makoland

לרקוד עם פינגווינים

זה הזמן לקפץ, לשיר ולרקוד, כי הפינגווינים האהובים חוזרים! “תזיזו ת’רגליים 2” הגיע לקולנוע. תפסנו לשיחה את אלייז'ה ווד, האנק עזריה, קומון, פינק ורובין וויליאמס שמדבבים את הדמויות בסרט

מאיה בניטה | מעריב לילדים | פורסם 13/12/11 16:38:38
אין תמונה התגעגענו. טוב שחזרתם!

זוכרים את הפינגווינים המרקדים מהסרט "תזיזו ת'רגליים"? למי שלא בטוח על מה מדובר נספר בקצרה. עלילת הסרט התרכזה בפינגווין מאמבל, זמר נוראי, אבל רקדן סטפס מוכשר מאוד. בטקס הבגרות הפריע מאמבל לשאר הפינגווינים בכך שניסה לשיר בעצמו. הוא גורש והתחבר עם חבורת פינגוויני אדלי לטיניים שהעריכו את כישוריו, ועזרו לו להתגבר על הקשיים. בסופו של דבר גם הקהילה שלו מקבלת אותו בברכה, אחרי שהוא מראה להם כמה צעדים מגניבים.

בסרט החדש מאמבל נתקל בבעיה, כי לבן שלו, אריק, יש פחד מצעדי ריקוד. אריק, שלא מצליח לרקוד, מחליט לברוח ובדרך פוגש את סוון הגדול - פינגווין שיכול לעוף! למאמבל קשה מאוד להתמודד בתחרות מול סוון, דמות המופת החדשה, אבל הדברים נהיים חמורים עוד יותר כשכוחות חזקים מזעזעים את העולם. מאמבל אוסף אליו את כל אומת הפינגווינים ואת כל יצורי הקוטב, החל מהסרטן הכי קטן ועד לפילי הים הענקיים - כדי להחזיר את הסדר והאיזון.

כדי לשמוע על החוויה של יצירת "תזיזו ת'רגליים 2" תפסנו לשיחה את אלייז'ה ווד, שמדבב את מאמבל, את האנק עזריה, שמדבב את סוון הגדול, את הזמר קומון, שמדבב את סימור, את הזמרת פינק, שמדבבת את גלוריה, ואת רובין וויליאמס, שמדבב את רמון.

אין תמונה הכוכבים שמאחורי הקולות

נעים להכיר

ספרו על הדמויות שאתם מגלמים. 

פינק: "אני מגלמת את גלוריה, אמו של אריק. היא בדיוק מה שאני קיוויתי להיות - היא מעניקה יחס חם לבעלה ולילד שלה, ועושה זאת באופן מושלם. גלוריה נמצאת באמצע, בין מאמבל לאריק שמסוכסכים מכיוון שאריק לא יודע לרקוד כמו אביו. גלוריה מרגישה לכודה, והדרך היחידה שבה היא יכולה לדבר אל לבו של בנה היא על ידי שירים".

רובין וויליאמס: "אני מגלם את רמון הרומנטי שעדיין לא השיג את נערת חלומותיו. בבקשה שמישהי כבר תיקח אותו! הוא נואש לאהבתה של כרמן וזה מקסים, כי הוא מקבל את הדחייה בהרבה אהבה. הוא קטן אבל פראי, ממש כמוני".

קומון: "אני מגלם את סימור, מנהיג מגניב. העתקתי חלק מתכונות האופי שלי לדמות של סימור. הכנסתי אליו את העניין של ההיפ הופ, שזה המקצוע שלי והאהבה שלי, וזה היה מדהים".

אלייז'ה ווד: "אני מגלם את מאמבל. בסרט הזה מאמבל עסוק בלסייע לבנו במסע וגם בלמצוא את הזהות האישית שלו ולגלות מיהו. אהבתי שמאמבל התבגר ומנסה להבין את תפקידו כאבא".

האנק עזריה: "אני מגלם את סוואן הגדול. מכיוון שהוא פינגווין מעופף כולם רואים בו גיבור על וסוג של גורו".

אין תמונה חוויות מאולפן ההקלטות

יצאת פינגווין!

בסרט לוקח חלק סביון גלובר, רקדן סטפס מדופלם מאוסטרליה, שהקליט את התנועות לדמות של מאמבל. כדי לעבוד עם סביון הוטסו כל השחקנים עד אוסטרליה הרחוקה, שם ביצעו יחד את עבודת הדיבוב. לחלק מהשחקנים זו הייתה חוויה מיוחדת לדבב באולפן עם עוד שחקנים.

"בגילי המתקדם אני למעשה מעדיף להקליט לבד, כמו למשל ב'משפחת סימפסון'", מספר האנק עזריה. "הסיבה לכך היא שאני מרגיש שבדרך הזאת הבמאי מתרכז במה שאני עושה. כשאני מקליט בלי אנשים אחרים אני אוהב להישאר באולפן לשעה-שעתיים ולנסות עוד טכניקות של דיבוב. כשעבדתי על הסרט הזה הבנתי שדיבוב עם אנשים אחרים יכול להיות ממש כיף. בחנו זה את הדמות של זה והייתה אווירה נעימה מאוד. מעולם לא התנסיתי בזה לפני כן".

אלייז'ה ווד מסכים: "זו הייתה באמת חוויה. לפעמים היינו מקליטים בזמן ששכבנו על הרצפה. היו רגעים מרגשים מאוד בזמן הדיבוב, וזו הייתה חוויה עוצמתית".
גם פינק נהנתה: "מעולם לא דיבבתי בעבר, אבל אני מרגישה בנוח בסטודיו. לעשות קולות מצחיקים היה בהחלט משונה, אבל מעניין".

רובין וויליאמס, שמנוסה בדיבובי סרטים, ביניהם "אלאדין", מספר: "כשעבדתי בסרטי אנימציה אחרים הקלטתי לבד. ב'אלאדין' זה היה פחות מורגש כי גילמתי כמה דמויות, אבל כאן זה אחרת, וזה נהדר לעבוד עם עוד אנשים".
איך הייתה הנסיעה לאוסטרליה?
אלייז'ה ווד:
"הנסיעה רק הפכה את כל החוויה למרשימה יותר. לא הלכנו כל איש לביתו, אלא שהינו באותו מלון, מה שגיבש את כולנו. מה שהיה מיוחד בעבודה על הסרט הוא שהיה לנו חופש בחירה והייתה הרגשה נפלאה של אלתור. לפעמים כדי להכניס אותנו לדמויות במאי הסרט היה מגיח מאחורינו, מושך אותנו ומכה אותנו בצחוק".

ספרו קצת על עבודת הדיבוב.
האנק עזריה:
"אני אוהב את העובדה שלדמות שלי יש מבטא סקנדינבי, ועבדתי עם מאמן הקול שלי כך שהמבטא יישמע אותנטי. בהמשך הבנו שדווקא הטעויות במבטא מצחיקות, כך שבכוונה שיבשנו את המבטא הסקנדינבי כדי להצחיק את הצופים".
אלייז'ה ווד: "אני השתמשתי בקול הרגיל שלי, למרות שבסרט הוא חלש יותר".
קומון: "רציתי לעשות קול חדש, אבל ג'ורג' מילר, הבמאי, רצה שאשאר עם הקול שלי. עכשיו כשאני צופה בסרט, משום מה הקול של הדמות שלי לא נשמע כמו הקול שלי, ואני אוהב את זה".
רובין וויליאמס: "אשה אחת אמרה לי שיש לי מבטא קובני, אז החלטתי להשתמש במבטא הזה עבור הדמות של רמון".

פינק חזרה לגזרה הזמרת פינק - תמיד יש פעם ראשונה לדובב | צילום: Asadorian-Mejia/Splash, Splash news

המשך יבוא?

"תזיזו ת'רגליים 2" הוא סרט מוזיקלי מאוד. יש בו שירים רבים, והזמרת המצליחה פינק לוקחת בו חלק גדול. "לא ידעתי שהשיר הראשון בסרט יהיה שלי, והתרגשתי מכך מאוד", מודה פינק. "הבנתי שאני צריכה לכתוב את השיר הטוב ביותר שאי פעם כתבתי בשביל הסרט. כשכתבתי את השיר שכחתי מהלחץ וחשבתי רק איך אוכל להגיע לאנשים מבחינה ווקאלית ולרגש אותם".

ג'ורג' הבמאי מספר שהוא בחר את קטעי המוזיקה כך שיתאימו לעלילה. "הפינגווינים מייצגים סגנונות מוזיקה שונים, כך שכל אחד יכול למצוא את הסגנון שהוא מתחבר אליו", הוא אומר.

>>כתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

>>השמעה בלעדית: יהודה לוי ומאיה בוסקילה בשירי הפסטיגל שלהם

 

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן