makoland

חדש במקולנד: מדור עצה אישית

החיים הם לא פיקניק: בית ספר, חברים, הורים, מבחנים ועוד הרבה דברים שיש לכם על הראש. אז אם יש לכם בעיה ואתם לא מרגישים בנוח לדבר עליה, אתם מוזמנים לכתוב לנו אותה, ורות הפסיכולוגית תשמח לעזור לכם. והפעם: מה עושים כשהחברה הכי טובה כבר לא כל כך טובה אלינו?

ד"ר רות אנגל אלדר | מעריב לילדים | פורסם 07/05/12 14:18:17
חברות הכי טובות שולם שולם לעולם? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

יש לי חברה טובה מאוד, אבל אני מרגישה שהיא לא כל כך שמה עליי. הרבה פעמים היא צורחת עליי ופוגעת בי, וגם לפעמים היא מעדיפה חברות אחרות עליי. אבל אני לא יכולה “להיפרד" ממנה. לפעמים היא עוזרת לי מאוד אבל רוב הזמן היא רק פוגעת בי ולא מתייחסת אליי, אבל החברות שלנו חשובה לי מאוד. מה לעשות?

 

שלום לך,

הופתעתי מעט כשקראתי את פנייתך. את מציינת שיש לך "חברה טובה מאוד" ולאחר מכן מפרטת שהיא אדישה אלייך, צועקת עלייך, מעדיפה חברות אחרות. קצת קשה לי להבין מדוע את רואה בה חברה טובה ואפילו "מאוד". האם ייתכן שהאזכור שלך שלפעמים היא עוזרת לך לא לגמרי מדויק והיא מספקת לך הרבה יותר מכך במסגרת הקשר שלכן?

הרושם שאני מקבלת הוא שאולי את מצפה ממנה להרבה יותר משהיא יכולה להעניק לך, מדברת איתה על כך, מתלוננת על כן, והיא מנסה להדוף מעט מהלחץ שאת מפעילה. האם אני צודקת בהנחה שלי? אני מסיקה זאת מהאזכור שלך שלעתים היא מעדיפה חברות אחרות על פנייך. האם אין זה נכון ובסדר גמור מצדה לחלוק את חברותה גם עם אחרות?

חברות הכי טובות לתת לחברה קצת ספייס | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

אני משוכנעת שאם המצב ביניכן הוא כפי שאת מתארת לא היית מעוניינת כל כך בקשר ומוצאת דרך להתנתק ממנה. סביר יותר להניח שחברתך אכן מקיימת איתך קשר טוב ומספק מהרבה בחינות ולכן גם קשה לך להיפרד ממנה.

אני מציעה שתיתני לחברתך מעט מרחב גם לחברויות אחרות ותצפי מהקשר את מה שהיא באמת יכולה להעניק לך: עזרה, תמיכה, אוזן קשבת ועוד. תחשבי שזו תהיה, במידה מסוימת, ה"נתינה" שלך בחברות שלכן מאחר שחברתך, עד כמה שהבנתי, אינה זקוקה לקשר הדוק ובלעדי.

חברות הכי טובות להישאר או להיפרד? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

אם את אכן אוהבת ואכפתית התחשבי בצרכים אלו שלה והתגברי על הדחף לחוש קנאה ומצוקה שייתכן שגורמות לה להתפרץ עלייך. היה ותנהגי לפי הצעתי ויתברר לך שהיא ממשיכה לפגוע בך, שאלי את עצמך אם אכן כדאי לך להמשיך בקשר איתה או לנתק למרות הכאב הכרוך בכך. בהצלחה.

 

 

רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

>> ג'סטין ביבר חושף לראשונה את האמת

>> יודעים מה? מתחשק לנו לפנק אתכם עם הספר החדש "הכנפיים של הנלי"

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן