makoland

פיקסאר חוגגת 25 שנות אנימציה

החברה שהביאה לנו קלאסיקות כמו "מוצאים את נמו", "וול-E" ו-"צעצוע של סיפור" כבר בת 25. בואו לגלות את הסיפורים שמאחורי הסרטים

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 04/04/11 18:26:28

האולפנים שהביאו לכם את "מוצאים את נמו", "באג לייף" ו"מפלצות בע"מ" ורבים אחרים חוגגים 25 שנים של אנימציה מעולה, וכדי שתכירו קצת יותר טוב את החברה שבלעדיה עולם האנימציה לא היה נראה כמו שהוא נראה, החלטנו לתת כבוד ל"פיקסאר" ולספר את הסיפור שמאחורי הסרטים.

מצוות קטן לחברת ענק

כדי להבין איך נוצרו 11 הקלאסיקות הגדולות של פיקסאר, נספר לכם שהכל התחיל כחלק מצוות אפקטים קטן בחברה של ג'ורג' לוקאס (במאי "מלחמת הכוכבים"), עד שלפני 25 שנה נקנה הצוות על ידי סטיב ג'ובס (שהביא לכם את האייפון והאייפוד) והפך לחברה עצמאית. הסרט הראשון של החברה היה סרט קצר על מנורה שרודפת אחרי כדור גומי ב-1986. המנורה, אגב, הפכה לסמל של החברה ומופיעה בפתיח של כל סרט מאז.

אין תמונה צעצוע של סיפור

החברה המשיכה לעשות סרטים קצרים עד שב-1995 עשתה היסטוריה והוציאה יחד עם דיסני את סרט האנימציה הממוחשבת הראשון בהיסטוריה "צעצוע של סיפור". הסרט נתן חיים חדשים לצעצועים וודי - הקאובוי ומגן החלל - באז שנות אור. שני הצעצועים בארגז של אנדי נלחמים על אהבתו של הילד. היריבים המושבעים נקלעים לביתו של סיד, בן השכנים וכמעט מאבדים את חייהם בידיו של הילד שונא הצעצועים. לאחר מבצע בריחה מתוחכם בו מצילים שני הגיבורים זה את זה, הם לומדים להיות חברים.

להתרגש עם דגים ורובוטים

אך סיפורם המרגש של הצעצועים של אנדי הוא רק אחד מתוך 11 סיפורים שונים בהם גרמו לנו חברי פיקסאר להתרגש מדגים, מפלצות, רובוטים, עכברים ומכוניות. אחד הלהיטים הגדולים והזכורים של פיקסאר הוא "מוצאים את נמו" מ-2003. גם כאן, הצליחו בפיקסאר לגרום לנו לדאוג לדג כתום קטן ומפוזר בשם נמו, שהולך לאיבוד ונתפס על ידי צוללן שלוקח אותו לאקוואריום שלו. אנחנו נשאבים לסיפורו של מרלין וחברתו דורי שמנסים למצוא את נמו ועוברים הרפתקאות ים שונות שכוללות מפגש עם כרישים צמחוניים, מדוזות וצבי ים עד לאיחור משפחתי מרגש בין הדגים. מעבר לכל, הצליחו בפיקסאר לגרום לנו לדאוג לדגים הקטנים וה'אנושיים' הרבה יותר מאנשים רגילים ומרושעים שכולאים את הדגים באקווריום ומאיימים על חייהם.

אי אפשר לספר את הסיפור של פיקסאר בלי לציין גם את "וול-E" מ-2008, עוד שיתוף פעולה מוצלח בין החברה לדיסני. הפעם אנחנו מתאהבים ברובוט חמוד בשם "וול-E" שנשאר על גבי כדור הארץ אחרי שאנושות נטשה אותו מלוכלך ומזוהם. במשך 700 שנה עובד הרובוט בניקיון עולם עד שהוא נותר הרובוט היחיד, אך וול-E לא מפסיק את עבודתו. סיפורו של הרובוט החמוד מקבל תפנית כשלכוכב מגיעה רובוטית קשוחה ומשוכללת בשם איב, שמחפשת צמח חי על הכדור שאמור להיות סימן לאנושות שאפשר לחזור לעולם. וול-E מוצא את עצמו משוטט בחלל יחד עם איב, פוגש אנושות שמנה ועצלנית וחוזר לכדור הארץ כדי ליישבו מחדש.

11 הסרטים של פיקסאר היו כולם להיטים בקופות ואהובים על המבקרים, ו-600 מליון הדולר שהרוויחו האולפנים בממוצע לסרט הפכו אותם לחברה הכי מרוויחה בתעשייה. סרטי החברה זכו בשלל פרסים, מועמדויות לאוסקר וגלובוס הזהב, אך יותר מכל במשך 25 שנים פיקסאר גרמו לנו לצחוק, לפחד, לחשוב, לאהוב ולהתרגש.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן