makoland

הכירו את זאק – זברת התחרויות המקפץ

אחרי שזאק הזברה לא הפסיק לקפץ מעל הגדר שתחמה את החצר שלו, הבעלים שלו, סאמי ג'ו סטולר, הניחה שיש לו כישרון טבעי לדלג מעל גדרות והחליטה לעבוד איתו על פיתוח האינסטינקט

אורן דותן | היקס | פורסם 05/06/11 11:28:29

מתברר שפסים זה הטרנד הלוהט החדש במסלולי הרכיבה. אחרי שזאק הזברה לא הפסיק לקפץ מעל הגדר שתחמה את החצר שלו, הבעלים שלו, סאמי ג'ו סטולר, הניחה שיש לו כישרון טבעי לדלג מעל גדרות והחליטה לעבוד איתו על פיתוח האינסטינקט, בדיוק כמו לונה הפרה הגרמנייה, שהחליטה בוקר אחד להתחרות כמו סוסה. "הייתי צריכה לבנות גדר גבוהה סביב השטח שלי בגלל שהוא לא הפסיק לקפוץ ולברוח החוצה", היא מספרת. "ראיתי אותו מדלג בקלילות ואמרתי לעצמי שהוא בטח יכול לעשות את זה גם עם רוכב על גבו – ומתברר שצדקתי, זו כלל לא הייתה בעיה בשבילו".

זאק בן השש אומץ על ידי סטולר לפני כשנתיים, אחרי שהבעלים הקודם שלו לא הצליח להשתלט עליו. "תכננתי לאמן ולמכור אותו, אבל זה לא הולך לקרות – הוא נשאר איתי", אומרת סטולר. זאק נרתם במהרה למשימה המאתגרת, החדשה והמהנה ומצידה, סטולר התנפלה על ההזדמנות להוכיח שזברות יכולות לעשות הרבה דברים, ולא רק להיראות כמו סוסים אופנתיים: "אנשים שואלים כל הזמן מה הוא יודע לעשות ואני נהנית להרשים אותם".

אין תמונה זאק הזברה בפעולה

סטולר גדלה בחווה במזרח אורגון (ארה"ב) ורכבה על סוסים מגיל צעיר. היא טיפחה קריירה באילוף ובאימון סוסים ועם הזמן החלה להתעניין גם בחיות יותר אקזוטיות: "כשאימנתי סוסים כל הזמן אמרו לי שלא אוכל לאמן זברות כי הן פרועות מדי. אבל כשאומרים על חיה שהיא לא ניתנת לאילוף אומרים בעצם שהיא לא מסוגלת ללמוד. גזע שלא מסוגל ללמוד פשוט נכחד ולא משגשג – וזה לא המצב. כמובן שהעבודת המאמן קשה יותר אבל הנטל מונח לחלוטין על כתפיו של המאמן".

סטולר מספרת: "זאק בגודל של פוני גדול אבל הוא מדלג ממש בקלילות. הוא אוהב לקפוץ ואין לו שום בעיה להרים את הרף. "זה היה חלומי לעבור איתו, זה ממש ממכר. זברות מאוד אינטליגנטיות וכשמלמדים אותן משהו לא צריך לחזור על זה כמעט ברגע שהן קולטות. אני מלמדת את זאק משהו, לא מתעסקת בזה כמה חודשים והוא זוכרים את התרגיל כאילו הוא התאמן עליו כל הזמן הזה. זאת בניגוד לסוסים רבים, שצריכים אימון קבוע וחזרה על תרגילים".

סיפור האהבה החל לפני כעשור, אז קיבלה סאמי את הזברה הראשונה שלה. כיום יש לה שתי זברות בחווה שלה בטקסס – זאק, איתו היא מתחרה במסלול, וצ'רלי המשמש אותה לרכיבות רגועות ומהנות. בנוסף, סטולר מגדלת בחווה גם הכלאה בין זברה לסוס (זברואיד) והכלאה בין זברה לחמור (זונקי). הצלחתה של סטולר באימון זברות הביאו אותה לעבוד עם עוד כמה חיות אקזוטיות, בהן עופות דורסים, אנטילופות, צבאים, גמלים וגיריות. "הרבה אנשים מאבדים עניין בזברה אחרי כמה זמן כי הם לא יודעים איך להתייחס אליה. אז, במקום להתמודד, הם מוותרים ומנסים להיפטר ממנה", היא מסבירה.

"פעם הוא לא אהב לצאת איתי לרכיבות", היא מספרת. "היום הוא נעלב אם אני לוקחת חיה אחרת החוצה. כשאני יוצאת עם הקסדה הוא בא אליי מרצונו. "זברות נקשרות לאנשים מסויימים מאוד, לפעמים ברמה כזו שמאמן אחד יכול לעשות איתן מה שהוא רוצה אבל אף אחד אחר לא יכול כלל להתקרב אליהן".

לדברי סאמי, "בהתחלה זאק, כמו רוב הזברות, לא אהב להיות ליד אנשים, והפגין את זה בצורה מאוד רועשת. עם הזמן הוא למד לחבב את המין שלנו וגילה שאפשר ליהנות עם בני אדם". סטולר יצרה עם זאק קשר מיוחד אך היא מתאמצת לגרום לו להיות משוחרר גם ליד אנשים זרים, ואפילו נותנת למבקרים בחווה לרכוב עליו. בעתיד היא מתכננת להיעזר בזאק לסייע לאנשים בעזרת רכיבה טיפולית.

* הכותב הוא עורך הבלוג היקס, שמביא לכם בכל יום את הסיפורים הכי מטורפים ומרתקים בעולם

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן