makoland

איך יודעים כשאוהבים?

יש לכם פרפרים בבטן, אתם לא אוכלים ואתם שמחים כל הזמן? יכול להיות שאתם מאוהבים. בואו לקרוא את המדריך שלנו

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 10/03/11 12:05:26
אין תמונה רוצים להיות קרובים למושא אהבתכם?

הרבה אנשים שאלו את עצמם את השאלה "איך אני יודע/ת שאני אוהב/ת?", אך מעטים הם אלו שבאמת שיודעים לענות עליה. מה שמרגיש כאהבה עבור בן אדם אחד יכול להתפרש רק כחיבה אצל אחר. יש אנשים שמתאהבים בקלות ויש כאלה שעוברים מסע ארוך עד שהם פותחים את ליבם. זה יכול להיות מסובך בעיקר בגיל צעיר, כי אתם לא ממש יודעים מהי אהבה, ואין לכם ניסיון עם הרעיון הזה של "התאהבות". מה גורם לכם לרצות אהבה רומנטית עם אדם אחד ולא עם אחר? איך הלב שלכם בוחר את מי לאהוב? ולמה אהבה נגמרת? כל כך הרבה שאלות בלי תשובה ברורה.

אם תשאלו מישהו מנוסה, איך יודעים שאוהבים הוא יגיד לכם שפשוט יודעים. זו תשובה נכונה, אבל ממש לא מספקת. ובכלל מה זו אהבה, ואיך מבדילים בינה לסתם הידלקות או חיבה? כדי להבין את הרגש הבלתי נשלט הזה הרומאים אמרו שמלאך שובב בשם קופידון יורה חץ אהבה בשני אנשים תמימים ובאמת לפעמים נדמה שהאהבה פוגעת בנו כמו חץ מהשמיים.

אז איך בכל זאת, אפשר לדעת שאנחנו מאוהבים? שוב, כשאתם באמת מאוהבים, אתם פשוט יודעים את זה, כי מעולם לא הרגשתם דבר דומה. כשאתם בשלבים הראשונים של ההתאהבות אתם תחייכו בלי סיבה, תרצו לשיר ברחובות, תרגישו כשאילו אתם עפים באוויר ותבינו סוף סוף למה כולם מתכוונים כשאומרים 'פרפרים בבטן', ובכלל, אפילו תשימו לב שהשמש זורחת במיוחד בשבילכם. פשוט כי כשאתם מאוהבים משתחררים להם חומרים במוח שיגרמו לכם להרגיש הכי טוב בעולם, 'סם' טבעי שימרח לכם חיוך דביל על הפנים.

חוקרים רבים תהו בשאלו "מהי אהבה" והגיעו לתשובות די מעניינות., ד"ר הלן פירסט אפילו ניסחה כמה סימפטומים שיעזרו לכם להבין אם אתם חולי-אהבה.

אהבה בכל הגוף: גם האנשים הכי בטוחים בעצמם יכולים להרגיש מאויימים, חסרי מנוחה ואפילו מפוחדים ליד מושא אהבתם. הרגשות שבלב ישפיעו עליכם גופנית, יכול להיות שפתאום תחווירו, תזיעו בצורה מוגברת, תרגישו רעידות, סחרחורת חולשה בברכיים ופרפרים בבטן. כן, זה בהחלט נשמע כמו מחלה קשה.

לא לישון ולא לאכול: אם פתאום תאבדו את התיאבון או לא תצליחו להרדם אך בכל זאת תהיו מלאי אנרגיה ואפילו קצת היפר-אקטיביים, תדעו שהאשם הוא המוח שלכם. הורמון בשם "דופמין" מתחיל להשתולל לכם בראש, וגורם לכם להרגיש בעננים.

המחשבות עפות: מושא אהבתכם מקבל מה שהפסיכולוגים מכנים "משמעות מיוחדת" והוא הפך בעיניכם לייחודי, חשוב ובעצם די נהיה מרכז עולמכם. ואתם משקיעים את כל האנרגיה והמחשבות שלכם בכל דבר שקשור לאותו בן אדם. ההורמון דופמין גורם לכם לתשומת לב מיוחדת, אתם תחשבו ותדברו הרבה פתאום רק על עליו או עליה, ומחקרים הוכיחו שכשאתם מאוהבים, אתם מבלים כ-85 אחוז מהזמן שלכם במחשבות על אהובכם.

שינויים: אתם תשימו לב שדברים שתמיד ידעתם על עצמכם מתחילים להשתנות, אם זה סגנון הלבוש שלכם, הדרך בה אתם מדברים, הבילויים שלכם ואפילו העקרונות. אתם מוכנים לעשות הכל כדי למצוא חן בעיניי זה או זו שאתם אוהבים.

זוג מאוהב 1 אהבה. אתם תדעו כשתרגישו | צילום: Iconogenic, Istock רולר-קוסטר: אהבה היא כמו רכבת הרים, והיא תעיף אתכם בין ההרגשות הכי חיוביים להכי שליליים תוך זמן קצר. כשהדברים טובים אתם תרגישו בענן התשיעי, אך אם היא פתאום לא עונה לכם או שהוא מתנהג בקרירות אתם תרגישו שסוף העולם הגיע.

משקפיים ורודים: אהבה גורמת לכם לראות את השני בצורה מושלמת, ואפילו אם תראו פגמים במי שאתם אוהבים הם יראו לכם הם יראו לכם חמודים ומקסימים להפליא. כמו שאומרים, האהבה עיוורת, ואתם מוכנים ללכת רחוק כדי לשמור על האשליה שמי שאתם אוהבים הוא האדם הכי מושלם עלי-אדמות.

איתו ורק איתו: אתם רוצים להיות רק עם האדם שאתם אוהבים, וכל שאר האנשים בחייכם הופכים לקצת פחות חשובים. אתם רוצים להיות 'איתו ורק איתו', והוא הופך להיות האדם הכי חשוב בחייכם, לפעמים גם על חשבון אחרים.

אתרי היכרויות רואים הכל במשקפיים ורודים | צילום: PeskyMonkey, Istock אחד הרגשות שאנחנו נוטים לבלבל עם אהבה, הוא הידלקות או משיכה, גם הם רגשות מאוד חזקים, אך הם מבוססים יותר משיכה חיצונית ופחות על איכפתיות אמיתית. אנחנו יותר נוטים להידלק על אנשים שאנחנו לא ממש מכירים, כאלו שאנחנו יכולים להדביק אליהם אילו תכונות שנרצה. כשאנחנו דלוקים על מישהו אנחנו נרצה 'לטרוף' אותו ופחות להיות לידו ולהקשיב למה שיש לו להגיד, ובגלל שהטלוויזיה והסרטים מוכרים לנו שני רגשות אלו במין עסקת חבילה אחת קל להתבלבל ביניהם, במיוחד כשלא ממש מנוסים.

אהבה היא אולי הדבר הכי טוב שיקרה לכם בחיים, היא מתרחשת כששני אנשים רוצים לעשות טוב אחד לשנים, והיא לא מבוססת על קנאה, רכושנות ורצון תמידי 'לבדוק' את מי שאתם אוהבים, דברים אלו רק יגרמו לכם להרוס את מה שיש ביניכם. אהבה היא כשאתם מוכנים למסור את הלב שלכם לבן אדם אחר, ולדעת שהוא ישמור עליו טוב יותר מכם, אהבה צריכה לגרום לכם להרגיש טוב, להיות אנשים טובים יותר, לדאוג פעם אחת בחיים מישהו אחר יותר משאתם דואגים לעצכם, לא לגרום לכם להרוס את עצמכם. וכל דבר שהוא פחות מזה הוא כנראה לא אהבה.

>> גיליתם שאתם מאוהבים? כך תספרו את זה למושא אהבתכם

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: אהבה   זוגיות   התאהבות  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן