makoland

23 במאי: יום הצב הבינלאומי

היום, לפני 12 שנים, הרים ארגון הצלת הצבים האמריקני את יום הצב הבינלאומי. מאז ועד היום, התאריך נחגג ומצויין מדי שנה ושנה ברחבי העולם בדרכים שונות: מלהתחפש כמו צב דרך ללבוש בגדי קיץ ירוקים לאות הזדהות ועד חילוץ צבים שנקלעו לכבישים מהירים. עכשיו לשאלה החשובה באמת: איך אתם חוגגים את יום הצב הבינלאומי?

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 23/05/12 03:02:48
היום לפני צבים מתחפשים היום לצב? | צילום: freakingnews.com

בואו נגיד את האמת בפרצוף: השריון של הצב לא ממש הצליח להגן עליו מפני המעשים של בני האדם. השריון לא פעם שימש כחומר גלם לייצור תכשיטים, מסרקים ואפילו מניפות. ולגבי הבשר של הצב - הוא נחשב בקרב כל מיני אנשים למעדן, במיוחד כשהוא בא בתוך מרק צב. כך קרה שמיני צבים רבים, גם של צבי היבשה וגם של צבי הים, נכנסו להגדרה המפחידה של "סכנת הכחדה". וזה, חברים, עצוב ואפילו מאוד.

היצורים האיטיים להחריד, אך העדינים להפליא, נמצאים בסביבה למעלה מ-200 מיליון שנה ואנחנו רוצים שהם יישארו כאן! יש אנשים טובים באמריקה שהקימו למענם ארגון הצלה והם בחרו לציין ב-23 במאי את היום הבינלאומי למען המאבק החשוב הזה.

היום לפני צבים עם שריון כזה לא נשקפת לצב סכנת הכחדה | צילום: freakingnews.com

אז מה עושים היום אנשים ברחבי העולם? קודם כל, הם מתחפשים לצבים או לכל הפחות לובשים בגדים ירוקים (יש כאלה שמשאילים חולצה מחבר שאוהד את מכבי) ויוצאים לרחובות להפגין לטובת המחאה הצבית. החבר'ה שממש לוקחים את זה ברצינות מרחיקים לכת עד לכבישים המהירים, כדי לחלץ שם בזמן אמת צבים תועים בדרך.

ולסיום, עצה קטנה: אם אתם חושבים לקנות צב קטן וחמוד בחנות חיות, תחשבו שוב: על כל צב שמישהו קונה (בשביל לגדל אותו בכלוב או בקרטון), נוצר ביקוש ללכוד צב נוסף בטבע כדי "למלא את המדפים" מחדש בחנות. וזה עצוב. מאוד.

היום לפני צבים זה הכובע שליידי גאגא בטח תחבוש היום | צילום: freakingnews.com היום לפני צבים יאמי? לא כזה | צילום: freakingnews.com היום לפני צבים גם אנחנו רוצים שריון כזה בקיץ | צילום: freakingnews.com

 

>> בואו תקראו גם מה קרה אתמול

>> מחלקים לכם כרטיסים לסרט "גברים בשחור 3"

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן