makoland

הרימו עוגן: חופשה בעקבות שודדי הקאריביים

מתחשק לכם לשחק בג'ק ספארו גם בחופשה? העולם שופע אטרקציות בהשראת שודדי הים האימתניים, ומסתבר שאתם יכולים לצאת לצוד פיראטים אמיתיים בסומליה, לשוט איתם במקסיקו או לסייר בעקבותיהם בקרוליינה. שימו רטייה וצאו בעקבות שודדי הקאריביים

מאור בוכניק | mako | פורסם 30/05/11 07:20:57
קי-ווסט פסטיבל הפיראטים בקיי-ווסט. רעש וצלצולים | צילום: האתר הרשמי

בשבוע שעבר הגיע לאקרנים בישראל הסרט הרביעי בסדרת סרטי "שודדי הקאריביים" – "זרמים בזרם", בכיכובו של ג'וני דפ המגלם את קפטן ג'ק ספארו האלמותי. אם לשפוט לפי הקדחת שעוררו הסרטים הקודמים בסדרה, נראה שאת המטמון האמיתי דפ כבר מצא - 3 מיליארד דולר שנגרפו בשלושת הסרטים הראשונים.
יציאתו של הסרט הרביעי לאקרנים היא מועד נפלא להתחבר למורשת הפיראטית, ולהכיר כמה אטרקציות בילוי בהשראת השודדים מחוסרי העין. לפניכם מספר מקומות ברחבי העולם שיגרמו לכם לזמזם "לו הייתי פיראט".

עיר של פיראטים בפלורידה

במאה ה-17, כאשר עוד הייתה קיי-ווסט קולוניה ספרדית, סבלו תושבי המקום מאימת שודדי הים שתקפו כל ספינה שחלפה לאורך החוף. היום חיה העיר על תיירות המתבססת על פולקלור פיראטי, ויש בה שפע של פסטיבלים, מוזיאונים, סיורים, חנויות מזכרות, מסבאות ושלדי ספינות ברוח ספינות השודדים.

בכל 25 בנובמבר נפתח בעיר פסטיבל "פיראטים בגן עדן", הכולל שוק לביגוד ואביזרים שאין פיראט שיוצא מהבית בלעדיהם, מופעים עתירי רעש וצלצולים, תהלוכות צבעוניות והופעות מוזיקליות של גברים בעלי שיער מקליש. פרט לפסטיבל מתפקד בקיי-ווסט גם מוזיאון הפיראטים, בו נמכרים בכל ימות השנה כלי נשק פיראטיים - כלומר חפצי אמנות עתיקים באלפי דולרים. פיגיון של מלח צרפתי למשל, נמכר ב-2,000 דולר, ואקדחים בריטים, שלטענת המוזיאון מקורם במאה ה-18, נמכרים ב-5,000 דולר האחד.

לצוד שודדי ים אמיתיים בחופי סומליה

חברת שיט רוסית מציעה לתיירים להצטרף לקרוזים המשייטים במזרח אפריקה, סמוך לחופי סומליה, כאשר האטרקציה המובטחת היא לא אחרת מאשר ציד פיראטים אמיתי. החבילה הקטלנית אמנם אינה זולה – ועולה 6,000 דולר - אך הכל כלול בה: מקלעים, מכונות ירייה, רימונים ומשגרי טילים.

הנהרות הכי שוצפים, זורמים וסוערים בעולם
לפעמים הם גם לוקחים איתם כמה שייטי ראפטינג
הנהרות הכי שוצפים, זורמים וסוערים בעולם

הספינה הרוסית משייטת באיטיות לאורך קו החוף על מנת למשוך אליה את אחת מבין כנופיות הפיראטים הרבות המשייטות באיזור, ולא אחת מטילות מורא על האוניות החולפות. ברגע ששודדי הים חסרי המזל מנסים להשתלט על ספינת התיירות הרוסית, התיירים מקבלים את התמורה המלאה לכספם – בסיוע המאבטחים יוצאי היחידות המיוחדות שעל הספינה, רשאים התיירים לכבד את הפיראטים במיטב התחמושת שבבופה. בחברת השייט מקפידים לציין, אגב, כי לנוסעים לא יוחזר כספם במידה וניסיון החיסול יכשל במהלך השייט, והשודדים ינוסו בעודם בחיים. איך זה חוקי, הדבר הזה? לא ברור; מדובר כנראה בשיט במים לא טריטוריאליים, ואולי הטיפול במטרד ממנו סובלות מדינות רבות מזכה את האטרקציה הקטלנית בהסכמה שבשתיקה.

להילחם כמו פיראטים בשיקגו

בלונה פארק "סיקס פלאגס" (Six Flags) בעיירה גארני, 50 קילומטר צפונית לשיקגו, נפתח לפני שנתיים "הקרב של שודדי הים" – שהוא למעשה שם אמריקאי בומבסטי למתקן שעשועים קצת איטי. לאורך תעלת מים של 130 מטר משייטות 10 ספינות עץ המנהלות ביניהן קרבות ים: בכל ספינה עד שמונה פיראטים, כאשר כל בנדיט מצויד ברובה מים אימתני בנוסף לתותחי המים שמותקנים על הסיפון. ספינות המלחמה משייטות בבריכת המים הרדודה, כשהמטרה של שודדי הים ברורה – לא להשאיר על סיפון הספינה היריבה אף אחד יבש. אתם לא טועים, המתקנים מעט אינפנטילים ומיועדים בעיקר לילדים או למבוגרים שטרם התבגרו.
בסיום הקרבות הימיים יכולים הפיראטים הקטנים לייבש את בגדיהם במתקן ייבוש מיוחד, במידה והם לא רוצים להישאר עם חרב ורטייה רטובים. המחיר: 5 דולרים.

קרב הפיראטים בסיקס פלאג שיקגו זה לא רק נראה מעפן, זה כנראה מעפן. אטרקציית "קרב הפיראטים" של הסיקס פלאגס | צילום: האתר הרשמי

להצטרף למסע פיראטים בדיסנילנד

"שודדי הקאריביים" בדיסנילנד שבטוקיו ופריז היא גרסה של רכבת ההרים המוכרת, רק שבמקום רכבת הטסה על פסים באוויר, כאן משייטת ספינת העץ בתוך מערה חשוכה המאובזרת במופע אורקולי, פירוטכניקה ובובות שעווה של פיראטים מזוקנים.

את השייט לתוך המערה מתחילה הספינה במעבר דרך ענן גחליליות, וממשיכה לתוך מפלי מים גועשים בליווי ירי תותחים, קולות נפץ וצעקות שודדי ים אשר פזורים לאורך המסלול. מתקן השעשועים מתיימר להעניק חוויה מוחשית לסדרת סרטי "שודדי הקאריביים". בסצינות ההמשך של השייט, הרצופות בשלדים שצצים מכל פינה חשוכה, מציץ גם ג'ק ספארו המסתתר תחת תלבושות שונות; את השייט מלווה סיפורו של ספארו, המתאר את האופן בו הוא נלכד בידי הפיראטים, כיצד השתחרר ולבסוף איך הצליח לשים את ידיו על המטמון האבוד.

שודדי הקאריביים בדיסנילנד בפנים מחכה לכם בובה בדמות ג'ק ספארו. חווית שודדי הקאריביים בדיסנילנד | צילום: האתר הרשמי

לסייר בעקבות פיראטים בקרוליינה

תיירים בסיור פיראטים בצ'ארלסטון פעם איימו על העיר, היום עושים מהם כסף. סיור פיראטים בצ'ארלסטון | צילום: האתר הרשמי

אריק לאבנדר עשוי להיראות קצת מטורלל למי שיעמוד באמצע היום באחד הרחובות של צ'ארלסטון שבדרום קרוליינה ויתבונן בו מהצד. הוא לא סתם לבוש כמו פיראט מהמאה ה-16; האבנט, החרב, האקדח העתיק, הכובע המשולש ותוכי המקאו היושב על הכתף הם למעשה בגדי העבודה של אריק, העורך לפרנסתו סיורים בעקבות שודדי הים ברחבי העיר.

לפני כ-400 שנה הפכו הפיראטים של האזור את צ'ארלסטון לבסיס הבית שלהם, והיום עושים תושבי העיר מהמורשת הזו עסק תיירותי. לאורך הסיור מתאר אריק את סיפורם של כמה שודדי ים ידועים לשמצה שעשו את המוות לתושבי המקום, מציג למבקרים את הפינות האהובות על השודדים, מפרט את ההבדלים בין סוגי הפיראטים ומסביר מה הקטע שלהם עם הרטייה על העין. אחת הסברות, אגב, טוענת כי מדובר בכיסוי שנועד להקל על העין במעבר מהיר ממקום מואר בספינה למקום חשוך, שכן אז האישון לא צריך להתרגל לשינויים בתאורה – זמן קריטי כשצריך לשלוף חרב במהירות.

סיור פיראטים בצ'ארלסטון למה לשודדי הים יש רטייה על העין? כל התשובות בסיור של אריק | צילום: האתר הרשמי

לשוט ולבלות עם פיראטים במקסיקו

ממפרץ פוארטו-וולארטה (Puerto Vallarta) במערב מקסיקו יוצאת ספינת "שודדי המפרץ" לסיורים ימיים הכוללים את כל התחביבים של שודד ים מצוי – לאכול בתאווה עוף ודגים, לשתות אלכוהול, לשיר, לרקוד ולנפנף בחרב מול מי שרק אפשר. שני סיורים יוצאים מהמפרץ המקסיקני - אחד ביום ואחד בלילה – וכל סיור אורך כחמש שעות. השייט הלילי כולל ארוחת ערב, מופע זיקוקים והצגה של שודדי ים המתעופפים על חבלים בין תרני הספינה ומנסים לעשות רושם אותנטי. גם הסיור היומי מלווה בהצקות חוזרות ונישנות של הפיראטים על הסיפון, אך בנוסף, ביום ניתן לקפוץ מהספינה למים ולשנרקל, לשוט בקייאק, לעשות בננה סקי או לשחות עצמאית לחוף ולהיפטר מהשודדים אחת ולתמיד.

שודדי המפרץ במקסיקו מתעופפים על חבלים ומנסים לעשות רושם אותנטי. הפיראטים של "שודדי המפרץ" במקסיקו | צילום: האתר הרשמי
רוצים לנפוש כמו ברבי במלון בפריז?
ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן