makoland

בואו לחוג: רשימת הצעות לשעות הפנאי

התעמלות קרקע, טיסנאות, ג'ודו, שחיה, שח-מט, דרמה וכתיבה יוצרת, כל כך הרבה חוגים וכל כך מעט זמן. איך תבחרו את החוג שמתאים לכם?

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 21/12/10 12:07:55
ילדה מחזיקה מצלמה חוגי אומנות | צילום: Jess Wiberg, Istock

חוג הוא אחת ההזדמנויות הכי טובות שיש לכם לפתח את היכולות שלכם, להתנסות במה שאתם טובים, להנות ואפילו ללמוד משהו שהוא לא תנ"ך עם המורה דיצה. אז כדי שתוכלו להוציא את המיטב מהחוגים שאתם הולכים אליהם הבאנו לכם את המדריך הבא:

אחת הטעויות הגדולות שאתם יכולים לעשות היא להרשם לחוג רק בגלל שחברים שלכם משתתפים בו, את החברים אתם פוגשים בבית הספר, אחר הצהוריים ובשבתות, בחוג זו ההזדמנות שלכם לפתח את הכישורים האישיים ולא לעקוב אחרי הכישורים של החברים.

בשלב הראשון תחשבו מה אתם באמת אוהבים לעשות, מה מושך אתכם? ספורט, אמנות, מוזיקה או דרמה, זאת ההזדמנות שלכם ללכת עם הלב, אולי אפילו להתחיל לבנות קריירה לעתיד. סתם שתדעו, הרבה שחקנים וסלבס התחילו מחוג דרמה והרבה סופרים מפורסמים התחילו משיעורי כתיבה יוצרת.

זכרו, אל תתנו לאמא ואבא לדחוף אתכם לחוגים שהם רצו ללכת אליהם כשהיו ילדים, תגידו להם מה אתם באמת רוצים לעשות. לכל חוג יש שיעור ניסיון, אל תוותרו עליו, תרגישו חופשי ללכת לכמה שעורי ניסיון שאתם רוצים עד שתחליטו איפה המקום שלכם.

בכל זאת מתקשים להחליט? הבאנו לכם רשימה קצרה של אפשרויות, ממש על קצה המזלג, כי לא באמת אפשר לעבור על כל החוגים שקיימים:

מוזיקה – נינט, מאחורייך!

ילד מנגן בגיטרה חוגי מוזיקה | צילום: Cybermama, Istock

אם תמיד חלמתם לשיר או לנגן, וכל פעם שאתם רואים אודישן בכוכב נולד אתם מתים להיות שם, זה החוג בשבילכם, אם זה פיתוח קול, גיטרה או אפילו כינור. אם אמא אומרת שכבר מגיל 3 הייתם מתופפים על הסירים, תנו לכישרון שלכם לפרוח. מי יודע, אולי עוד כמה שנים תזכו להגיד "שירו איתי, ניצנים!"

אומנויות לחימה – ג'קי צ'אן מחפש יורש

ג'ודו אומנויות לחימה | צילום: kreci, Istock

ג'ודו, קראטה, טקוואנדו, קונג-פו, קרב מגע, כל אמנות לחימה כוללת עולם שלם מאחוריה, עם מגוון פילוסופיות ורעיונות שהם הרבה יותר מסתם ללכת מכות. חוגי אומנויות לחימה יעזרו לכם להתחבר לגוף שלכם, להעלות את הביטחון העצמי ולשפר את הכושר.

דרמה – מעופר שכטר ועד גילה אלמגור

אתם אוהבים לשחק ולא רק עם כדור, לעשות דמויות וחיקויים ובגן חובה הייתם מעלים הצגות לגננת? נראה שהבמה מחכה לכם. חוגי דרמה ואומנויות הבמה הם הזדמנות כיפית לפתוח את השחקן שיש לכם בפנים. אולי פעם עוד נראה אתכם בברודווי, הבימה או בדרמה יומית.

אמנות – צופן דה-וינצ'י

אם המחברות שלכם מלאות בדמויות, נופים וסתם קשקושים חסרי פשר במקום בהכתבות של המורה אולי כדאי שתמצאו מקום יותר ראוי לאומנות שלכם מאשר מחברת ספרות. ציור, צילום או קרמיקה, תנו לאמן שבכם את המקום שמגיע לו!

ספורט – עמרי כספי הבא

ילדה משחקת כדורסל חוגי ספורט | צילום: Rob Friedman, Istock

מגוון סוגי הספורט הוא כל כך גדול שקצת קשה לעבור עליו בכמה שורות, אבל אם אתם אוהבים ספורט אתם בטח כבר יודעים את זה לבד. אם זה כדורגל, שחיה, התעמלות אומנותית או אפילו סיף, זה המקום לשחרר את המרץ שלכם, להנות וגם לעשות כושר על הדרך.

מדעים וחשיבה – איינשטיין הצעיר

מדענית חוגי מדעים | צילום: David Bohrer, Istock

אם לרוץ ולקפוץ אף פעם לא דיבר אליכם במיוחד, ואתם מעדיפים לבלות את זמנכם בישיבה לא מאומצת, יש עוד דברים לעשות חוץ מלשבת מול המחשב\טלוויזיה. חוגי מדעים, מבוכים בדרקונים, שח-מט או אפילו חוגי מחשבים, אומרים שחנון זה הקול החדש.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: חוגים   שעות פנאי  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן