makoland

התעלומה הגדולה: טינטין יוצא לדרך!

תכירו את טינטין, עיתונאי חכם בעל חוש צדק מפותח. בסרט החדש "הרפתקאות טינטין" הוא נקלע לתסבוכת מסוכנת, ולעזרתו מגיעים קפטן רגזן, שני בלשים וכלב אחד. החבורה יוצאת למסע מותח ומרתק במרדף אחר הפושעים וגילוי האמת. האם הם יצליחו במשימתם?

דודו בן שטרית | מעריב לילדים | פורסם 06/11/11 14:25:01
אין תמונה טינטין: עיתונאי צעיר וסקרן

אנחנו שומעים את המילה “צדק" הרבה בזמן האחרון. כולם רודפים אחרי הדבר הכי חשוב בעולם - האמת. כולם רוצים שהאמת תצא לאור ושכל הנוכלים בעולם (באשר הם) יילכדו. אבל האמת היא שאת העבודה השחורה של חשיפת האמת אנחנו בדרך כלל משאירים לאנשים מנוסים מאיתנו, נכון? אני בטוח שרובכם אומרים לעצמכם “נכון שיש כנופיית נוכלים שמרמה את כולם, אבל נראה לי שאני אתן לרפי גינת למצוא אותם". ויש עוד כמה גיבורים כמוהו: אילנה דיין, אמנון לוי, גדי סוקניק ועוד עיתונאים חוקרים כמותם שאנחנו שומעים עליהם קצת פחות, אבל קוראים את הכותרות שלהם בעיתונים.

אבל האמת היא שכשרפי גינת ואילנה דיין היו בגילכם היה גיבור קומיקס, עיתונאי חוקר ממש כמותם, בשם טינטין, שהפתיע בכל פעם בעלילה חדשה ומרתקת שחושפת תעלומות מסתוריות מסביב לעולם. אתם בטח שואלים את עצמכם למה אנחנו מספרים לכם עכשיו על גיבור קומיקס שהסבים והסבתות שלכם קראו בתור ילדים. או, שאלה מצוינת. הסיבה לכך היא שממש עכשיו מגיע למסכי הקולנוע סרט חדש בשם "הרפתקאות טינטין" בכיכובו של גיבור העל הוותיק, והוא עבר מתיחת פנים רצינית. הוא כבר ממש לא נראה כמו גיבור סיפורי ילדים משנות ה-50!

החיפוש אחר האוצר

אז מה בעצם קורה בסרט החדש, ומיהו בדיוק טינטין? אז ככה: טינטין הוא עיתונאי צעיר, וחברו הטוב ביותר הוא כלבו סנואי. כפי שכבר סיפרנו לכם, השניים מככבים בהמון סיפורי הרפתקאות בספרי הקומיקס של המאייר הבלגי הרז'ה. בסרט החדש הם יוצאים להרפתקה חדשה, שמתחילה בספינה מוזרה שבתוכה הם מגלים מטען מסתורי שמוביל אותם למסע מופלא מסביב לעולם. בדרך הם כמובן מסתבכים בצרות, ואליהם מצטרפים גם חברים טובים: הבלשים תומפסון ותומפסון והקפטן הרגזן, האדוק. ואת סנואי הרחרחן שתמיד מוצא את הרמזים הנכונים כבר הזכרנו?

טינטין הוא לא סתם עוד כתב בעל חוש צדק מפותח שתמיד מעוניין להוציא את האמת לאור. הוא גם טיפוס די חכם ותמיד מוצא דרכים מיוחדות ומקוריות להערים על יריביו. בסרט הזה הוא פוגש ביריב קשה במיוחד: איוונוביץ סכרין, שטוען במהלך חקירתו שטינטין גנב אוצר חשוב מאוד מהספינה המסתורית. החוקר הצעיר מתחיל את מסעו כשנודע לו כי הספינה השקועה שייכת לאבות אבותיו של קפטן האדוק, אבל מה שהוא לא יודע זה שהוא לא היחיד שמחפש אחר האוצר. כך הוא פוגש באיוונוביץ, שאגב, מדובב על ידי דניאל קרייג, כוכב סרטי "ג'יימס בונד" האחרונים.
אז מה בדיוק מסתורי כל כך בספינה העתיקה? האם טינטין וחבריו יצליחו לחשוף את האמת, והאם איוונוביץ יתפוס את טינטין? את כל התשובות תמצאו בסרט!

אין תמונה הוא לא היחיד שמחפש אחר האוצר

בדרך למסך הגדול

אבל עלילת הסרט היא לא הדבר היחיד שהופך את הסרט הזה לסרט מיוחד. בטח תשמחו לשמוע שלצורך יצירת הסרט הזה התאגדו יחד שני ענקי קולנוע אדירים מהוליווד: סטיבן ספילברג ופיטר ג'קסון. הם אלה שלקחו את הדמות המצוירת מספרי הקומיקס הישנים והפכו אותה לכוכבת סרט אקשן עתיר אפקטים. רק כדי להכין אתכם למה שצפוי לכם ב"טינטין" נזכיר לכם כמה מהעבודות הקודמות של המפיקים הענקיים. ספילברג הביא לנו את "אי.טי", "פארק היורה", "מלחמת העולמות" ועוד, ופיטר ג'קסון הביא לנו שוברי קופות כמו "שר הטבעות" ו"קינג קונג", וחברת ההפקות שלו אף יצרה את האפקטים ל"אווטאר". אז תארו לעצמכם כמה מוצלח יהיה "טינטין".

אבל למרות שלשני היוצרים יש עבר עשיר ביצירת סרטי אקשן עתירי תקציב, היה חשוב לשניים להישאר נאמנים לספריו המקוריים של הרז'ה. אז אם תקפצו לסרט ותאהבו את הדמויות, את האווירה ואת המתח, אנחנו בטוחים שתאהבו גם את הספרים. מומלץ מאוד לעבור בחנות הספרים בדרך חזרה מהקולנוע.

>>הכתבה המלאה פורסמה בעיתון "מעריב לילדים" של השבוע

>>ענו על חידון וזכו בכרטיסים לסרט

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן