makoland

איזה שואו מטורף: כל הסודות של הקרקס

האורות נדלקים, המוזיקה מתחילה ואי אפשר להוריד את העיניים מהרחבה. קרקס מדראנו חוזר לארץ ומבטיח להדהים אותנו מחדש. שיחה עם הפעלולנית הכי אמיצה בקרקס שמגלה את כל הסודות מתוך האוהל הגדול

שחף שלר | מעריב לילדים | פורסם 24/05/11 14:03:18
אין תמונה מי לא אוהב ללכת לקרקס?

כששמעתי שקרקס מדראנו מגיע לישראל ידעתי שאני חייב ללכת אליו, כי קרקסים הם המופעים האהובים עליי. בואו נודה: הצגות יכולות להיות מעניינות, סרטים יכולים לרגש, אבל מופע קרקס הוא המופע היחיד שכולל בתוכו כל כך הרבה קסם, מתח ופחד במקום אחד.

רגע אחד אנחנו צוחקים מהתעלולים של הליצנים, וברגע הבא אנחנו רואים פעלולנים שמבצעים פעלולים מסוכנים כל כך שאנחנו חייבים לעצום לפחות עין אחת ולהסתכל בשנייה איך הם מצליחים לעשות אותם ולזכות למחיאות הכפיים של הקהל.

הקרקס, שמגיע אלינו מאיטליה, חוזר הפעם לאחר שש שנים מאז ביקורו האחרון עם קטעים חדשים ומדהימים. הפעם מצפים לנו בקרקס אומנים שיקפצו ממתקן קפיצות גבוה ומסוכן, אופנוענים שייסעו במהירות מטורפת בתוך כדור ברזל, אקרובטים שיבצעו פירמידה מפחידה ואפילו אומן דומה לספיידרמן שעומד לבצע טריקים שמזכירים את איש העכביש!

אין תמונה כלב קרקס מוכשר



רגע לפני שהם עולים להופיע תפסנו לשיחה את אוקסנה בלייאבה, האקרובטית האמיצה מהקרקס, לראיון מיוחד. “התחלתי לעבוד בתחום הזה בגיל שלוש", היא מספרת בהתלהבות, “זה כמובן היה גיל מוקדם לקרקס, ובזמנו למדתי באמת להיות בלרינה. בהמשך רציתי להופיע בקרקס והצטרפתי לקרקס מדראנו".

את אוקסנה לא תראו נוגעת הרבה בבמת הקרקס, פשוט מפני שרוב הזמן היא נמצאת באוויר: “אני עובדת בתור אקרובטית, אני עושה קפיצות וכל מיני פעלולים מיוחדים".
מה את הכי אוהבת במופע?
"הוא מעניין מאוד, ויש בו הרבה פעלולים שקשה מאוד לבצע. כל חלק במופע נהדר, ואני לא אומרת את זה רק כי אני משתתפת בו".
מי חושב על ההופעות ועל הקטעים במופע?
"כל אחד מהאומנים אחראי לקטע שלו. אנחנו עושים הכל מההתחלה, החל מהמוזיקה והתלבושות ועד הקפיצות".

קרקס מדראנו אוקסנה בלייבה - אקרובטית אמיצה | צילום: רועי ברקוביץ'

החיים באוהל

רגע לפני שאתם רצים להופיע בקרקס, כדאי שתלמדו קצת על החיים של אומני הקרקס. רוב האומנים לא חיים בבית קבוע, מפני שהקרקס נודד ממקום למקום, ויוצא שהם מטיילים יחד ברחבי העולם. אוקסנה מספרת לנו: "אנחנו מופיעים בכל העולם ועוברים ממקום למקום. יש לנו כמו כן גם הפסקות במהלך השנה".

אנחנו חושבים שמצד אחד, קצת עצוב להיות רחוק מהבית, אבל מצד שני, אפשר להכיר כל כך הרבה מקומות חדשים. אוקסנה מספרת לנו שהחלום שלה היה להופיע בישראל, ועכשיו היא מגשימה אותו: "רציתי להיות בישראל ולהופיע כאן הרבה זמן. שמעתי שזאת מדינה יפה מאוד ויש בה סיפורים היסטוריים מעניינים. זאת הפעם הראשונה שלי אצלכם וזו בינתיים חוויה קסומה".

 

את הכתבה המלאה ניתן למצוא בגיליון "מעריב לילדים" החדש

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן