makoland

עצה אישית: החברים שלי לא מסתדרים ביניהם

שאלה: יש לי חברה שאני תמיד משחק איתה, ויש לי גם חבר שתמיד מציק לה. היא אומרת שאם אמשיך להיות חבר שלו, היא לא תהיה חברה שלי. מה לעשות?

ד"ר רות אנגל אלדר | מעריב לילדים | פורסם 23/10/12 13:15:07
חבר וחברה לא מסתדרים במי לבחור: בו? בה? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

שלום רות,

אני לומד בכיתה ג' ואני צריך את עזרתך. יש לי חברה שאני תמיד משחק איתה, ויש לי גם חבר שתמיד מציק לה. היא אומרת לי שאם אני אהיה חבר שלו, היא לא תהיה חברה שלי. אני לא יודע מה להחליט. ניסיתי להשלים ביניהם כבר מיליון פעמים. מה את מציעה לי לעשות?

תודה

 

שלום לך,

אתה מציין בפנייתך שיש לך חברה וחבר. החבר מציק לחברה שלך. היא, מצדה, אומרת לך שאם תמשיך בחברות עם החבר המציק, היא תנתק קשר עמך. ניסית להשלים ביניהם כדי לא לאבד אף אחד מהם, אך ללא הצלחה, ואתה מבקש לדעת מה עליך לעשות. אעשה כמיטב יכולתי לייעץ לך.

אני מניחה שאתה נהנה מהקשר שיש לך עם חברתך ועם החבר באופנים שונים, אך בשני המקרים טוב לך איתם, ומכאן גם הקושי שיש לך. האם ניסית לברר לעצמך מדוע החבר שלך מציק לחברתך? לדעתי, הדבר נובע מקנאה. סביר להניח שלפני שהפכת לחבר שלה הוא לא נהג להציק לה. האם אני צודקת? הבעיה היא, אם כך, בקשר שלך איתה ולא בה עצמה.

חבר וחברה לא מסתדרים הכול מתוך קנאה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

סביר להניח שהיא נחמדה וחביבה ולכן גם הפכתם לחברים, אולם קשר זה "גוזל" אותך, לפחות חלקית, מהחבר שלך. אתה מבלה ונמצא איתו פחות ממה שהוא היה רוצה, והדבר טבעי ונכון. אל תרגיש לא נוח לגבי זה. החברה שלך מבינה שמקור ההצקות של חברך הוא בקשר שלה איתך, ולכן גם מבקשת שתנתק עמו את הקשר.

השאלה היא: האם, לדעתך, ניתוק זה יפחית את רגשות הקנאה ואולי הכעס, או יגביר אותם? לדעתי, ניתוק הקשר רק יגרום להחרפה ביחס של החבר אל אותה בת. יתר על כן, למרות שחברתך צודקת בכך שאינה רוצה להיחשף להצקות, אתה לא צריך "לשלם את המחיר" על כך, ואיום בניתוק הוא לא בוגר. אתה נמצא בין הפטיש לסדן, וחש שכל צעד שתעשה יגרום לך להפסיד.

נראה לי שעליך לקיים שיחה פתוחה אצלך בבית עם חברתך והחבר, ולשתף אותם בכאב שהם גורמים לך, ובכך שעל אף שאתם חברים, אתה ניזוק ממעשיהם. נסה לחזק את ביטחונם בקשר וביחס שיש לך אליהם, והסבר כי שניהם יקרים לך.

חבר וחברה לא מסתדרים מי החבר האמיתי שלך? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

ברר כיצד חברך היה רוצה שתנהג עמו, ואולי תבלה עמו יותר זמן. רק לאחר מכן יתברר לך, כמו ב"משפט שלמה", למי באמת אכפת ממך. אחד מהם צריך להתפשר ולשנות גישה, ובוודאי שאסור להם להכאיב לך. הסבר להם זאת, ואם היא או הוא לא ירצו להמשיך בחברות, תוכל להסיק מי החבר האמיתי והטוב שלך. בהצלחה!

רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

>> במדור הקודם: פחות סומכת על חברות שלי

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן