makoland

תנו לחיות לחיות: ביקור בבית החולים הווטרינרי

גם חברינו שהולכים על ארבע זקוקים לפעמים לאשפוז או לטיפול חירום ולא תמיד הווטרינר השכונתי מספיק. לילך סונין ביקרה בבית החולים הווטרינרי שנמצא בבית דגן, נכנסה לחדרי הניתוח וראתה את הרופאים בפעולה. אגב, ידעתם שגם כלבים תורמים דם?

לילך סונין | המהדורה הצעירה | פורסם 25/01/12 23:18:33 

לרבים מאיתנו יש בעלי חיים בבית ולפעמים, כמונו, הם לא מרגישים טוב. בדרך כלל קופצים לווטרינר לקבל טיפול אבל גם אצל בעלי חיים העניינים עלולים להסתבך ולדרוש טיפול חירום. במקרה כזה החיה לרוב מגיעה לבית החולים הווטרינרי של האוניברסיטה העברית בבית דגן.

"רוב המבקרים שלנו מגיעים עם הפניות של ווטרינר שכונתי", אומרת ד"ר אפרת קלמר מנהלת מחלקת חירום וטיפול נמרץ בבית החולים. "במידה ויש בעיה רפואית קצת יותר סבוכה והם רוצים דעה שניה או הפניה לרופא מומחה או שימוש במכשור שהוא מאוד יקר ולא כל מרפאה יכולה להחזיק אותו והם מפנים אלינו. מעבר לזה, אנחנו פתוחים 24 שעות ביממה למקרי חירום".

וטרינר בודק חתול תרגיש טוב! | צילום: jupiter images

במהלך הביקור נתקלת לילך סונין בחיות שהגיעו אחרי שעברו חוויות לא נעימות, כמו חומי למשל. "חומי הוא כלב צעיר שננשך בבטנו ככל הנראה", מסבירה ד"ר קלמר. "הוא נעלם לחצי שעה מהבית וחזר והגיע לפה במצב קריטי. הוא נכנס לניתוח חירום". נאחל לו רפואה שלמה!

מסתבר שגם חיות תורמות דם ואפילו ביחד עם הבעלים."יש לנו פעם בשנה התרמה שהיא משותפת, אנחנו ומד"א", מסביר ד"ר ערן סיטון, מנהל בנק הדם של בית החולים. "אם הכלב שלך תורם, למה אתה לא תתרום? בא אדם עם הכלב, הכלב תורם, והאדם עולה לניידת ותורם בעצמו".

לא תמיד הניתוח או הטיפול מצליח ולמרות כל הנסיונות, החיות הולכות לעולמן. "יש שבועות מאוד קשים", מודה ד"ר קלמר. "אבל אז מגיע הכלב הזה שאתה יודע שאם אתה לא היית שם, הוא לא היה בחיים היום. וזה מחזיק אותך לכמה הבאים שאולי עשית הכול והטיפול לא הצליח, אולי כי אי אפשר היה לעזור".

צפו ב"מהדורה הצעירה" ביום שישי בשעה 15:00 בערוץ 2. מומלץ!

>> רוצים לזכות בכדור פאזל מגניב?

>> יש לכם יומולדת בקרוב? יש לנו מתנה מדהימה בשבילכם!

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן