makoland

איך אתם אוכלים את הקרמבו?

האם ידעתם שהקרמבו הגיע לארץ באמצע המאה הקודמת בתור תחליף חורפי לגלידה? אף אחד אז לא ניחש שהוא יהפוך לממתק כל כך פופולארי ולאחד הסמלים של החורף הישראלי. שלחנו את כתבתנו, שי בארי, לתחקיר מיוחד - מהי הדרך המומלצת לאכול את הקרמבו שלנו?

שי בארי | המהדורה הצעירה | פורסם 27/11/11 16:20:43 

כולם יודעים מה מבשר את בוא הסתיו - הנחליאלי והחצב, אבל האם אתה יודע מה מבשר את בוא החורף? כמובן שהקרמבו. קבלו הצצה למפעל שמייצר קרמבואים. ולא הכול עושות המכונות, תתפלאו.

שי שלו, מנהל השיווק של "גלידות פלדמן", מגלה לנו ש"הכול מתחיל בביסקוויט. הביסקוויט מתחיל לזוז, הקצף נכנס לתוכו, מוזלף וככה נוצרת הצורה של הקרמבו". באחת מן התחנות האחרונות בפס הייצור אורזים עדיין את הקרמבו ביד. "כל קרמבו מקבל טיפול אישי", אומר שלו. "רק יד אדם יכולה לטפל בו בצורה נאותה כדי שהוא לא יימעך". כך, מדי יום, עוברים על המסלול 100 אלף קרמבואים. במהלך עונת החורף מיוצרים בארץ למעלה מ- 50 מליון.

קרמבו של אביבה יאמי יאמי יאמי | צילום: עודד קרני

הקרמבו נולד לפני 200 שנה בדנמרק ובגרמניה. אצלנו בארץ הוא מיוצר משנת 1964, ומאז הוא נשאר פחות או יותר כמעט באותה צורה ובאותו טעם. "בעבר היה וניל, מוקה, פטל, בננה, גם קפה וריבת חלב, אבל השנה אנחנו ממשיכים עם וניל ומוקה", אומר שלו. "בשנה הבאה נראה המצאות חדשות. יש הפתעות מאוד מעניינות".

 

כמה שיטות לאכול את הקרמבו:

1. להתחיל מלמעלה, לאכול את השוקולד והקצף ביחד, ולסיים עם הביסקוויט.

2. להתחיל עם הביסקוויט.

3. להתחיל עם השוקולד, להמשיך עם הקצף ובסוף הביסקוויט.

4. לאכול הכול ביחד...

 

רוצים לראות עוד ולהיות מעודכנים?  צפו בתכנית המלאה ב-VOD של מקולנד

צפו ב"מהדורה הצעירה" ביום שישי בשעה 14:45 בערוץ 2. מומלץ!

>>תחרות מגניבה: בואו לעצב בגדים לכלבים לקראת החורף

>>רוצים לזכות בכרטיסים לפסטיגל?

 

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן