makoland

הנסיכות הקסומות

מרפונזל דרך סינדרלה וזינה ועד לפיונה. קבלו סקירה מלכותית של כל הנסיכות הכי מיוחדות, מגניבות ומכשפות על המסך

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 22/12/11 13:37:00

נסיכה קסומה נסיכה קסומה | צילום: Olena Chernenko, GettyImages IL

אולי זה היופי המכשף, אולי הסיפורים המרתקים, אולי השמלות המתנפנפות, אך בנסיכות תמיד היה משהו קסום. טוב, אולי זה פשוט עניין הירושה... הנסיכות העדינות מהסרטים הראשונים של דיסני עברו כמה מהפכים בשנים האחרונות והפכו ללוחמות, מצחיקות או ירקרקות. כדי לתפוס את כל הקסם המלכותי הזה בחרנו בשבילכם את הנסיכות הכי מגניבות שהופיעו אי פעם על המסך הקטן והגדול. רשימה עם דם כחול!

רפונזל

מאיפה את מוכרת לי: "פלונטר"

מחזיקה בכתר: מנדי מור (בגרסה האנגלית), משי קליינשטין (בגרסה העברית)

שנת מלכות: 2010

רפונזל היא לגמרי אחת הנסיכות המגניבות שיצא לנו לראות על המסך. היא יפה, מצחיקה ומחלפות השיער הבלונדיניות שלה הופכות אותה לסוג של גרסה נשית לשמשון הגיבור. במשך 18 שנים הייתה נסיכתנו שבויה במגדל על ידי מכשפה מרשעת עד שלמגדלה הגיע גנב שרמנטי. הם כמובן ברחו מהמגדל ויצאו להרפתקה משותפת בסיומה (זהירות, ספויילר) התחתנו וחיו בעושר ואושר, כמו בכל אגדה אחרת. אך כל זה הרבה פחות מעניין מהשאלה העיקרית איתה אנחנו נשארים אחרי צפייה בסרט: באיזה שמפו היא משתמשת?!

מיה תרמופוליס

מאיפה את מוכרת לי: "יומני הנסיכה"

מחזיקה בכתר: "אן הת'אווי"

שנות מלכות: "יומני הנסיכה" – 2001, "אירוסים מלכותיים" - 2004

אם יש נסיכה שלא מתאימה לרשימה הזו, זו ללא ספק מיה תרמופוליס, לפחות בגלגול הטרום נסיכותי שלה. למרות שהיא ממש לא רוצה בכך, היא מגלמת את חלומה של כמעט כל נערה על הפלנטה - לגלות בגיל 15 שאת נסיכה!

למיה, איך לומר... לוקח קצת זמן להתרגל לרעיון והיא עושה כמה פדיחות מלכותיות לפני שהיא הופכת לנסיכה אמיתית. אבל אחרי המהפך שעורכת לה סבתא - היא לגמרי מהממת (ובינינו, לא ממש הצליחו לעבוד עלינו, גם הררי שיער מקורזל לא ייקחו לאן הת'אווי את היופי). עכשיו ברצינות, אפשר לסדר גם לנו איזה מדינה קטנה באירופה?

סינדרלה

מאיפה את מוכרת לי: "סינדרלה"

מחזיקה בכתר: איילין וודס

שנת נסיכות: 1950

לפני יותר מ-60 שנה הפכו אולפני דיסני את אגדת הילדים המפורסמת בעולם, סיפור סינדרלה האולטימטיבי, לסרט מצוייר. הרבה לפני שמישהו חשב על אנימציה ממוחשבת, ציירו בדיסני, תמונה אחר תמונה, את הנסיכה הקלאסית מכולן, ואת סצנת ה"מהפך" הקסומה של הסרטים המצוירים.

גם אם במשך שנים קמו כמה נסיכות מתוחכמות יותר ותמימות פחות, סינדרלה תמיד תהיה הראשונה, והקלאסית מכולן.

זינה

מאיפה את מוכרת לי: "זינה הנסיכה הלוחמת"

מחזיקה לכתר: לוסי לולס

שנות נסיכות: 1995-2001

שלא כמו נסיכות אחרות שעדשה מתחת לערימת מזרנים תפריע להן להירדם, זינה היא לא נסיכה מפונקת, וכשהיא תתעורר היא תהפוך את העדשה לנשק ותהרוג איתו כמה רעים. דמותה של זינה נולדה בכלל בסדרה "הרקולס", אך הנסיכה הקטלנית הייתה כל כך מוצלחת שהמפיקים החליטו לתת לה סדרה משלה.

כותבי הסדרה נתנו לעצמם חופש אומנותי לא קטן, כך שלמרות שהסדרה התרחשה ביוון העתיקה הופיעו בה מלחמת טרויה וגם יוליוס קיסר (שחי אלף מאתיים שנים מאוחר יותר). זאת מבלי להזכיר את הנשקים בסדרה שבכלל שייכים לימי הביניים. ובעצם, למה לא להזכיר את הנשקים - אחד הדברים הכי מגניבים בסדרה הייתה טבעת-פריזבי אותה הייתה זורקת הנסיכה על הרעים ואשר הייתה חוזרת לידה אחרי שפגעה בשניים שלושה מהם. אה, כן, תארזו לנו גם אחת כזו.

פיונה

מאיפה את מוכרת לי: "שרק"

מחזיקה בכתר: קמרון דיאז (גרסת המקור), שרונה נסטוביץ' (גרסה עברית).

שנות נסיכות: 2001-2010

היא אולי קצת ירקרקה, ולא יפה כמו כל שאר בנות האצולה ברשימה, אבל זו בדיוק הסיבה שאנחנו אוהבים אותה. העוגית החביבה הזו היא ההיפך הגמור מהנסיכות הקלאסיות של דיסני, לא יפה (לפחות חלק מהזמן), לא ענוגה ובאופן כללי לא מתאימה לכל מה שאנחנו מצפים מנסיכה, אבל זה בדיוק מה שהופך אותה למגניבה כל כך.

כשנשאלה האם היא רואה דמיון בינה לבין הדמות אותה היא מדבבת, סיפרה קמרון דיאז כי פיונה דווקא דומה יותר לאחותה, אך שמועות שהגיעו מאחורי הקלעים של דרימוורקס, מדברות דווקא על כך שדמותה מבוססת על המנחה אופרה וינפרי.

 

>> משחקים חדשים בתחרות משחקי הרחוב

 

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן