומנם כיף - לשכב בניחותא ולזלול - אבל עשו לעצמכם כלל: יושבים לאכול רק  ליד השולחן ורק מתוך צלחת. מחקרים מראים שאכילה תוך כדי עיסוקים אחרים גורמת לאכילה מופרזת. מחקרים הראו כי  כ-70% מהילדים נוהגים לאכול יותר לאחר שצפו בפרסומות של מזון בטלוויזיה. אל תהיו חלק מהסטטיסטיקה.

תזונת ילדים בקיץ חשבתי על תפוח לקינוח | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

7. דוגמה אישית - תגידו להורים ולאחים שלכם שזו לא חוכמה לבקש מכם בקשות שהם לא עומדים בהם. חשוב ביותר שגם הם יראו דוגמה אישית לגבי אופן האכילה וגם לגבי אכילת מזון בריא ומגוון.

8. פעילות גופנית – ריצה, קפיצה על חבל, רולרבליידס, שחייה, כדורגל – תנסו לשלב אותם במשך כשעה בכל יום. ככה תוכלו ליהנות עם החברים הקרובים שלכם ולהספיק לעשות גם ספורט. אפשר להפוך זאת לבילוי משפחתי - תכננו פעילות שיכולה לכלול שחייה, הליכה, משחקי כדור, רכיבה על אופניים וכו'. גוונו את הפעילות: יום אחד צעידה משותפת בפארק, ביום השני משחקים בחצר, ביום השלישי נסיעה לבריכה. בקשו מההורים לרשום אתכם לקייטנות ולמחנות קיץ שבהם הפעילות הגופנית מהווה מרכיב מרכזי בתכנית הפעילות.

>> הכותבת היא דיאטנית קלינית באחד מסניפי רשת מועדוני "הולמס פלייס"

 

>> רוקדים עם הכוכבים של עולם החי

>> איזה מתח: מי יזכה בספר החדש של הרלן קובן?

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן