makoland

קונג פו, מבוכים ודרקונים או תופים - באיזה חוג אתם בוחרים?

הזמן הפנוי שלנו כל כך יקר שאם כבר אנחנו בוחרים להקדיש אותו לחוג - כדאי שנעשה טוב טוב חושבים על איזה סגנון אנחנו הולכים. סיון תם סוקרת את עולם החוגים והאפשרויות שהוא מציע

מקולנד | פורסם 13/09/10 12:08:07
נלחם במשך שעות. דודי סלע, ארכיון טניס: חזק בחוגים | צילום: רויטרס

כל שנה מחדש אנחנו עומדים בפני שאלה קשה, לאיזה חוג אנחנו הולכים להצטרף השנה? יש כל כך הרבה אפשרויות עד שהראש מסתחרר וכבר לא יודעים במה לבחור.

אנחנו פה כדי לעשות סדר קטן במחשבות וכדי שנהיה בטוחים שאנחנו הולכים לבחור את החוג שמתאים לנו ביותר ושגם נעשה בו המון כיף. חשוב להדגיש כמובן שבנות יכולות ללכת לחוגים שגם בנים הולכים אליהם, אין הפרדה וכולם יכולים להירשם לכל חוג כל עוד טוב להם והם נהנים.

חוגי ספורט

מי לא אוהב ספורט? זה השיעור הכי מועדף בבית ספר, המורה תמיד נותנת לבנים כדורסל ולבנות מחניים, אבל אם אתם ממש מתחברים לשיעור, אז למה לא להמשיך את ההנאה גם אחרי בית ספר?

אופציה אחת - לשחק בקבוצת כדורסל /כדורגל אמיתית ומקצועית, לייצג את הישוב או את העיר שלכם בתחרויות חשובות ומגניבות ובעיקר להיות עם חברים וממש ליהנות.

וכמובן שיש בספורט עוד כל כך הרבה תחומים: התעמלות קרקע, התעמלות אומנותית, שחיה, ריצה, טניס, הוקי רולר ועוד.

והכי חשוב לזכור: יוצא לכם מזה גוף בריא ונפש בריאה - שניים במחיר אחד.

אומנויות לחימה

אליס שלזינגר אומנויות לחימה: ג'ודו | צילום: עודד קרני

כמובן ש"אלימות לא בבית ספרנו" אבל במתנ"ס (מרכז תרבות נוער וספורט) דברים הולכים קצת אחרת. אל תדאגו לא באמת הולכים שם מכות, מדובר באומנויות לחימה. כן כן, אומנות.

מטרתן של אומנויות לחימה היא לחזק את יכולת השליטה הנפשית והגופנית, לפתח את כושר הריכוז והביטחון העצמי ובנוסף ללמוד ערכים וכבוד כלפי הזולת וליישם יכולות וכישורים אלו בכל תחומי החיים.

אומנויות לחימה להנאתכם: ג'ודו, קראטה, קרב מגע, קונג פו ,טאי צ'י  וכו'.

חכמים ומתחכמים

ילדה יושבת וחושבת חוגי חשיבה: כן, זה די מגניב | צילום: istockphoto

חוגי חשיבה ופיתוח הידע יש המון ובשפע. המטרה שלהם: לפתח את החשיבה כמובן, וגם ליהנות. היתרון - לא חייבים להיות ספורטאים מצטיינים כדי להירשם לחוגים אלו. ולא זה ממש לא חנוני להצטרף לחוגים מהסוג הזה – זה דווקא הכי קול ומגניב. אז מה אתם אומרים?

האופציות: חוג שחמט, מבוכים ודרקונים, טבע, אנגלית, מתמטיקה, אלקטרוניקה, מדעים. מי יודע, אולי אתם תהיו המדענים או הפרופסורים הבאים של ישראל.

אומנויות

אין תמונה חוגי אומנות: ציור,פיסול ועוד המון

אם אתם לא הכי בכושר או שאתם לא ממש מצטיינים בלמידה, אבל אתם דווקא כן יצירתיים בטירוף - חוגי האומנות הם ה-דבר בשבילכם. אוהבים לפסל, לצייר, לתפור, לצלם, לערוך, להדביק, לעצב? מקומכם בחוג האומנות מובטח. 

באומנות אין מקום לטעויות - אתם מביעים את הרגשות שלכם בכל צורה שתרצו, ואפילו הדבר הכי קטן שתיצרו לבד הוא אומנות. האומנות שלכם!

ויש עוד סוג של אומנות: אומנויות הבמה. אם אתם רואים מעליכם את אור הזרקורים, קהל מוחא כפיים בחוזקה, אתם בקדמת הבמה והמסך עולה - כנראה שנולדתם להיות כוכבים. את זה תוכלו להגשים לאט בזכות חוגי אומנויות הבמה.

בשיעורי משחק ותיאטרון תלמדו איך לומדים טקסטים בעל פה, אלתורים ובסוף השנה אולי אפילו תעלו הצגה ותהיו הכוכבים הראשיים.

אוהבים לשיר? מרגישים שנולדתם עם מיקרופון ביד? פיתוח קול, מקהלות ולהקות הנוער הצעירות הם המקום בשבילכם.

מתחברים לצד המוזיקלי שבכם? אוהבים גיטרות? תופים?פסנתר ?ואפילו חלילית וצ'לו? הקונסרבטוריון  מזמין אתכם ללמוד לנגן על כל כלי נגינה שתחפצו.

אוהבים לרקוד? להזיז את גוף לצלילי המוזיקה הקצבית או הקלסית, המקפיצה או הרגועה? חוגי הריקוד הם בשבילכם, ויש כל כך הרבה סוגים שבטח תרצו את כולם : פלמנקו, בלט, הורה, היפ הופ ,ג'אז, קלאסי, מודרני, פויינט ועוד רבים וטובים.

בקיצור, כמו שכבר הבנתם, יש כל כך הרבה חוגים ושיעורי העשרה - אבל הכי חשוב הוא שתלכו בדיוק עם מה שאתם רוצים, ולא עם מה שההורים או החברים אומרים. בהצלחה!

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגיות: חוגים  
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן