makoland

אורי בן ברוך בטור מיוחד על צילומי "מבצע קיפוד"

נו, מה אתם חושבים על העונה השלישית של "מבצע קיפוד" בערוץ לוגי בהוט? סקרנים מה הלך שם בצילומים של העונה החדשה? אורי בן ברוך, כוכב הסדרה, מספר לכם בטור אישי איך מתנהל יום צילומים, מה עושים שם ואיזה קבלת פנים עולם החי (ובמיוחד הדבורים) עשה לשחקנים

אורי בן ברוך | מקולנד | פורסם 25/11/12 15:00:24

מאחורי הקלעים של מבצע קיפוד אורי בן ברוך בזמן הצילומים של "מבצע קיפוד" | צילום: רועי ברקוביץ'

היי,

למרות שחשבתי שאפשר להתרגל לזה, גם בעונה השלישית ההתרגשות עדיין מטורפת! בתחילת כל עונה אני מרגיש שוב כאילו שאני ביום הצילום הראשון שלי. לכבוד כך החלטתי לספר לכם קצת עליי ועל החוויות שלי מסט הצילומים.

למי שלא מכיר, אני אורי בן ברוך ואני מגלם את אודי בסדרה "מבצע קיפוד". תמיד שואלים אותי איך הגעתי לתחום המשחק ולשירה. כשהייתי בן 11 ראיתי באינטרנט מודעה שמחפשים ילדים לפסטיגל. אחרי שקיבלתי אישור מאימא, שלחתי להם סרטון קצר, בו סיפרתי על עצמי וגם שרתי קצת. לאחר מלא מבחנים ומיונים בסוף התקבלתי.

אתם לא מאמינים מי הייתה שם! מורין אמור – השחקנית שמגלמת את שחר הבת. כן, כן, בעצם הכרנו עוד לפני הצילומים של הסדרה ומאז הפסטיגל אנחנו עושים מלא אודישנים ביחד ונפגשים בצילומים להרבה סדרות. אנחנו הידידים הכי טובים על הסט :-).

אחרי הפסטיגל הלכתי לכמה אודישנים עד שהזמינו אותי לאודישן לתפקיד של אודי. אני זוכר שנסעתי במיוחד מהצפון לתל אביב כדי להיבחן לסדרה. זה היה קצת קשה אבל השתלם בסופו של דבר. הנה, כבר הגענו לעונה השלישית!

מאחורי הקלעים של מבצע קיפוד "כשמגיעים לסט ישר הולכים להתאפר ולהתלבש" | צילום: רועי ברקוביץ'

לישון עד מאוחר בחופש הגדול? שכחתי מה זה

הצילומים לסדרה התקיימו במהלך החופש הגדול, כך שזה לא פגע לי בלימודים ואני יכול לספר שבמבחן האחרון בפיזיקה קיבלתי 100 (טפו, טפו, טפו...כן?), אבל זה לא מה שהתכוונתי לספר לכם. אני רוצה לספר לכם על יום צילום שגרתי: אנחנו קמים ממש מוקדם, בערך בשש בבוקר, ואחרי שבחופש אני רגיל לקום כל יום בשתיים עשרה בצהריים, קצת קשה להתרגל לקום בשעה כל כך מוקדמת!

היו כמה ימים שקמתי בחמש לפנות בוקר והיה חושך. זה היה קצת מוזר. בכל אופן, אחרי שמתעוררים, מתלבשים ומצחצחים שיניים, עולים על מונית שלוקחת אותנו עד לסט. בזמן הנסיעה אני תמיד עובר על הטקסטים של הסצנות. כשמגיעים לסט ישר הולכים להתאפר ולהתלבש.

לאחר מכן אנחנו עושים חזרות עם הבמאי של הסדרה, יוסי קרן. הוא מסביר לנו על מה הסצנה, איפה צריך לעמוד ומתי לדבר. ואז כשהוא צועק "אקשן" כל המצלמות מכוונות אלינו ואנחנו צריכים לגלם את הדמויות שלנו ולשחק הכי טוב שאפשר. ואם מתבלבלים אז חוזרים על הסצנה שוב ושוב עד שיוצא מושלם.

מאחורי הקלעים של מבצע קיפוד קמנו בחמש בבוקר, רחמים! | צילום: רועי ברקוביץ'

אתם יודעים שבשלושת הימים הראשונים לצילומים של העונה החדשה ישנו, כל הילדים, בבית מלון בכרמל? היה קצת קשה לא לישון בבית, אבל זאת הייתה חוויה מדהימה!

כשלא מצלמים אותנו, אנחנו, השחקנים, עושים מלא כיף וצחוקים! פעם אחת אחרי יום צילומים ארוך ומעייף לקחו אותנו לבריכה. אבל שלא תחשבו שזה תמיד ככה כי הצילומים הם לא כמו יום כיף בקייטנה. אנחנו צריכים לזכור טקסטים ולשחק בצורה הטובה ביותר כדי שהסדרה תצא מעולה

עבדנו על כל הצוות שאנחנו בוכים

לא תמיד אנחנו מצלמים את הסדרה בתוך בניין, והרבה מהסדרה צילמנו ביער "בן שמן" שנמצא ליד ירושלים. הצילומים ביער היו מאתגרים יותר - אין מזגן וחדר לנוח בו. זה מזכיר לי, שפעם אחת צילמנו ביער, ופתאום באמצע הסצנה גילינו שאנחנו ליד כוורת ומלא דבורים מרחפות מעלינו! אני ניסיתי להישאר 'קול', לעומת מורין ועדי שפחדו וברחו מהדבורים.

אני אגלה לכם קצת טריקים שאנחנו משתמשים בהם בזמן הצילומים: כשרוצים שבסדרה השחקן יבכה משתמשים בחומר שנקרא "טירסטיק", שגורם לשחקן לדמוע. פעם אחת, כשהיה לנו משעמם, מרחנו את ה"טירסטיק" ועבדנו על שאר הצוות שאנחנו בוכים. זה היה ממש מצחיק!

מאחורי הקלעים של מבצע קיפוד יאללה, מתי הולכים לבריכה? | צילום: רועי ברקוביץ'

לסיום, אני אגלה לכם עוד סוד קטן: לא תמיד כל מה שאתם רואים על המסך בבית זה בדיוק מה שבאמת קרה בזמן הצילומים. לדוגמא: העונה הייתי צריך להצטלם ליד יחמור באחת מהסצנות אבל מכיוון שיחמור לא כל כך מבין מה זה במאי מצלמות ו"אקשן", היה מאוד קשה לצלם את הסצנה. לכן צילמנו אותה בשני חלקים: פעם אחת צילמו רק אותי ולאחר מכן צילמו את היחמור וערכו את זה במחשב כדי שייראה כאילו אנחנו עומדים אחד ליד השני. איזה מגניב, נכון?

מאחורי הקלעים של מבצע קיפוד "הנה, כבר הגענו לעונה השלישית!" | צילום: רועי ברקוביץ'

מאחורי הקלעים של מבצע קיפוד אולי נצלם את העונה הרביעית בג'ונגל באפריקה? | צילום: רועי ברקוביץ'


>> "מבצע קיפוד" משודרת בימים א'-ד' בשעה 16:45 בערוץ לוגי (לצופי הוט)

>> תמונות מהשקת העונה השלישית של "מבצע קיפוד"

>> רוצים זוג כרטיסים ללהיט של חנוכה בבתי הקולנוע - "ראלף ההורס"?

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן