makoland

המדריך השלם לאירועי חנוכה

אז איפה אתם מבלים בחנוכה: בפסטיגלים? בפסטיבלים? בהפעלות? בסדנאות יצירה, בישול ואפייה? בהדלקת נרות המונית או במופע אש מרהיב? קבלו את מדריך האירועים השלם לילדים ולהורים

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 07/12/11 15:43:05
אירועי חנוכה תגידו, שמעתם על משהו מעניין בשבילי? | צילום: GK Hart/Vikki Hart, GettyImages IL

חוגגים בכייף

אירוע החנוכה המרכזי בתל אביב,"חנוכייף", יתקיים ביום ראשון, ה-15.12, בכיכר דיזנגוף בין השעות 11:00-17:00. ההפנינג יכלול מופעים והצגות, כמו "נס גדול יהיה פה" - מופע קסמים משעשע הכולל קסמים מיוחדים, "חנוכייאדה" - המחזת סיפור המכבים לצלילי דרבוקות, חלילי עץ ותחפושות, ו"מסיבת חנוכייף". במתחם האירוע גם יתקיימו מופעי אש מרהיבים.

לצד המופעים ייערכו סדנאות שונות: מדע לאור החנוכה – מופע אורות ומראות המשלב ניסויים השואבים השראתם מחג החנוכה, תוך שימוש בצבעי לייזר ועוד, חנוכית פסיפס  - סדנת יצירה, בה תוכלו להכין חנוכיה מעץ אשר כולה מעוטרת בפסיפס, ושולחנות אור - קופסת פלא מוארת אשר באמצעותה ניתן להעתיק ציורים ודימויים שונים בהתאם לחג.

למרבה השמחה, החוגגים יתכבדו בסופגניות, חנוכיות וסביבונים בחינם. והעיקר - הכניסה חופשית.

אין תמונה חנוכייף

כד השמן בפעולה

במוזיאון ארץ-ישראל בתל אביב יחגגו את חג החנוכה בשלל פעילויות לילדים ולמשפחה ברוח החג. המבקרים יוכלו לחזות במיצג כד השמן בפעולה - כד שייתן את שמנו ללא הפסקה כל ימות החנוכה וישחזר את נס כד השמן. הכד, פרי יצירתו המקורי של המעצב שרון שכטר, עשוי חימר ויוצג בביתן הקרמיקה במוזיאון.

אין תמונה מוזיאון ארץ-ישראל

בנוסף, במהלך החג יתקיימו סיורים מיוחדים בעקבות האור, סדנאות יצירה מוסיקליות, סדנת יצירת דגם חנוכיית ויטארז' צבעונית ובתי נרות בשלל צורות, וניתן יהיה לבקר גם בתערוכות במוזיאון ובפלנטריום.

מתי? 21, 22, 25-28 בדצמבר. עלות כניסה למוזיאון: 42 ש"ח למבוגר, לילד ללא תשלום. עלויות סדנאות יצירה ומשחק משימות: בין 15 ל-20 ש"ח. רח' חיים לבנון 2, רמת אביב, תל-אביב. לפרטים נוספים: 03-6415244 | אתר המוזיאון.

שיגעון בצפון

אזור העמקים שופע אטרקציות ולרגל חנוכה מתקיימים מגוון אירועים באתרים השונים: ב"כפר קדם" שבמצפה הושעיה יתמקדו במרד בשילוב מסע אל ההיסטוריה, בדבורת התבור תתקיים חגיגת נרות ויצירות, במוזיאון עין דור יתקיימו פעילויות בין עבר להווה עם סדנאות יצירה מכלים עתיקים והכנת שמן זית.

מה עוד? במחלבת "תנובה" תוכלו ללמוד על תהליך הייצור של הגביע. ניתן יהיה ליהנות גם מחוויה חקלאית ומאווירת חג בשביל פרות החלב, מסיורים וסדנאות לחנוכה בבית הבד האקולוגי "ריש לקיש", מצפייה בברווזים בעונת החיזור ב"ברווזים בכפר", מחוויית דיג ומהצגה בפארק הדייג, מסדנאות קולינאריות לילדים ב"חוות דרך התבלינים", מחוויית טיסה בכדור פורח עם רייז-אפ ומעוד מגוון אטרקציות ופעילויות לחג. בקיצור, יש מה לעשות בצפון במשך שמונה ימים.

מתי? 21-28 בדצמבר. לפרטים נוספים אודות האירועים בעמק יזרעאל וברמת מנשה: 04-6520013/095 | www.emek-tour.org.il

טיולים בצפון: תצפית על עמק יזרעאל מחכים לכם בצפון

ניסויים ונפלאות

סקרנים איך הסביבונים נעים על צירם? פעילות החג בגן המדע במכון ויצמן היא בדיוק בשבילכם. שם תוכלו להיחשף לתופעות הנפלאות הנלוות לסיבוב דרך הדגמות מדעיות, משחקים ופעילויות יצירה. פעילויות החג ישיבו לכם על השאלות: שמן ממשיך לצוף על מים כשהם בתנועה סיבובית? האם סיבוב יכול לעזור לעכבר להרים פיל? וכמובן, איך הסיבוב יכול להשאיר דברים יציבים, החל מסביבונים ועד מטוטלות, כדורים וכוסות מים.

איפה? גן המדע, מכון דוידסון לחינוך מדעי, מכון ויצמן. מתי? 21-28 בדצמבר, בימים א'- ה' בין השעות 10:00-17:00, ובשישי בין השעות 10:00-14:00. עלות כרטיס: 30 ש"ח, עלות כרטיס משפחתי (הורים וילדים עד גיל 18): 110 ש"ח. מידע נוסף באתר גן המדע.

אין תמונה גן המדע

למי קראת שמנא?!

אין תמונה שמנא

בית הבד המשפחתי שמנא במושב חגור מזמין את הקהל הרחב לחוויית חנוכה סיפורית וציורית. השחקנית ומספרת הסיפורים לילך צור תנחה תיאטרון סיפור הכולל שימוש במסיכות, תחפושות ודמויות שונות, באווירת חג החנוכה ועולם שמן הזית. בנוסף, תתקיים הדלקת חנוכייה חגיגית ומשותפת. הפעילות מתאימה לילדים בגילאי 3-10. ניתן גם לבקר במרכז המבקרים הכפרי של בית הבד שפתוח לטעימות ולקניות.

מתי? 23-24 בדצמבר, בשעות: 10:00, 12:00, 14:00. מחיר: 25 ש"ח. לפרטים נוספים: 03-9033380 | www.shamna.co.il.

מודיעין שלום

באזור חבל מודיעין יתקיימו מלא אירועים לחנוכה, במרחב בו חיו ולחמו המכבים המפורסמים. תוכלו לצאת לסיור חינמי בעקבות אחרוני המרד בקברות המכבים בשילוב מופע מרתק של  שחקני "תיאטרון אספלט"  ובהדרכת קק"ל. אפשר להצטרף גם לטיול ניווט משפחתי עם כתב חידה באזור תל חדיד.

בנאות קדומים יהיו הצגות וסדנאות הפקת שמן זית והכנת סופגניות. בפארק הקופים יתקיים מסע מרתק בין הכלובים השונים עם סדנאות יצירה ופינת חי עם אטרקציות. בכפר הנוער בן שמן יהיו מבחר טיולים ברגל, על סוסים או באמצעות ריינג'רים ועוד. חלק מהאירועים תלויים במזג האוויר, כמובן.

מתי? 21-28 בדצמבר. לפרטים מלאים:  03-9728999 | באתר מועצה אזורית חבל מודיעין.

אין תמונה "תיאטרון אספלט"

בעקבות האור של ביאליק

בית ביאליק בתל אביב פותח את שעריו לילדים בחנוכה ומזמין אתכם לסיורים, סדנאות והצגות תוכלו, למשל, לצאת לסיור בבית ביאליק ולאסוף את המאורות החסרים בחנוכיה. במהלך הסיור תשלימו את המאורות השונים תוך היכרות עם מפעליו השונים של המשורר ח"נ ביאליק כמשורר,  כמחיה השפה,  כסופר ילדים ועוד.

ביקור בבית העיר יקח אתכם למסע בין נסים ואורות. במהלך הסיור תכירו את הנסים השונים שקרו בעיר תל אביב ותפגשו עם דמויות שונות הקשורות לנסים הללו. לסיום, תדליקו את חנוכיית העיר.

מתי? 21-28 בדצמבר, בין השעות 10:00-14:00. מחיר כניסה לשני הבתים (בית ביאליק ובית העיר) לילד: 40 ש"ח, ולמבוגר: 20 ש"ח. תוספת להצגה: 25 ש"ח.

אירועי חנוכה בעקבות האור | צילום: Michele Westmorland, GettyImages IL

חג העתיקות

חג החנוכה הוא ללא ספק החג המושלם להפנינג של רשות העתיקות. המרכזים הארכיאולוגיים שלה ברחבי הארץ יפעילו במהלך החג סדנאות בנושא "אור ומאור". מדובר בפעילות חוויתית ללא תשלום או בתשלום סמלי, החושפת את המשתתפים לעולם הממצאים העשיר שנתגלה בחפירות ארכיאולוגיות, המשויכות לתקופת החשמונאים.

הפעילויות יכללו שפע של סדנאות ותחנות יצירה, ביניהן: הכנת נרות חשמונאים, הפקת שמן זית למאור, יצירת מטבעות חשמונאים, הדמייה של חפירה ארכיאולוגית באוהל מיוחד ועוד.

לפרטים על הסדנאות ברחבי הארץ כנסו לאתר רשות העתיקות: http://www.antiquities.org.il.

אין תמונה רשות העתיקות

מיכל נגרין מארחת

הנה פעילות שעשויה לעניין במיוחד את הבנות והאימהות - חג אורים "בעולמה של מיכל נגרין". לכבוד החג מזמינה המעצבת לראות תצוגה של פריטים ייחודיים שהיא יצרה במהלך השנים בסימן אור. מה למשל? חנוכיות סגנוניות, נברשות מרהיבות, מעמדים לנרות ועוד. כל אלה יוצגו במרכז המבקרים של נגרין.המבקרים בחנוכה יתכבדו במשקאות חמים, סופגניות ועוגות. כמו כן, על גג מרכז המבקרים תוצב לאורך החג חנוכיה מרהיבה, פרי יצירתה של המעצבת.

את הביקור יש לתאם מראש בטלפון: 03-5553326. כתובת: 5-7 כ''ט בנובמבר, בת-ים.

אין תמונה מרכז המבקרים של מיכל נגרין

שמייח במגדל

פעילות חנוכה במוזיאון מגדל דוד תוקדש השנה לחשמונאים ולתקופה החשמונאית. דמויות מתקופת החשמונאים יפגשו את ההורים והילדים בסיור מודרך במצודה, שבמסגרתו ישולבו תחנות שונות: בתצפית יפגשו עולה רגל, ילכו על החומות וירדו לחומה החשמונאית העתיקה, יכירו את אבני הבליסטראות, ייחשפו לחפיר שייפתח בחנוכה למבקרים, ויתאמנו בהפעלת הקטפולטות – כלי ששימש להעפת סלעים למרחקים גדולים. הסיור יסתיים בחדר בית שני ובמפגש עם דמותה של מרים החשמונאית.

בנוסף יתקיימו במוזיאון שעות סיפור עם גיא אלון – מבחר סיפורים ואגדות סביב האור, ניסים ונפלאות. פעילות יצירה תתקיים במסגרת התערוכה החדשה "'ירושלים בארבע ידיים", שבה תוכלו לראות סרטי אנימציה של עמנואל לוצאטי וג'וליו ג'יאניני.

ההשתתפות בפעילות כוללת כניסה למוזיאון וביקור בתערוכות ובחדרי התצוגה השונים. הפעילות מתאימה לילדים בגילאי 5-10.

מתי? 25-28 בדצמבר, בין השעות 10:30-16:00. עלות כרטיסים: לילד 35 ש"ח, למבוגר 25 ש"ח. למידע נוסף בקרו באתר של מוזיאון מגדל דוד: www.towerofdavid.co.il. ניתן להזמין מקומות בטלפון: 02-6265333 וגם 2884*.

אין תמונה מגדל דוד

 

>>רוצים לזכות בביקור מאחורי הקלעים ובזוג כרטיסים למחזמר "שובו של הג'יני"?

>>הסלבס שלנו אוהבים חורף

 

>>מחפשים בנרות: כל האירועים וההמלצות לחג החנוכה

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן